recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana 50VT50Y(plasma) eller 55EZ950E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pana 50VT50Y(plasma) eller 55EZ950E

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pana 50VT50Y(plasma) eller 55EZ950E
    Sendt: 11-August-2018 kl. 17:36
Jeg er i overgangsfasen ved at skifte mit (gamle) men velfungerende 46" plasma ud. Jeg har kigget på et brugt plasma, som nævnt i overskriften, men er meget i tvivl om det er det rigtige at gøre. Jeg har altid været utrolig tilfreds med plasmateknologien, men da OLED er kommet ned i et mere fornuftigt prisleje, er det måske bedre at skifte til den nye teknologi, samt gå lidt mere op i størrelse.
Prismæssigt vil det være 3 gange dyrere at skifte til OLED, men 3500.- er trods alt noget for et brugt plasma.
Kan i mon hjælpe mig til at træffe den "rigtige" beslutning ?


Redigeret af Skywalker - 11-August-2018 kl. 17:37
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 18:33
i mine øjne er vanvittigt at give 3500 for et brugt plasma især i lyset af du får et oled der er længder bedre til 7999kr.
Jeg var selv glad plasma Panasonic bruger
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Jeg er i overgangsfasen ved at skifte mit (gamle) men velfungerende 46" plasma ud. Jeg har kigget på et brugt plasma, som nævnt i overskriften, men er meget i tvivl om det er det rigtige at gøre. Jeg har altid været utrolig tilfreds med plasmateknologien, men da OLED er kommet ned i et mere fornuftigt prisleje, er det måske bedre at skifte til den nye teknologi, samt gå lidt mere op i størrelse.
Prismæssigt vil det være 3 gange dyrere at skifte til OLED, men 3500.- er trods alt noget for et brugt plasma.
Kan i mon hjælpe mig til at træffe den "rigtige" beslutning ?
helt vildt at bruge 3500,- på et plasma, der kan gå i stykker når som helst, når man kan få et OLED 55” for 7999,-  Har netop solgt et 7-serie 51” plasma fra 2011 til 1000,- Kan du få det for 1500,- kan du overveje det. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 18:44
3500 for en brugt plasma-skærm med en alder på over 5 år? Glem det. Hvilke fordele taler for en brugt plasma udover en (høj) brugtpris, som jo ikke en gang kan kaldes for en fordel? 

Spar pengene op og køb dig en OLED. De er, som du selv skriver, langt nede i pris nu, men der er tale om sidste års paneler, så det er med at slå til inden de er væk. 
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 19:18
Tak for jeres uforbeholdne input Wink
Så skal jeg bare lige have overbevist "overkommandoen" om det.

Ha' en god aften 🍺
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 19:22
Panasonic Z1 54" Plasma - Evt ku du lave en aftale. Med den bruger. Der. Overvejer at skifte hans plasma ud

Mvh Michael 
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Panasonic Z1 54" Plasma - Evt ku du lave en aftale. Med den bruger. Der. Overvejer at skifte hans plasma ud

Mvh Michael 

Undskyld, men jeg er ikke helt med ?
 



Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Panasonic Z1 54" Plasma - Evt ku du lave en aftale. Med den bruger. Der. Overvejer at skifte hans plasma ud

Mvh Michael 

Undskyld, men jeg er ikke helt med ?
Ja lidt forvirrende tekst, men mon ikke der menes TV til salg i denne tråd:
https://forum.recordere.dk/panasonic-z1-54-plasma-er-den-noget-vrd_topic155965_page1.html
Mvh. JørgenT
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 21:03
Tak for hjælpen Jørgen
 Det gik lidt hurtigt Wink
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 11:34
Der er da jævnligt pioneer 5090 til salg her for omkring en tusse, nogle gange mindre....
Ning
Til top
Skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 14:07
Jeg har lige været i "Power" for at kigge på Panasonic 55EZ950E, og jeg må ærligt indrømme at jeg blev bjergtaget Heart. Jeg troede ikke at der umiddelbart var et tv, som var værdig til at overtage pladsen; men det tror jeg at dette kan. Klart billede, gode farver (ja der var nok skruet rigeligt op for dem), flot sort og perfekt synsvinkel.
Nu venter bare det sværeste,,,, at overtale finansministeren Approve

Ha' en god søndag
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 14:28
Pyha .. Held og lykke med  forhandlingen LOL
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu