recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kim Larsen's Værsgo-plade - Sniksnak tilladt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kim Larsen's Værsgo-plade - Sniksnak tilladt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

"Damen på Taget" og "Hilcher . . " var på samme singleudgivelse ca 1971 
Hvor sjovt. Jeg har netop købt en Black Friday udgivelse på vinyl af denne på Gaffashop. 

OK Clap ! - synes jeg erindrer at Poul Dissing er med på en eller begge sange ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

"Damen på Taget" og "Hilcher . . " var på samme singleudgivelse ca 1971 
Hvor sjovt. Jeg har netop købt en Black Friday udgivelse på vinyl af denne på Gaffashop. 

OK Clap ! - synes jeg erindrer at Poul Dissing er med på en eller begge sange ? 

Ifølge bagside er Dissing med som "hyl & omkvæd" på Hilsjer 😉
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Sylvesters Drøm og Pianomand er hits her, og hr. Larsen har som Pianomand måske fået svar  

De to bedste på Værsgo, er for mig Hubertus, som bare er vildt morsom, og så Som en strejf af en dråbe, som desværre er A L T for kort.

 
" Som et strejf af en dråbe" er ikke fra Værsgo - men oprindeligt lavet til et radioprogram der hed P4 . Den havde ingen titel , og blev af radioværterne kaldt "Fuglekvidder" . . Kim Larsen har engang udtalt at lige præcis den sang kom fra Gud . . . 
Hubertus har han ikke selv skrevet . . 

Så fik jeg grammofonen sat i gang igen.... Må indrømme, der er flere år siden, den har været det! Den kan S' Gu' stadig køre - en Akai APQ41. Det, jeg havde glemt vr, at det, som kunne ligne fuglekvidder er på sangen "Sylvesters Drøm", i form af diverse synthesizer- lyde. Faktisk meget lignende dem, som er på "Som en strejf af en dråbe".

Derudover kan man vist godt sige, at pladen var forud for sin tid. Fordi begyndte man ikke først mange år efter, at lave de såkaldte "unplugged" indspilninger?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 15:42
"Jacob den glade" er nu heller ikke værst. Får I en klump i halsen, så er det altså ikke jer, den er gal med!!
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 15:50
pladen  med starfuckers,  fritids gruppen var fantastisk og med en udgave af Joanna som er meget bedre end originalen ( efter. Min mening   men han gjorde det godt på originalen.. bare 13 år . Søren bernbom.



Redigeret af Basto - 06-Oktober-2018 kl. 15:54
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 15:51
Kim Larsen ville oprindligt have haft Poul Dissing til at synge nummeret "Christianshavns kanal" - men Dissing takkede nej . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 15:57
Basto_ han hedder Søren Bernbom . Han røg ud i noget misbrug, og var igennem noget behandling gennem " Klub 47" i Thy . Han er selv aktiv musiker, og har skrevet masser af numre - uden den store gennemslagskraft . . Ligesom med Kim Larsens børn, så skal der noget helt specielt til for, at træde ud af skyggen . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 16:05
Nogen som ved, hvem der har skrevet teksten til "Hubertus"?? Der står bare "Ukendt" på pladehylstret...
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 16:22
Ja  mange betegnede ham nærmest som en del af familien fordi kim tog sig. Meget af ham.  Stadigvæk når jeg spiller guitar kan jeg ofte undre mig over at Larsen havde så mange store sange med så få akkorder i ærmet . Han var en  ener

Mvh Michael 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ja  mange betegnede ham nærmest som en del af familien fordi kim tog sig. Meget af ham.  Stadigvæk når jeg spiller guitar kan jeg ofte undre mig over at Larsen havde så mange store sange med så få akkorder i ærmet . Han var en  ener

Mvh Michael 

Han var nok ligeglad med de få akkorder... Bare melodierne kørte, og teksterne duede til noget. Hvis det var på plads - så var det bare at indspille!Big smile
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 18:51
Mnilsen du misforstår .. Kunsten er få akkorder  det utrolige er at sangene ku lyde af så meget og være så forskellige  med så få akkorder

Mvh Michael 

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 19:18
En af styrkerne på "Værsgo" er jo netop minimalismen . Sangene kan jo næsten bære sig selv helt uden produktion og instrumenter .
Prøv lige at barbere lydeffekterne væk fra dagens hiphop/rap- electronica - og se/lyt til hvad der så er tilbage Clown
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu