recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker, mere effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround forstærker, mere effekt

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked Baglæns sortering
nam nam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nam nam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 10:09
Hvis jeg kun spiller i stereo er der ingen problemer, i stereo levere den 200 w i 4 ohm, ved multi channel 135watt. Det har intet med små enheder eller behov for ekstra bass / subwoofer. Men tak for din kompetente vurdering. 

Redigeret af nam nam - 11-September-2018 kl. 17:41
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 09:29
Jeg tror ikke det er forstærkeren. Det er nok nærmere dine højttalere, der med deres små enheder ikke kan følge med. Jeg vil foreslå, at købe en ordentlig subwoofer og sætte højttalerne til small.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2018 kl. 08:31
Først skal du vel finde ud af om det er effekten på din receiver der er problemet og ikke det at du prøver at lave noget pseudo surround.

Hvis signalet kun er lavet til stereo og du så så sender det ud til 4 højtaler, så er det noget kunstigt der laves.

- Har du prøvet at bruge All Stereo, hvor man sender 2x stereo ud til alle 4 højatler?

- Har du prøvet at afspille SAC eller Musik der er optaget i Dolby Truehd eller DTS HD Master (Atmos eller DTS:X)?
Til top
nam nam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nam nam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2018 kl. 20:52
Hej.

Ny i gamet, har onkyo TX-RZ900 surround forstærker, fronthøjtaler pandion 20....spiller fantastisk i stereo.... Problem: når jeg spiller thx music over 4  højtaler, højt, så forsvinder klarheden ilyden, ved høj volume, nok pga den skal trække ekstra højtaler... Hvad og hvordan får jeg mere effekt uden at ændre på lydbilledet fra forstærkeren og front højtalerne, kan jeg købe en effekt forstærker som kun tager sig af baghøjtalerne. Jeg spiller kun med 4 højtalere vedthxmmusic. (elsker det lydbillede som thx / flere højtalere giver) ....  Når jeg kun spiller i stereo har jeg effekt nok og lyden er klar og detaljeret selv ved meget høj volume. God fif modtages, gerne brugt og billige løsninger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu