recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit første år med OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit første år med OLED

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 20:20
jeg forstår ikke det der med tv ser skidt ud på 4k. Jeg har 2x plasma1080p i huset og uanset hvor gode de er, når de altså ikke mit 4k oled hverken på TV2 news eller Premier league.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Nu købte jeg Hothers et år gamle 55CX800, og jeg mødte en mand der virkelig BRÆNDTE for billedkvalitet.
Mener han gik op i 65CX800 da jeg overtog hans gamle, pga han ville have større billede.
Han pakkede det ned så det stod som det kom fra fabrikken af, og var næsten lige før han kyssede tvet farvel inden han lukkede kassen.
Jeg kunne se på Hother at han havde været GLAD for tvet, og det kun var pga han ønskede større tv at han skiftede ;)
Fortryder aldrig at jeg købte tvet, og selv idag når jeg er forbi nye tv i diverse butikker, så kan jeg ikke personligt se nogen grund til at opgradere endnu.(måske til større i samme model) ;) 
Dav Henrik og mange tak for dine pæne ord, skønt at høre, at dit lækre TV is still going strongSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

jeg forstår ikke det der med tv ser skidt ud på 4k. Jeg har 2x plasma1080p i huset og uanset hvor gode de er, når de altså ikke mit 4k oled hverken på TV2 news eller Premier league.

Mon ikke, det bunder i, manden ikke har noget førstehåndsindtryk, og blot tror på sine egne fordomme?
At fodre en fladskærm med DVD, "høj kvalitet" eller ej, giver ikke meget mening for de fleste i 2018, og det giver på ingen måde en skærm mulighed for at vise, hvad den formår, når den ikke bliver fodret med det signal, den fortjener...


Redigeret af Supergris - 23-September-2018 kl. 23:23
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af claussor claussor skrev:

jeg forstår ikke det der med tv ser skidt ud på 4k. Jeg har 2x plasma1080p i huset og uanset hvor gode de er, når de altså ikke mit 4k oled hverken på TV2 news eller Premier league.

Mon ikke, det bunder i, manden ikke har noget førstehåndsindtryk, og blot tror på sine egne fordomme?
At fodre en fladskærm med DVD, "høj kvalitet" eller ej, giver ikke meget mening for de fleste i 2018, og det giver på ingen måde en skærm mulighed for at vise, hvad den formår, når den bliver fodret med det signal, den fortjener...

Det ved jeg nu ikke... Jeg kan jo godt forstå hans udgangspunkt. Jeg har ikke bluray og har aldrig tænkt mig at købe det, så jeg forstår hvad han mener. Jeg er bare helt uenig i at et 4k ikke kan vise det lavtopløselige materiale i flot kvalitet. Mit forbrug er nok 70/30 tv/streaming. Dvs jeg udnytter kun mit tvs fulde potentiale når jeg ser Amazon eller Netflix i 4k og selv det svarer ikke til bluray. Men det ændrer ikke på mit oled er mine plasmaer overlegne også i 720p


Redigeret af claussor - 23-September-2018 kl. 23:05
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 23:28
Det "magiske" sker for de fleste, når man går fra SD (DVD) til HD (720p eller bedre), så det behøver ikke være 4K, for at se godt ud.
En moderne fladskærm fortjener at få det bedste signal, der er muligt, og DVDer, med mindre man har en sjælden samling, man ikke er glad for at skille sig af med, burde efterhånden være en saga blot, hvis blot man går en lille smule op i billedkvalitet...



Redigeret af Supergris - 23-September-2018 kl. 23:29
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 23:31
fortjener ja sikkert. Men de fleste der køber en 4k skærm i dag har altså ikke en bluray afspiller stående:) 

Og enig i 720p især i høj bitrate ser fortræffeligt ud.


Redigeret af claussor - 23-September-2018 kl. 23:32
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 23:33
Det behøver du nu heller ikke. De fleste TV-kanaler er i dag HD, og at få adgang til Netflix eller lign. streamintjeneste er vel heller ikke det store problem?
Jeg vil nærmest påstå, hvis man stadig tilhører den gruppe, der plejer at smide en DVD på, når der skal ses film, ikke har meget interesse i at læse en tråd, der omhandler ejerskabet af et OLED-TV...  :)


Redigeret af Supergris - 23-September-2018 kl. 23:36
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det behøver du nu heller ikke. De fleste TV-kanaler er i dag HD, og at få adgang til Netflix eller lign. streamintjeneste er vel heller ikke det store problem?
Jeg vil nærmest påstå, hvis man stadig tilhører den gruppe, der plejer at smide en DVD på, når der skal ses film, ikke har meget interesse i at læse en tråd, der omhandler ejerskabet af et OLED-TV...  :)

Hvorfor ikke? Jeg ser ikke DVD men hvis jeg gjorde ville jeg stadig kunne udnytte OLEDs fortræffeligheder som kontrast og sortniveau.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 00:46
Jo, men kontrast og sortniveau alene, gør langt fra et godt billede!

Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jo, men kontrast og sortniveau alene, gør langt fra et godt billede!


Jeg tror bare jeg stopper her. Jeg ved ikke længere hvad der er vi diskuterer 😂
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Så længe man benytter rigtig 4K materiale, så vil det være fantastisk flot, det er vi helt enige om. Men den del, er jeg ligeglad med indtil videre.Lige nu, er det bare almindelig tv og dvd, jeg benytter. Hvis dvd materialet er af høj kvalitet, vil det opskaleret til full hd, se godt ud, men dårligt ditto vil ikke se så pænt ud og det er her, jeg ikke kan se sådan materiale opskaleret til 4K, men bluray materiale tror jeg vil være ok. Jeg har ligesom dig, en fin ide om, hvad der er er flot billede og ikke er. Man kan ikke bedømme noget som helst hos en forhandler, de skal sgu altid overdrive. Plasma og Oled har det til fælles, at de enkelte pixel, er lyskilder i sig selv. Derfor har Oled min interesse.


Du forstår bare ikke hvordan opskalering virker så. 720p er jo 1280x720. Prøv at gange det  med 3..
Ja, det giver 3840x2160. Altså kommer en pixel til at fylde præcis 9 pixels på et UHD TV.
Så de pixels du ser, vil se lige store ud på et 65" 720p TV og et 65" UHD TV. 
Ja, faktisk vil det se bedre ud end de fleste 720p TV, for meget få af dem, havde den rigtige opløsning. Oftere havde de 1366x768. Så de skulle faktisk lave en meget være opskalering, i stedet for bare at lave en simpel fordobling.

Det samme er gældende med 1920x1080. Det skal du selvfølgelig bare gange med 2.
Der fylder hvert pixel så 4 pixel på et UHD TV.

Redigeret af Nagash - 24-September-2018 kl. 01:09
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Lige nu, er det bare almindelig tv og dvd, jeg benytter. Hvis dvd materialet er af høj kvalitet, vil det opskaleret til full hd, se godt ud

Så har jeg kun dvd i dårlig kvalitet.
Da jeg skiftede fra 42 til 50” oplevede jeg begrænsningerne i DVD materiale og fik mig en Blu-ray afspiller.
Det har jeg ikke fortrudt.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu