recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 17:07
Jeg har tidligere været inde på, at IMAX 4K filmen " A Beautiful Planet" skulle være Premier film, på mit nye TV. Filmen ankom i dag. Den er produceret sammen med NASA, og er bare utrolig smuk og detaljeret.




Jeg kan bare slet ikke tage billeder som overhovedet retfærdiggør kvaliteten af det sete. 



   




Filmen må for mig være meget nær årets billede oplevelse.



Redigeret af Hother - 15-Januar-2019 kl. 15:09
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 17:21
Mange tillykke med det nye TV!
Det ser lækkert ud! Du må se at få hakket de 300 timer af i en fart så du kan få kalibreret!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke med det nye TV!
Det ser lækkert ud! Du må se at få hakket de 300 timer af i en fart så du kan få kalibreret!
Mange tak. Jo, men nu er out of the box indstillingerne faktisk ganske okay - indtil videre.Og jeg ser faktisk ikke så meget film osv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 21:57
Tak for rådet Hother
Køber det heller ikke i power: men en selvstændig forhandler; lyd og billede i Rødovre centrum. smiler: 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Tak for rådet Hother
Køber det heller ikke i power: men en selvstændig forhandler; lyd og billede i Rødovre centrum. smiler: 

Du er velkommen. Pøj pøj med købetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 00:59
Så har mit nye TV rundet 48 timer på "Loggen". Jeg har set set 3 BD film, heraf en i HDR, set flere forskellige TV kanaler, og endelig et hav af "Clips" på Youtube. Jeg har ikke observeret en eneste billedefejl herunder banding eller fejl relateret til "Motion", eller andet. I og med at panelet er så nyt, så tager jeg meget hensyn (det gør jeg nu altid). men TV´et har været forskånet for diverse Logos og sorte bjælker. Når TV´et har rundet 200 timer i driftstid, jamen så får det lov til lidt mere. Det er muligt at nogen vil tænke at jeg er lidt skør - men mig om det.Embarrassed

Så man kan  vel sige at jeg har været meget heldig, det er bare ren nydelse. Jeg håber, at det fortsætter af den vej. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har mit nye TV rundet 48 timer på "Loggen". Jeg har set set 3 BD film, heraf en i HDR, set flere forskellige TV kanaler, og endelig et hav af "Clips" på Youtube. Jeg har ikke observeret en eneste billedefejl herunder banding eller fejl relateret til "Motion", eller andet. I og med at panelet er så nyt, så tager jeg meget hensyn (det gør jeg nu altid). men TV´et har været forskånet for diverse Logos og sorte bjælker. Når TV´et har rundet 200 timer i driftstid, jamen så får det lov til lidt mere. Det er muligt at nogen vil tænke at jeg er lidt skør - men mig om det.Embarrassed

Så man kan  vel sige at jeg har været meget heldig, det er bare ren nydelse. Jeg håber, at det fortsætter af den vej. 


SÅ for den!! Ikke flere TV-skift de næste 10 år?LOLLOLLOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har mit nye TV rundet 48 timer på "Loggen". Jeg har set set 3 BD film, heraf en i HDR, set flere forskellige TV kanaler, og endelig et hav af "Clips" på Youtube. Jeg har ikke observeret en eneste billedefejl herunder banding eller fejl relateret til "Motion", eller andet. I og med at panelet er så nyt, så tager jeg meget hensyn (det gør jeg nu altid). men TV´et har været forskånet for diverse Logos og sorte bjælker. Når TV´et har rundet 200 timer i driftstid, jamen så får det lov til lidt mere. Det er muligt at nogen vil tænke at jeg er lidt skør - men mig om det.Embarrassed

Så man kan  vel sige at jeg har været meget heldig, det er bare ren nydelse. Jeg håber, at det fortsætter af den vej. 


SÅ for den!! Ikke flere TV-skift de næste 10 år?LOLLOLLOL
Ah...., det er nok at håbe på for meget.Smile

2018 skulle have været året hvor jeg ikke rigtigt købte noget. Alligevel blev det til en Sony ST-HT5000, en Panasonic UB9000 - og mit nye TV blev jo også bestilt i 2018. Så på billede siden er alt nyt.

Jeg planlægger at holde mig helt i ro i 2019.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 10:46
Hej Hother
 
Håber du kan hjælpe igen, værdsætter det.*S*
 
Det ser ud til at jeg skal købe FZ800 i weekenden.*S*
 
Du har skrevet at du i øjeblikket kører med out of box indstillinger indtil du har fået den kalibreret.
 
Er det de indstillinger de har skrevet i flat panels anmeldelse af tvet?
 
Et andet spørgsmål. Jeg har Onkyo tx656, som har HDCP og er 4 k forstærker, lige nu kører alt igennem min Onkyo med HDMI, blue ray afspiller, apple tv 4 uden 4 k, og  alm set top boks fra yousee  og et HDMI i out udgang fra forstærker til mit nuværende fjernsyn, dette HDMI kabel vil jeg  udskifte til et 4 k HDMI kabel, som skal indsættes i en af de indgange på FZ800 som kører med fuld båndbredde, er det nok for, at få 4 k signal, (finder Onkyo selv ud af kildesignal, når jeg nu kører med et nyt 4 K HDMI kabel,   hvis jeg vel og mærke opgradere til 4 k apple tv, her tænkes på netlix og selvfølgelig et 4 k abonnment.
 
Påtænker også at købe apple tv 4 k.
 
Eller skal man enkeltvis forbinde sine enheder med HDMI direkte til tv og køre med optisk kabel til forstærker for så bliver det sgu dyrt at udskifte alle sine HDMI kabler.
 
Håber på svar, hvis du forstå hvad jeg mener altså, god dag
Henrik
 
 


Redigeret af Lofferen - 18-Januar-2019 kl. 10:49
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother
 
Håber du kan hjælpe igen, værdsætter det.*S*
 
Det ser ud til at jeg skal købe FZ800 i weekenden.*S*
 
Du har skrevet at du i øjeblikket kører med out of box indstillinger indtil du har fået den kalibreret.
 
Er det de indstillinger de har skrevet i flat panels anmeldelse af tvet?
 
Et andet spørgsmål. Jeg har Onkyo tx656, som har HDCP og er 4 k forstærker, lige nu kører alt igennem min Onkyo med HDMI, blue ray afspiller, apple tv 4 uden 4 k, og  alm set top boks fra yousee  og et HDMI i out udgang fra forstærker til mit nuværende fjernsyn, dette HDMI kabel vil jeg  udskifte til et 4 k HDMI kabel, som skal indsættes i en af de indgange på FZ800 som kører med fuld båndbredde, er det nok for, at få 4 k signal, (finder Onkyo selv ud af kildesignal, når jeg nu kører med et nyt 4 K HDMI kabel,   hvis jeg vel og mærke opgradere til 4 k apple tv, her tænkes på netlix og selvfølgelig et 4 k abonnment.
 
Påtænker også at købe apple tv 4 k.
 
Eller skal man enkeltvis forbinde sine enheder med HDMI direkte til tv og køre med optisk kabel til forstærker for så bliver det sgu dyrt at udskifte alle sine HDMI kabler.
 
Håber på svar, hvis du forstå hvad jeg mener altså, god dag
Henrik
 
 

Jamen hvor spændende HenrikSmile

Jeg laver intet ved mine indstillinger af billedet af den simple grund, af out of the boks indstillingerne er ganske fine. Det som jeg så har observeret er jo, at farverne over tid (lad os sige ca. 2-3 måneder), ændre sig en anelse. Så når de måneder er overstået kommer Thomas fra TV Kalibrering. dk og laver en Calman auto kalibrering hos mig. Det giver ofte et ekstra lækkert pift i farver og detaljer.

Omkring tilslutninger. Her ville jeg sætte din Yousee boks til HDMI 1. Og hvad angår det øvrige, fra din BD afspiller (HDMI) videre til din Onkyo hvis den har "4K pass through", og fra Onkyoen HDMI op i TV´ets HDMI 2, som jo er en "ARC" indgang. Aner intet om Apple TV.

Jeg har ikke skiftet mine HDMI kabler ud, de har indtil nu klaret 4K fornemt. Jeg har dog en plan om at udskifte kablerne inden længe til de High Speed 4K HDMI kabler.  Men jeg tror faktisk ikke i første omgang at du behøver at udskifte dine HDMI kabler - prøv dig frem.


Redigeret af Hother - 18-Januar-2019 kl. 11:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 12:13
Jeg håber dælme du får den kalibrering gratis Hother 
Den reklame du laver er Guld værd Smile

Mvh Michael 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Jeg håber dælme du får den kalibrering gratis Hother 
Den reklame du laver er Guld værd Smile

Mvh Michael 
Det gør jeg ikke, jeg betaler som alle andre. Men jeg mener bestemt at kalibreringen er det hele værd.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu