recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google wifi erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google wifi erfaringer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der er også en solid prisforskel på to Unifi AP (ca. 1100) og en Google wifi med 2 AP (ca. 2100).

Et sæt Google WiFi med 3 AP, kan fåes for ca. 1900,-
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der er også en solid prisforskel på to Unifi AP (ca. 1100) og en Google wifi med 2 AP (ca. 2100).

Et sæt Google WiFi med 3 AP, kan fåes for ca. 1900,-
Ok, jeg tjekkede bare med pricerunner.
Nogen grund til at du ikke skriver hvor?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der er også en solid prisforskel på to Unifi AP (ca. 1100) og en Google wifi med 2 AP (ca. 2100).

Et sæt Google WiFi med 3 AP, kan fåes for ca. 1900,-
Ok, jeg tjekkede bare med pricerunner.
Nogen grund til at du ikke skriver hvor?

Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 10:27
Jeg kender heller ikke Google wifi men Ubiquity har en direkte konkurrerende plug 'n play mesh løsning som minder meget om google wifi.
https://www.amplifi.com/

Det er blot til info, hvis man nu er bange for at google's system sladrer. Jeg kender dog intet til nogen af dem. Smile

Til top
Tietje12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Februar-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tietje12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2018 kl. 15:40
Købte Google Wifi for 6 måneder siden og kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Jeg bor i et hus på 175 kvm i to plan med mange murevægge. Jeg får fiber gennem EWII og det kommer ind på et hjørne af huset(rektangel). 

Inden jeg fik Google Wifi havde jeg blot en wifi router som hverken kunne sende signal ud til alle kroge eller levere god nok hastighed. Endvidere har vi nok 10+ wifi enheder i huset - den mængde kunne slet ikke håndteres.

Jeg anskaffede mig 3 enheder og har nu fuld dækning og tophastighed i hele huset plus store dele af terrassen. Opsætning var hurtig og simpel, den tilhørende app har nogle gode features og guide brugeren godt. Alle enheder kører fint nu med fuld hastighed!

Kan klart anbefales!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2018 kl. 21:33
bare lige så jeg har været det meste af vejen rundt:).

Jeg kan med fordel smide kabel i min fiberboks og til første google wifi enhed.
Herfra den enhed kan jeg vel trække et kabel til næste enhed (nr2)? Jeg har et nedgravet kabel jeg har trukket rundt om huset der giver signal til en switch, men jeg har dårlig wifi her.
Så vil de 2 enheder være kablet.
Den sidste enhed kanjeg så trække et kabel ud fra og direkte i en switch som så giver signal til flere enheder.

Nr3 vil jeg blot tilslutte strøm i den anden ende af huset.

Burde jeg på den måde inke sikre mig at jeg for det første får god wifi dækning, men samtidig optimal kablet forbindelse frem til min switch?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

bare lige så jeg har været det meste af vejen rundt:).

Jeg kan med fordel smide kabel i min fiberboks og til første google wifi enhed.
Herfra den enhed kan jeg vel trække et kabel til næste enhed (nr2)? Jeg har et nedgravet kabel jeg har trukket rundt om huset der giver signal til en switch, men jeg har dårlig wifi her.
Så vil de 2 enheder være kablet.
Den sidste enhed kanjeg så trække et kabel ud fra og direkte i en switch som så giver signal til flere enheder.

Nr3 vil jeg blot tilslutte strøm i den anden ende af huset.

Burde jeg på den måde inke sikre mig at jeg for det første får god wifi dækning, men samtidig optimal kablet forbindelse frem til min switch?

WiFi dækningen bliver ikke bedre af at kable Google enhederne, men hastigheden kan blive bedre. Hvis du alligevel har muligheden for at kable dine enheder, så bør du selvfølgelig gøre det.

Når du sætter Google WiFi op, så vær opmærksom på at du starter med at sætte det op uden kabler (på nær selvfølgelig til hovedenheden). Når alt er på plads, kan du så kable de ekstra enheder.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

bare lige så jeg har været det meste af vejen rundt:).

Jeg kan med fordel smide kabel i min fiberboks og til første google wifi enhed.
Herfra den enhed kan jeg vel trække et kabel til næste enhed (nr2)? Jeg har et nedgravet kabel jeg har trukket rundt om huset der giver signal til en switch, men jeg har dårlig wifi her.
Så vil de 2 enheder være kablet.
Den sidste enhed kanjeg så trække et kabel ud fra og direkte i en switch som så giver signal til flere enheder.

Nr3 vil jeg blot tilslutte strøm i den anden ende af huset.

Burde jeg på den måde inke sikre mig at jeg for det første får god wifi dækning, men samtidig optimal kablet forbindelse frem til min switch?
Det er klart bedst at kable dem, men spm er om du ikke har nok i de to enheder, er den tredje nødvendig?
Du skal huske på at flere AP'er ikke nødvendigvis er bedre, da de kan ende med at "råbe i munden" på hinanden. Jeg ved dog ikke om Google wifi selv skruer ned for sendestyrken, hvis de står for tæt.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 16:07
Hmmm når jeg kabler imellem hoved enheden og næste wifi enhed kommer der ikke signal på min switch.

Jeg skal sætte det kabel imellem på boks 1 i det grå stik og hvad så på nr 2 er det grå eller grøn?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hmmm når jeg kabler imellem hoved enheden og næste wifi enhed kommer der ikke signal på min switch.

Jeg skal sætte det kabel imellem på boks 1 i det grå stik og hvad så på nr 2 er det grå eller grøn?
Du skal forbinde switchen til din router og så Google dimsen til din switch.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 16:36
routeren antager jeg er første google wifi enheder. Jeg har imellem den og wifi enhed nr2 kablet i den grå port på begge. Min switch virker nu og tænker jeg sgu nok har fået sat et kabel i den grønne på enhed 2.

Er der en måde jeg kan tjekke om enhed 2 får en kablet forbindelse?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2018 kl. 18:50
Har du først sat dem op med hjælp af App'en og kun på WiFi, som skrevet tidligere?

App'en guider igennem på en nærmest idiotsikker måde, så du burde nemt få det hele til at spille på WiFi, hvorefter du kan fobinde kabler.


Redigeret af Deschain - 07-September-2018 kl. 18:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu