recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor ikke OLED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor ikke OLED?

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:05
@Klaus, mener du ikke jo?! Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Furry....jeg skrev, at LCD tv og led tv, kræver baggrunds lys for at man kan se billedet. Plasma og Oled og deres pixels, er til hgengæl lyskilder i sig selv og kræver derfor ikke baggrunds lys. Hvor Plasma har en pixel i rød grøn og blå, har Oled kun hvidt lys, som så har et farve filter foran. Hvis du fx på en led eller LCD slukker lyset bag, kan du stadig se billedet hvis du retter en stærk lyskilde mod skærmen. Dette kan man ikke på Oled og Plasma. 🙂

Du skriver oled bruger hvidt lys, jeg skriver oled bruger hvidt lys, jeg kan ikke se hvad vi er uenige om ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Furry....jeg skrev, at LCD tv og led tv, kræver baggrunds lys for at man kan se billedet. Plasma og Oled og deres pixels, er til hgengæl lyskilder i sig selv og kræver derfor ikke baggrunds lys. Hvor Plasma har en pixel i rød grøn og blå, har Oled kun hvidt lys, som så har et farve filter foran. Hvis du fx på en led eller LCD slukker lyset bag, kan du stadig se billedet hvis du retter en stærk lyskilde mod skærmen. Dette kan man ikke på Oled og Plasma. 🙂

Du skriver oled bruger hvidt lys, jeg skriver oled bruger hvidt lys, jeg kan ikke se hvad vi er uenige om ?
Hvad er det du prøver at fastslå, ved at de to lyskilder er hvide? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@Klaus, mener du ikke jo?! Smile
Det vil jeg også håbe, at han gør.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@Klaus, mener du ikke jo?! Smile
Det vil jeg også håbe, at han gør.


Nej, furry har ret et LCD tv er et OLED tv overlegent, altid - eller noget.....

Furry er en troll......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kom så Je-Tex.  

Bent, dine citater og link, er jo vand på møllen i forhold til at det OLED, der skal rette op på LG´s panel forretning. Ikke som du tidligere har spurgt: Skal LG stoppe OLED produktionen. 

Jeg forstår simpelthen ikke hvor du vil hen med disse citater?
Måske er jeg tung at danse med, men forklar det venligt på "læs let" måden, uden at citere andre.

På forhånd tak! Smile

Ok. Jeg prøver.
Udgangspunktet for min tidligere tråd er den utilstrækkelige kvalitetskontrol  - naturligvis ikke set fra producentens side  nb MEN betragtet - fra den svageste side :kundesiden.
Mange har læst om disse problemer, som man har oplevet når man  kom hjem. For følgende at få en usikkerhed om hvorvidt apparaterne blev byttedeellerr ikke og nu senere  som det har vist sig med byt, ytt. For andre har det ikke betydet noget.

Må jeg be om et ærligt svar: synes du at det er noget man kan byde  kunder, der har betalt og nogle måttet gældsætte sig for i årevis? Ladad nu være med at sige at det ikke betyder noget. 
På mere fora  har vi oplevet at det betyder noget.

De har har fx  betydet noget for mig, der rejste debattespørgsmålet..

Slut omkring dette indlæg. 
 
Jeg forstår ikke, at du går så meget op i fejl nogle oled paneler udviste. Til al held var det ikke alle paneler, men de der slap ud var ikke heldigt.
Men lad os vende blikket mod lcd, hvorfor er du ikke langt mere på dupperne her? Er det virkelig rimeligt, at man skal frygte frisk luft i stuen på en sommerdag? Resultatet kan jo blive, at ens tv er blevet en insektrede. Eller med de utallige inhomogene panelbelysninger der slippes ud på markedet, hvad mon der sker med alle de ombyttede lcd tv. For ikke at snakke om de købere der blot returnerer tv’et, og giver sorteper videre. Læg selv til, listen er jo meget længere.
Nej det er ikke rimeligt, uanset paneltype, men hvorfor er det kun den ene  paneltype du har så ondt i r.... af?

Tak for dit spørgsmål. 
Kan du nævne en person herinde,der har været hårdere omkring lcds værste punkt: tordenfluer end jeg? 

Jeg har skrevet igen og igen. Jeg har både truet Samsung og Elgiganten med  retssager og med presseudtalelser  
Jeg har tilbudt mange på flere fora at være dem behjælpelige med retssager og med at skrive. Jeg har lagt mine breve ordret ud.

Hvordan kan du tillade dig at påstå, at jeg ikke er mere på dupperne med med hensyn til.lsd. Det kan du simpelthen hverken tillade dig eller være bekendt.





Redigeret af bentpetersson - 02-Oktober-2018 kl. 19:21
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:26
@Bent, hvorfor foreslår du så at OLED produktionen lukkes ned, det er det eneste alternativ til LCD, som helt objektivt set har en ringere ydelse.

Hvilket skræk scenarie. 

Mine film ville ikke synes om det! Uha da da.

PS, håber du mener LCD og ikke LSD som du skriver??!!Shocked





Redigeret af Pede8000 - 02-Oktober-2018 kl. 19:28
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:27
Hvorfor er du stoppet? Det sker jo stadigvæk, og de inhomogene paneler bliver ej heller forfulgt, og er aldrig blevet det. Er fejlene med insektreder rettet, tror det ikke, for man læser jo om det i mange tråde.
Det jeg ikke forstår, når du nu er lcd ejer, er de fejlramte oled paneler du får mareridt om.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Furry....jeg skrev, at LCD tv og led tv, kræver baggrunds lys for at man kan se billedet. Plasma og Oled og deres pixels, er til hgengæl lyskilder i sig selv og kræver derfor ikke baggrunds lys. Hvor Plasma har en pixel i rød grøn og blå, har Oled kun hvidt lys, som så har et farve filter foran. Hvis du fx på en led eller LCD slukker lyset bag, kan du stadig se billedet hvis du retter en stærk lyskilde mod skærmen. Dette kan man ikke på Oled og Plasma. 🙂

En lille præcisering, led tv er et lcd tv med led som belysningskilde. Betegnelsen led tv er blot endnu et af Samsungs marketings stunts, der skulle foranledige kunden til at tro, at det måske var en tidlig udgave af et oled ( troede nogle sælgere  i starten, fandt jeg ud af, da en sælgers vrøvl blev overhørt i en Fona ).


Samsung er ikke de eneste der sælger LED tv

“Dybere sort farve med Full Array
Dimming-teknologi
Tv-teknologien lige fra Edge LED til Full Array LED
til visning af sort farve har udviklet sig.
Især LED-teknologien har væsentligt forbedret måden, hvorpå baggrundsbelysning fungerer.
Med tættere Full Array LED leverer LG SUPER UHD TV tydeligere og skarpere billeder
med ultimativ kontrast ved at styre baggrundsbelysningsenhederne individuelt”

Fonas medarbejdereje havde som regel ingen viden om hvad de solgte
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Måske de bare skulle lukke lcd produktionen helt, det virker ikke som om de kan tjene penge på det mere.

Hvem gider give top pris for et lcd panel !!!

Kvalitets beviste forbrugere
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Bent, vil lige minde dig om, at forskellen på LCD og Oled, er LCD kræver en lyskilde bag billedet

Det kræver oled også
Det er derfor både LCD og oled bruger en hvid lyskilde


mit lange svar forsvandt, lad os prøve med et kortere

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

selveste lyskilden der genererer det hvide lys før farvefiltret som er et lag man ikke kan undvære på hverken LCD eller OLED der begge opererer med hvidt lys før farvefiltret.



som du selv skriver her, så bruge de begge hvidt lys, altså har jeg ikke misforstået noget


Jeg kan kun forholde mig til at du faktisk skrev: "Det kræver OLED også" til et udsagn om at "Forskellen på LCD og Oled, er LCD kræver en lyskilde bag billedet" - Hvis du virkeligt ikke har misforstået noget, så vildleder du i hvert fald direkte folk med sådan en udtalelse!

Du går endog så vidt som til også at minipulere dit citat af mig og misbruge det til dine misledende forvanskninger ved at fraklippe OLED i teksten du citerer fra mig, hvor det i konteksten citatet kommer fra (tilbage på side 19 i tråden) ellers klart fremgik at det netop er OLED dioderne der er "selveste lyskilden der genererer det hvide lys før farvefiltret" …Hvad er du dog for en underlødig forvanskende og bevidst manipulerende og vildledende størrelse!?! Hvad går der galt for dig, siden du har dette behov for at tildække, minipulere og vildlede folk så skamløst og groft? ...Men det bliver sku ikke på min regning punk! ..Hvis du forsøger at manipulere og misbruge mine ord på den måde, så vil jeg godt have mig frabedt at du overhovedet citerer mig tak!

Som respons på det reelt udtrykte og reelt forkerte udsagn, udredte jeg så blot hvorledes det reelt udtrykte udsagn er falskt (eller alternativt endnu værre hvorledes det ville være en bevidst og direkte vildledende løgn - hvis det virkeligt skulle være bedre=?), idet OLED IKKE kræver en lyskilde bag biledet det genererer, men ér selve lyskilden i sig selv - Hvilket netop er nøglen til OLED's succes i forbindelse med at kunne holde et vedvarende mere ukomprommiteret stort dynamikområde helt ned til sub-pixelniveauet, fri for kompromitterende lappeløsninger som dynamisk kontrast, med henblik på at forsøge at lappe på LCD's panelets iboende kontrastsvagthed, enten med lysniveauet reguleret for hele skærmen på enten en gang eller i flere zoner, men altid meget meget langt fra at være i nærheden af både sub-pixelniveau og pixelniveau.

Det er den helt afgørende teknologiske forskel og grunden til at LCD baserede løsninger aldrig indhenter de teknologier der er selv-emiterrende på hverken homogen kontrast, nuancer og dynamisk detaljegrad - Den slags finere detaljer kræver kontrol over lysintensitet på sub-pixelniveau, ikke som hverken global eller local dimming arrays i langt større og til sammenligning ekstremt meget meget grovere zoner.

Redigeret af TBC1 - 02-Oktober-2018 kl. 20:40
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvorfor er du stoppet? Det sker jo stadigvæk, og de inhomogene paneler bliver ej heller forfulgt, og er aldrig blevet det. Er fejlene med insektreder rettet, tror det ikke, for man læser jo om det i mange tråde.
Det jeg ikke forstår, når du nu er lcd ejer, er de fejlramte oled paneler du får mareridt om.

Jeg håber at du har det godt.  Oprigtigt talt . Faktisk har jeg skrevet om at tordenflueangreb var svære at finde fra 2015 på Samsung,  når jeg undersøgte internettet, men pludselig dukkede der andre fabrikater op. Du ved hvilke.  Hvad der er sket aner jeg ikke. Hvorfor det pludselig bliver andre mærker, aner jeg ikke. 

Jeg har undersøgt mit panel mange gange og har forbudt min kone at lufte ud,  når der er små fluer i luften. Vi har ikke nogle. Men vi har heller ikke yellow, eller andre farver end dem,  som vi kan holde ud at de på.

Nu giver du mig indledningsvis ret, men så fortsætter du i det trivielle.  Hvorfor jeg holdt op? 
Det er da sjovt. 

Jeg holder ikke op fordi jeg objektivt og neutralt bedømmer apparater. At jeg af og til jer har forsvaret fx Samsung er fordi at det var berettiget at forsvare mod sygelige angreb som ikke fandtes.  Bortset fra I folks fantasi. Fred være med dem. 

Personligt holder jeg ligeså meget af LG og Oled som af andre.  At jeg ikke har skiftet skyldes ikke min økonomi men at jeg faktisk er godt tilfreds. 

Jeg har derimod aldrig forsvaret lcd, hvilket du jo gjorde tidligere. Jeg har derimod rost oled.

Idag så jeg også et OLED. Det stod flot i billedet,  men problemet er at mit TV starter under et sekund og det finder hurtigt programguiden osv. Og billedet står også helt vildt. Tro mig eller lad være.  Men det mener vi herhjemme.
Utallige er de gange, hvor jeg har inviteret jer fra forummet hjem for at de. Og endog tage jeres oled altertavle med.

Men krystere foren jer! Kom og kig. Der bliver gratis overnatning, bajere,  rødvin mv. 

Kommer  I ikke,  så opfør jer i det mindste så jeres mor kunne være jer bekendt 😂












Redigeret af bentpetersson - 02-Oktober-2018 kl. 19:59
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu