recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Føler I jer også fanget af Apple? Hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Føler I jer også fanget af Apple? Hjælp!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 21:22
Apple er virkelig stærke til at låse sine brugere til "kun-Apple-løsninger". 

Pudsigt de ikke bliver ramt af diverse monopol-sager fra Margrethe Vestager og andre. 
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akilleuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 21:30
Hvis du ikke “kan” bruge iMessage så kan de vel sende en SMS?

Jeg forstår ikke trendend for iMessage i DK. I udlandet kører de fleste whatsapp, som fungere super mellem alle platforme, samt det har “video-kald”.

Jeg er selv i et Apple økosystem helevejen rundt, undtagen pc. Jeg kommer dog aldrig til at bruge iMassage. Folk der skriver der bliver ignoreret :)

En anden fordel ved whatsapp er den support mange internationale firmaer tilbyder igennem chat.

Største ulempe er at det er låst til et mobil nummer på en enkelt enhed.


Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 22:18
iMessage er klart en af den bedste platformen til at skrive sammen over, hvis du spørger mig. Derudover er vi alle i den store familie brugere af Apple enheder som fx iMac, MacBook, iPad og iPhone.

Jeg bruger iMessage da jeg skriver beskeder både via iPhone, min iPad, min iMac og min MacBook Pro, og efter iMessage sync er kommet til iCloud er det endnu mere genialt at kunne svare hvor man slap.

Jeg hader SMS, det er ustabilt og mange beskeder oplever jeg går tabt. Jeg gentager mig selv igen og siger at jeg er udmærket godt klar over, at der findes andre apps der kan klare gruppebeskeder som fx WhatsApp, Facebook Messenger, Discord osv. men prøv så at få alle i familie med på samme vogn. Og hvorfor skulle man? Når alle har Apple enheder der tilbyder iMessage som en integreret del af OS, hvorfor så bruger en anden app?

Derfor benytter jeg iMessage og jeg er fan af det :) og jeg ved det er en ting jeg vil komme til at savne, hvis jeg skifter til Android.


Redigeret af ladiesman217 - 05-November-2018 kl. 22:21
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2018 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg hader SMS, det er ustabilt og mange beskeder oplever jeg går tabt.

Okay, jeg har det lige modsat.

SMS virker altid - også når du eller andre har skiftet telefon.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg hader SMS, det er ustabilt og mange beskeder oplever jeg går tabt.

Okay, jeg har det lige modsat.

SMS virker altid - også når du eller andre har skiftet telefon.



Klaus
I min familie og blandt venner bruger vi fortrinsvis Messenger, der jo også er på tværs af platforme.
Derudover bruger vi i Messenger gruppefunktionen meget, det er der jo ikke mulighed for på SMS.

SMS bruger jeg mest til flygtige bekendtskaber som f.eks. håndværkere og DBA handler.

Mit svar til trådstarter: 
Selvom jeg privat er Apple bruger, føler jeg mig bestemt ikke fanget.

Vh Claus
  


Redigeret af ClausBP - 06-November-2018 kl. 07:22
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Hvad tænker I andre? Andre der har haft lignende "problem" og hvad gjorde I?

Lægger telefonen i skuffen, taler til hinanden i nuet, lader være med at fokusere på mikroplanlægning, oversigts kalender der hænger på tavlen etc.

Tænk på hvor skrøbelige de cloud løsninger er overfor diverse hackere eller sikkerheds implementering hos enkelte virksomheder. Eller blot enkeltpersoners individuelle håndtering af deres password som så kan kompromittere hele omgangskredsen.

Hilsen en glad Android bruger med familiemedlemmer der også delvist bruger Apple produkter.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 08:23
Vi har det på samme måde her hjemme, og er også stor forbruger af icloud shared foto streams.

Den ene bedste forældre købte en android og brokker sig nu over at han ikke opdateres på billeder mere. Not my problem! Alle vi andre skifter ikke til en anden app, fordi han ville spare 2000kr LOL
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg hader SMS, det er ustabilt og mange beskeder oplever jeg går tabt.

Okay, jeg har det lige modsat.

SMS virker altid - også når du eller andre har skiftet telefon.



Klaus

iMessage fucker kun hvis folk ikek har fjernet det fra sit nummer igen, det kan denne side bruges til hvis man glemte det på telefonen.

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Hvad tænker I andre? Andre der har haft lignende "problem" og hvad gjorde I?

Lægger telefonen i skuffen, taler til hinanden i nuet, lader være med at fokusere på mikroplanlægning, oversigts kalender der hænger på tavlen etc.

Bedste svar hidtil Big smile
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 08:56
Tror at det mest værdifulde i denne tråd, er at alle kritisk skal overveje hvile tjenester de gør brug af: hvis hopper på iCloud og iMessage istedet  stedet for Dropbox og WhatsApp, ja, så risikerer man at føle sig låst!

Og så lige en opsang: din familie kan ikke tvinge dig til at bruge iMessege, og det er for barnligt at bruge FOMO som argument.
Hvis der er vigtigt, så skriver de direkte til dig, eller ringer. Hvis det er rent tidsspilde og underholdning, er jeg sikker på at du er på et eller andet socialt medie der kan udfylde det “hul”. 

For mig lyder det bare som om at du er frustreret over prisen, og opfinder problemer og undskyldninger for ikke at skifte. Ingen kritik af at det - jeg er der selv :) men se realiteterne i øjnene. Hvis du er glad for produktet, så køb en ny telefon, og fokuser på virkelige problemer istedet. 
Til top
Skankblog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-November-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skankblog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 09:13
Så konklusionen er, at bruger man allerede Apples produkter og software så fungerer det godt, men man kan primært kommunikere med andre IOS brugere og bliver holdt udenfor hvis man ikke anvender Apple produkter. Anvender man alternativerne (Google, MS, FB, Whatsapp etc.) så virker det også godt og man kan snakke med alle. Problemet er så primært de personer der altid har brugt Apples software ikke er i stand til at skifte til andet software - tænker de typisk ikke er særligt IT-kyndige og bange for at prøve nyt.  
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Skankblog Skankblog skrev:

Så konklusionen er, at bruger man allerede Apples produkter og software så fungerer det godt, men man kan primært kommunikere med andre IOS brugere og bliver holdt udenfor hvis man ikke anvender Apple produkter. Anvender man alternativerne (Google, MS, FB, Whatsapp etc.) så virker det også godt og man kan snakke med alle. Problemet er så primært de personer der altid har brugt Apples software ikke er i stand til at skifte til andet software - tænker de typisk ikke er særligt IT-kyndige og bange for at prøve nyt.  

Eller også er de meget IT-kyndige og har valgt det som fungerer bedst og nemmest Wink
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu