recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C8 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C8 55"

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 20:47
har tv’et ikke en Technicolor profil? Prøv den. Derudover er det nemmere at se den dårlige kvalitet på 55” fremfor 40. 

Redigeret af OleA - 16-September-2018 kl. 20:49
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 20:47
Lort være lort, mener jeg også DR2 som jeg får sd og eks regional kanaler og TV3 puls.
Hd kanalerne står nu ret fint:). Mindes mit yousee kabel tv var ganske tilfredsstillende på langt de fleste kanaler. Men jo der var noget skidt imellem
Til top
Lectron Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lectron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 21:31
[QUOTE=OleA]har tv’et ikke en Technicolor profil? Prøv den. Derudover er det nemmere at se den dårlige kvalitet på 55” fremfor 40. [/QUOTE'Ja det er jeg også indstillet på. Altså det med 40" vs 55". Men det er slet ikke billede kvaliteten der er mit problem. Det står faktisk ret flot, og farverne er gode. Er bare træt af at det "hakker" når udseendelsen eller reklamerne er for dårlig kvalitet. En ting jeg aldrig oplevede på mit gamle LCD tv. 

Til top
Lectron Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lectron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 21:36
Kender i den fornemmelse hvor ens computer skærm går under 60 Hz? Min Pc skærm er en 120Hz skærm, og jeg gamer en del på den. Men kommer "frames" for langt ned (under 60hz) begynder den "stuttering" jeg taler om. Det samme gælder mit nye LG 55" tv. Har dog ikke brugt det på min pc grafikkort eller andet. Det er som sagt nyt....købt for få dage siden, men føler jeg har lyst til at spare pengene og vælge et "ældre" LCD tv. Udelukkende pga hastigheden,  
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 22:41
har du tjekket om der er en software opdatering til dit tv, kan nemt tænkes at evt kan være et software problem
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Lectron Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lectron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

har du tjekket om der er en software opdatering til dit tv, kan nemt tænkes at evt kan være et software problem

Ja det er fuldt ud opdateret. Synes umiddelbart jeg er ret skarp i det tekniske, er blot skuffet over sekvenser i diverse film og tv udsendelser, jeg aldrig har observeret før på det gamle Samsung. Her snakker vi om "motion" som i mine øjne er langt bedre end det nye LG. Inden nogle begynder at foreslå settings omkring "motion" på mit nye tv..... så glem det. Det kommer ikke i nærheden af mit gamle LCD Samsung! 
Til top
Lectron Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lectron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 23:03
Bare for at være sikker. Vil jeg være bedre stillet med Samsungs QLED, når nu jeg går så meget op i FPS/hakkeri? Kan jo ikke ændre på Yousee's udsendelser/BOX? Det med farver og sort niveau er mindre betydning for mig, selvom jeg er gammel Plasma tv seer...(Pioneer Kuro). Men Stutter har altså størst betydning!

Til top
Lectron Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lectron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 23:06
Med andre ord, så er Pioneer's og for den sags skyld OLED ikke vigtigt for mig. Men "panorering stutter/hakkeri/" you know.......alt afgørende!

Til top
Lectron Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lectron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 23:08
Nogen med Yousse topboks der kan nævne et godt tv (Samsung, Sony; LG...osv) der ikke har problemer i den retning?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 23:19
har du samme problem uden yousee boksen ?
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 06:33
Hvis du ikke har samme problem med andre kilder såsom PS4, Netflix, YouTube og lignende, så er det YouSee og ikke din LG C8. Det siger jo lidt sig selv. 

Til gengæld er det ren overkill, efter min mening, at bruge sådan en fin skærm udelukkende til flow-TV. YouSees kvalitet er simpelthen for ringe her i 2018.

Du kan jo gøre brug af din returret. Så må du se om Samsung eller andet gør det bedre til dit behov. 


Redigeret af A.M. - 17-September-2018 kl. 06:34
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 08:52
Returnér dit tv, hæng dit medium dårlige 40" LCD op igen og gå mere i skoven. Du fortjener jo ikke sådan et godt tv når du kan brokker dig over hakken på visse (dårlige) programmer. Tror vi andre glædes over vores OLED 99% af tiden - specielt på gode film og fodbold :-) 
Ps. Det kan jo snildt være din gamle Yousee boks som ødelægger det. Du bruger jo ikke tuneren i tv´et.. Få den dog opgraderet til nyeste model med 4K mulighed.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu