recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - På nogle DR udsendeler er tale utydelig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

På nogle DR udsendeler er tale utydelig.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 15:07
Hvis bare DR i det mindste kunne mixe deres egne produktioner som Live og andre ‘musikprogrammer’ i stereo istedet for næsten mono. Ved f.eks. Programmet LIVE kommer 99% af lyden i center højttaleren 🙁

TV2 er ikke bedre . Programmer som Toppen af poppen og vild med dans hvor der er meget musik kommer næsten al lyd kun i center. Dvs næsten mono lyd.

Har gemt en gammel optagelse fra X-Factor fra DR fra dengang de sendte i ægte 5.1 lyd og her lyder det 100 gange bedre med lyd i alle højttalere . savner ægte 5.1 lyd på DR.
__________________

filmfreak
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 22:50
filmfreak@
Et godt råd, sæt reciever til stereo når der er musik på TV. Så får du glimrende lyd i de to fronter, og jeg tror faktisk godt man kan kalde det stereo.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

filmfreak@
Et godt råd, sæt reciever til stereo når der er musik på TV. Så får du glimrende lyd i de to fronter, og jeg tror faktisk godt man kan kalde det stereo.

Øh, nej. Det vil jo stadig være mono lyd. Hvis der kun er lyd i center når den står på Prologic er det jo det samme signal der sendes til de to fronthøjttalere = mono lyd.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Prologic er vel det oprindelige surround.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Bestemt ikke.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindelige i betydningen: Det allerførste surroundformat


Heller ikke . Det første surround format var (så vidt jeg ved) Dolby Stereo, som var et 4.0 format til biografbrug. Så kom Dolby Surround 3.0 (hjemme-udgaven af Dolby Stereo), hvorfra Dolby ProLogic 4.0 så blev udviklet. Dertil kommer så Dolby ProLogic II 5.1, Dolby ProLogic IIx 7.1 og Dolby ProLogic IIz 9.1 formater.

Kilde: Wikipedia.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:14

Lyd oplysninger på mit tv 2018.

DR 1 - Aktivt Lydsystem: Inputformat: PCM 2.
Outputformat: Dolby Pro Logic IIx Movie Speaker 3. Eller - Dolby Pro Logic IIx Movie Speaker 5.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Lyd oplysninger på mit tv 2018.

Du behøver ikke gentage dig selv igen og igen. Vi har fattet, hvad dit TV siger - også selv om det er forkert...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:41

HeartWare -  selv om det er forkert - Hvad mener du ?

Min Audio Pro ACE-Bass B1.20 Sub ses til venstre på billedet, men registreres ikke som
Dolby Pro Logic IIx Movie Speaker 5.(1) da den er tilsluttet PL front out som front højttalerne.
Jeg modtager signalet fra YouSee kabel TV.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 10:51
Mener at proLogic er 4.0

2 front, 1 center, bagkanaler I mono.

Altså ingen seperat subwoofer som i 5.1

Når jeg ser tv i proLogic spiller min sub. Det gør den også i stereo.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis bare DR i det mindste kunne mixe deres egne produktioner som Live og andre ‘musikprogrammer’ i stereo istedet for næsten mono. Ved f.eks. Programmet LIVE kommer 99% af lyden i center højttaleren 🙁


Det nævnte program ER mixet i stereo. At du vælger at dekode et signal, der ikke er beregnet til det, kan næppe være DRs problem.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis bare DR i det mindste kunne mixe deres egne produktioner som Live og andre ‘musikprogrammer’ i stereo istedet for næsten mono. Ved f.eks. Programmet LIVE kommer 99% af lyden i center højttaleren 🙁


Det nævnte program ER mixet i stereo. At du vælger at dekode et signal, der ikke er beregnet til det, kan næppe være DRs problem.

Ok, men det bliver det ikke bedre af, for hvis jeg slår forstærker over på stereo kommer al lyd stadig i midten ( hvis man sidder midt for) . Prøv at lytte til den seneste udsendelse på DRtv. Det er i hvertfald det dårligste ‘stereo’mix jeg har hørt. 

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Hvis bare DR i det mindste kunne mixe deres egne produktioner som Live og andre ‘musikprogrammer’ i stereo istedet for næsten mono. Ved f.eks. Programmet LIVE kommer 99% af lyden i center højttaleren 🙁


Det nævnte program ER mixet i stereo. At du vælger at dekode et signal, der ikke er beregnet til det, kan næppe være DRs problem.

Ok, men det bliver det ikke bedre af, for hvis jeg slår forstærker over på stereo kommer al lyd stadig i midten ( hvis man sidder midt for) . Prøv at lytte til den seneste udsendelse på DRtv. Det er i hvertfald det dårligste ‘stereo’mix jeg har hørt. 

Der er noget galt med dit setup!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 23:28
P
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Prologic er vel det oprindelige surround.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Bestemt ikke.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindelige i betydningen: Det allerførste surroundformat


Heller ikke . Det første surround format var (så vidt jeg ved) Dolby Stereo, som var et 4.0 format til biografbrug. Så kom Dolby Surround 3.0 (hjemme-udgaven af Dolby Stereo), hvorfra Dolby ProLogic 4.0 så blev udviklet. Dertil kommer så Dolby ProLogic II 5.1, Dolby ProLogic IIx 7.1 og Dolby ProLogic IIz 9.1 formater.

Kilde: Wikipedia.
Det er os noget vrøvl. Det første var Dolby Stereo udviklet af Dolby i 1976 til analog cinema sound. Blev videreudviklet til hjemmebrug på hifi VHS i 1982. Men blev erstattet af det nyere og forbedrede Pro Logic system i 1987.

Så surround var der ikke 1976, det kom først i 1987. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu