recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor ikke OLED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor ikke OLED?

 Besvar Besvar Side  <1 45678 26>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ikke for at man skal fordybe sig i LG Displays underskud.
Her er en ret ny artikel fra Korea Times 

Desuden har flere regnskabsanalyser og internationale aviser allerede sidste år fortalt, at LG ville nedsætte priserne i 2028 på trods af økonomien. 

Lidt fra foråret
http://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=247890

Hvis der ønskes yderligere om dette, bliver man nødt til selv at Google.
Med ønsket om en god aften



uha der står i din første artikel at de taber på lcd display. Vil det så sige at lcd er ved at uddø ? 

Din påstand om at de taber på hver OLED skærm er stadig udokumenteret.

 
Måske at du forstår det bedre ved at læse hele artiklen og de andre to linkede.
Supplerende : Lg Displays producerer både lcd og oled- displays. Uanset hvilken  enhed tabes der totalt  penge.
I første kvartal tabte LG Display penge for første gang i 6 år. Denne udvikling er endog fortsat med yderligere et underskud i andet kvartal 2018. Selskabet Display og LG som helhed bliver ofte anklaget for manglende regnskaber i modsætning til konkurrenter.  LGs oled produktion i Korea kan desværre ikke opveje tabet. 
Derfor har LG besluttet at ville investere sig ud af problemet ved at opføre en kinesisk oledfabrik, idet Lg anser Kina som den største konkurrent på markedet.
Med det faldende lcd marked er underskuddet med andre ord steget selv om LG har øget Oleddisplay salget voldsomt. Dette udlægger økonomer og journalister korrekt til at LG taber på hver produceret oledskærm.



Redigeret af bentpetersson - 26-September-2018 kl. 23:20
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 06:26
?? 

Begge artikler fortæller da at OLED skal drive forretningen frem. 
Det nævnes at priserne på paneler styrtdykker på grund af faldende efterspørgsel.
Samsungs andel af TV markedet er stærkt faldende (laver udelukkende LCD).

Jeg forstår ikke hvad du vil med dine link? Måske bevise at LCD er en uddøende teknologi?

Hvis LG Display vil tjene penge er der kun OLED vejen frem, må være konklusionen.





Redigeret af Pede8000 - 27-September-2018 kl. 06:26
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 06:32
Man kan kalde skiftet fra LCD til OLED rettidig omhu:


Nu har vi vist link nok? Big smile




Redigeret af Pede8000 - 27-September-2018 kl. 06:33
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 08:30
Jamen hvis lcd er en uddøende teknologi, der bliver erstattet af oled, kan jeg så forvente at kunne få et 24" oled til køkkenet? Er det det du vil fortælle, Pede8000?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

?? 

Begge artikler fortæller da at OLED skal drive forretningen frem. 
Det nævnes at priserne på paneler styrtdykker på grund af faldende efterspørgsel.
Samsungs andel af TV markedet er stærkt faldende (laver udelukkende LCD).

Jeg forstår ikke hvad du vil med dine link? Måske bevise at LCD er en uddøende teknologi?

Hvis LG Display vil tjene penge er der kun OLED vejen frem, må være konklusionen.




Jeg er helt enig med dig Pede8000. Ingen er vel i tvivl om, at lcd er en uddøende teknologi, der endnu kun kan opretholdes af skærme i visse størrelser samt muligvis også på grund af færre produktionsomkostninger.

Flere tråddeltagere har i et stykke tid været inde på økonomi, og da emnet drejer i retning af manglende/utilstrækkelig kvalitetskontrol, har jeg kun forsøgt at supplere med at fortælle, at en underskudsgivende virksomhed næppe kan forventes at kunne deltage.

Mange har sandsynligvis også spurgt sig selv om,  hvor de kasserede paneler bliver af. Cirkulerer de stadig på markedet, indtil de finder den "rette" ejer?
Hvis dette er tilfældet må det kunne betale sig uden risikoen for at brandet mister værdi. Dette vil være svært at bevise, med mindre en snarrådig kunde  fx klistrer en GPS på sin udskiftede skærm og følger den, mens Sorteper skifter person eller det viser sig, at displayet måske bliver kasseret- Hvem ved?

At LG reagerer med rettidig omhu kan der næppe herske tvivl om. At omhuen har været nødvendig kan der heller ikke herske tvivl på grund af markedssituationen.

Jeg har tidligere skrevet, at yderligere skal findes på Google, hvor man hver især kan finde det samme som jeg. Og ikke mindst svar på individuelle spørgsmål som man  kan finde og delagtigøre os andre i.

Af hensyn til trådstarter ophører min deltagelse mht økonomi.Min tid er også stærkt begrænset.
Men det kunne på en ny  oprettet tråd være interessant at læse om, hvorfor LG frygter kineserne.
Eller om hvem der er styrende aktionærer I LG, der har til huse i samme by som Samsung. Arbejder de firmaer i virkeligheden sammen, hvilket ville være naturligt både af hensyn til dem selv og den sydkoreanske økonomi? 

Eller hvor langt er kineserne kommet mht til OLEDproduktion . Er det her LGs frygt ligger. 

Jeg følger de store sydkoreanske firmaer mht til skibsværfter, bilproduktion, elektronik og ikke mindst den sydkoreanske stat og dens politik mv. Jeg kan i denne forbindelse anbefale læsning af Korea Times, der har en version på engelsk.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Lader til at LG bare smider paneler på markedet, helt uden kontrol og håber på det bedste


Tror du selv på det!

Selvfølgelig bliver panelerne testet. Og dem der lever op til kundernes krav, bliver solgt til kunderne.


Klaus


Ja
og faktisk så syntes jeg at LGs super uhd nano cell display har bedre farver end deres oled
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Underholdende tråd 
Lader til at LG bare smider paneler på markedet, helt uden kontrol og håber på det bedste

Det kunne helt klart være en grund til at undgå dem

En anden kunne være at man bedre kan lide billedet på Samsungs QLED


Det samme kan i høj grad så siges om samtlige lcd skærme. De fleste er notorisk sårbare for smådyr ala tordenfluer - trods det at nogle formår at lave en lcd skærm hvor det ikke forekommer. 

 


Men hvordan kan det være at man gerne må snakke om fejl på LCD skærme, men fejl på oled er tabu
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Enbeste gode grund til ikke at vælge OLED idag er hvis man ikke har råd, eller fint kan nøjes med andet.

Eller fordi man syntes af QLED giver et bedre billede
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Enbeste gode grund til ikke at vælge OLED idag er hvis man ikke har råd, eller fint kan nøjes med andet.

Eller fordi man syntes af QLED giver et bedre billede

Helt sikkert.. Det er enhver frit for at købe hvad man foretrækker.
Personligt går jeg en stor bue udenom alting Samsung producere hvis det er muligt, Sony er heller ikke lige noget for mig, så oftest kommer der også mærke preferencer i spil, og er man hardcore Samsung lover så er der jo heller ingen OLED option.

Man kommer bare ikke udenom at OLED er den førende teknologi, og det de fleste foretrækker, om de har råd eller ej.. For langt de fleste er prisen en vigtig faktor, og jo billigere OLED bliver jo mere sælger de, men der er langt billigere LCD options.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg gik ned i en butik og valgte det tv med det bedste billede
Det var ikke et OLED tv jeg gik hjem med
 

Så du valgte tv efter fabrikkernes pang-farve-imponator-indstillinger? Det var da en fremragende idé, eller noget.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jamen hvis lcd er en uddøende teknologi, der bliver erstattet af oled, kan jeg så forvente at kunne få et 24" oled til køkkenet? Er det det du vil fortælle, Pede8000?
Det har jeg ingen holdning til.
Jeg læser bare artiklerne og referer hvad der står.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jamen hvis lcd er en uddøende teknologi, der bliver erstattet af oled, kan jeg så forvente at kunne få et 24" oled til køkkenet? Er det det du vil fortælle, Pede8000?

Det tror jeg faktisk godt du kan . Mener Dell tilbyder OLED PC skærme ca i nævnte størrelse . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu