recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem løst - Sonos hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem løst - Sonos hakker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem løst - Sonos hakker
    Sendt: 02-August-2018 kl. 10:32
Hej.
 
Jeg har en Sonos 3, som fungerer fint, med undtagelse af når min søn f.eks spiller fortnite (online spil) på sin ps4. Så mister den forbindelse og kommer kun på i korte øjeblikke. Jeg har prøvet at skifte kanal på routeren og har kablet ps4 for at se om det hjalp. Sonos kører bare på wifi. Jeg har en 50/10 forbindelse og har haft fat i antenneforeningen som har tjekket router og forbindelse og de mener ikke der er noget i vejen.
Jeg synes det er mega træls at det ikke er muligt at høre musik/ online radio når min søn spiller.
 
God råd søges.
 
På forhånd tak.
 
Kasper


Redigeret af kaps - 18-August-2018 kl. 07:45
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 17:23
Du kan starte med at logge ind vis Sonos web interface, og se om din enhed har godt netværk. 


Jeg har før talt med Sonos support, vedrørende tilsvarende problem, og de anbefalede at skifte DNS til enten Googleˋs eller OpenDNS.

Google DNS
8.8.8.8
8.8.4.4

OpenDNS
208.67.222.222
208.67.220.220


Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 18:25
Hej.

Må indrømme jeg ikke forstår så meget af det du du skriver og det der står i artiklen. Jeg har dog prøvet at flytte Mik sonos 3 men det hjalp heller ikke. 
Jeg tror jeg vil prøve at fange Sonos support og se hvad de kan hjælpe med😊
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 19:55
spørg Sonos kundeservice til råd, de beder dig sende en rapport og så kan du udbedre derfra.
Umiddelbart lyder det som wifistøj, hvilket jeg syntes Sonos er ret følsom overfor
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 06:17
hvis ps4 kan køre 5ghz.  Så sørg for den er på det net

Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 06:29
Handle; den har jeg kablet af samme årsag, netop for at det ikke skulle være det.
Mener du at den stadigvæk kan forstyrre selvom den er kablet ?.

Kasper
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 09:23
Jeg forstår slet ikke hvordan du har koblet det op!? Men sonos hakker når den ikke kan få lov at buffe lyden og det kan den jo ikke når der er et billede med, for den kan ikke også buffe billedet. Når man hører streamingsmusik er musikken buffet ca 2 sek og netop derfor hakker det ikke. 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 09:26
Nååååå.. det er kke lyden fra hans spil du snakker om! Jamen det der er et spørgsmål om routerkvalitet. Du må købe en langt bedre/dyrere router, istedet for den du har fået af dit bredsbåndsudbyder, for det er den der ikke kan håndtere det. Ganske normalt problem med routere fra den slags firmaer. 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 13:15
Et par tanker:
hvis du smider et kabel i Sonos (som test - er klar over at du ikke kan gøre det permanent), fjerner det så problemet?

Kender du en med en Sonos Bridge, du kan låne og teste med? Den skaber sit eget trådløse netværk til Sonos, der alt andet lige er mere stabilt end at lade din nuværende router håndtere det. Det vil være en billigere løsning end at købe en ny router. 
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 13:47
Har lige præcis bestemt mig for at gøre det og evt lave et netværk til sonos. 
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 14:18
Nu prøvede jeg lige at kable min Sonos 3, det skete godt nok i min søsn værelse hvor routeren og ps4 også står. Nu forsvandt fejlen, så det er nok fordi netværket ikke er stærkt nok til min sonos.
 
Jeg har aftalt med antenneforeningen at jeg får byttet min router til en ny og evt kan suplere op med et wifi pro netværk som de sælger (venter nok med det sidste) og så vil jeg købe en bridge eller en sonos one til min søn og kable den og derigennem danne et sonos netværk.
 
Er der nogen af jer der har erfaringer med om sidstnævnte løsning fungere lige så godt som en bridge?.
 
Kasper
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 20:38
Har ikke prøvet at kable en enhed, men kører via en bridge, og det kører klippe stabilt. Har aldrig haft nævneværdige problemer i de 8 år jeg har haft Sonos. Og med over 50 synlige netværk fra min stue, burde det hurtigt vise sig Smile 
Der er masser af dem til salg på DBA til 150-250 kr. Det ville jeg gøre uanset - så kan den nye router koncentrere sig om Fortnite og andet. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu