recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 13:00
Hej Hother
 
Tak for svar. Hvordan får jeg så lyd fra TV boks ud i mine højttalere, hvis jeg ikke kører den igennem min Onkyo igennem den indgang der hedder set top box. Er det ved, når jeg sætter den direkte fra boks til tv`ets hdmi 1, men det er jo ikke en ARC indgang i TV, skal jeg køre med optisk kabel fra TV til tv boks eller optisk kabel fra tv til Onkyo?
Håber på svar
Henrik
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother
 
Tak for svar. Hvordan får jeg så lyd fra TV boks ud i mine højttalere, hvis jeg ikke kører den igennem min Onkyo igennem den indgang der hedder set top box. Er det ved, når jeg sætter den direkte fra boks til tv`ets hdmi 1, men det er jo ikke en ARC indgang i TV, skal jeg køre med optisk kabel fra TV til tv boks eller optisk kabel fra tv til Onkyo?
Håber på svar
Henrik
Jamen er der ikke et optisk eller anden form for tilslutning i Yousee boksen. I så fald skal dette kabel ned til en tilsvarende indgang i din Onkyo, som du jo så skal vælge særskilt i menuen i din Onkyo. Jeg er ikke rigtig kendt med de sager mere - desværre.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother
 
Tak for svar. Hvordan får jeg så lyd fra TV boks ud i mine højttalere, hvis jeg ikke kører den igennem min Onkyo igennem den indgang der hedder set top box. Er det ved, når jeg sætter den direkte fra boks til tv`ets hdmi 1, men det er jo ikke en ARC indgang i TV, skal jeg køre med optisk kabel fra TV til tv boks eller optisk kabel fra tv til Onkyo?
Håber på svar
Henrik
Hos mig, der kører alt igennem min receiver. Og så fra den og ind i HDMI 2, som jo har ARC, så du får lyd fra tv tilbage i receiver.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 14:19
Tak for svar Flemming
Det var også min tanke.*S*
 
Men jeg ved ikke, hvikle tv du har, du nævner indgang 2 på dit tv, går ud fra at det så er den indgang også der understøtter 4k eller? så du får 4 k signal fra Receiver. Er lidt forvirret med de HDMI indgange-.*S*
God dag
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Tak for svar Flemming
Det var også min tanke.*S*
 
Men jeg ved ikke, hvikle tv du har, du nævner indgang 2 på dit tv, går ud fra at det så er den indgang også der understøtter 4k eller? så du får 4 k signal fra Receiver. Er lidt forvirret med de HDMI indgange-.*S*
God dag
Jeg har et LG C8. Indgang 2, mener jeg, er med ARC på langt de fleste tv. Det er den som giver lyd retur til receiveren. Så det er jo lige om, din receiver har 4K på det antal indgange du skal bruge. Angående kabler, så er mine altså ret gamle, og virker bare.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 09:33
Hej igen 
Dumt spørgsmå 
Bliver lidt  bange om jeg overhovedet kan bruge humax boks ysr 2000  igennem min receiver og videre til fzed 800, både  min onkyo har hdcp 2.2 og selvfølgelig tv’et men nogen siger at de får fejl på tv ang. hdcp 2.2 her tænker jeg på humax boksen som jo er første led, kan se under information på humax at hdcp 2.2 support er disapled, Men lyder mærkeligt, hvis man ikke kan bruge humax boksen, håber på svar


Redigeret af Lofferen - 19-Januar-2019 kl. 09:55
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej igen 
Dumt spørgsmå 
Bliver lidt  bange om jeg overhovedet kan bruge humax boks ysr 2000  igennem min receiver og videre til fzed 800, både  min onkyo har hdcp 2.2 og selvfølgelig tv’et men nogen siger at de får fejl på tv ang. hdcp 2.2 her tænker jeg på humax boksen som jo er første led, kan se under information på humax at hdcp 2.2 support er disapled, Men lyder mærkeligt, hvis man ikke kan bruge humax boksen, håber på svar
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, for jeg har tilsluttet min Yousee boks til mit Pana TV, som jeg tidligere har beskrevet. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 10:59
Ok Hother 
Hvilken Yousee boks har du?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Ok Hother 
Hvilken Yousee boks har du?
Både den almindelige Humax 2000 og 4K udgaven. Veksler lidt i mellem dem.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej igen 
Dumt spørgsmå 
Bliver lidt  bange om jeg overhovedet kan bruge humax boks ysr 2000  igennem min receiver og videre til fzed 800, både  min onkyo har hdcp 2.2 og selvfølgelig tv’et men nogen siger at de får fejl på tv ang. hdcp 2.2 her tænker jeg på humax boksen som jo er første led, kan se under information på humax at hdcp 2.2 support er disapled, Men lyder mærkeligt, hvis man ikke kan bruge humax boksen, håber på svar

Det plejer mere at handle om 4K og HDMI specifikation om man kan bruge en given reciever eller ej. Hvis den slags (eller HDCP) begynder at give problemer kan man altid bare bruge en sag som denne: https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/

Redigeret af TBC1 - 19-Januar-2019 kl. 18:22
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 21:54
Hother, hvorfor var det nu, du valgte at skifte TV, nu du var så tilfreds med det gamle?

Fortryder du nu købet af din Sony soundbar, nu du har fået nyt TV med indbygget soundbar tunet af Technics?

Siden du går så meget op i billedkvalitet, hvordan kan du så leve med at skifte "Aspect" og zoome ind på dine billeder, hvor du vil gå glip af noget af billedet?

Med hensyn til HDMI-kabler, er der ikke noget, der hedder 4K-kabler!
Normalt vil man tilslutte sine enheder til sin receiver, der således vil fungere som en AV-central, og man kan nøjes med et enkelt HDMI-kabel, mellem receiver og TV.

HDCP kan give problemer i visse tilfælde med enkelte bokse, men det er bare at prøve sig frem, og som TBC1 skriver, findes der løsninger...


Redigeret af Supergris - 19-Januar-2019 kl. 21:56
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2019 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hother, hvorfor var det nu, du valgte at skifte TV, nu du var så tilfreds med det gamle?

Fortryder du nu købet af din Sony soundbar, nu du har fået nyt TV med indbygget soundbar tunet af Technics?

Siden du går så meget op i billedkvalitet, hvordan kan du så leve med at skifte "Aspect" og zoome ind på dine billeder, hvor du vil gå glip af noget af billedet?

Med hensyn til HDMI-kabler, er der ikke noget, der hedder 4K-kabler!
Normalt vil man tilslutte sine enheder til sin receiver, der således vil fungere som en AV-central, og man kan nøjes med et enkelt HDMI-kabel, mellem receiver og TV.

HDCP kan give problemer i visse tilfælde med enkelte bokse, men det er bare at prøve sig frem, og som TBC1 skriver, findes der løsninger...
Skiftet er en privat historie mellem en gammel bekendt og mig.

Nej jeg har ikke fortrudt min Sony, mit tidligere EZ1000E havde en tilsvarende soundbar, da jeg købte min Sony.

Det er ikke svært at leve med zoom med den fred det giver. Jeg er lidt hysterisk hvad angår faren for burn-in. Til gengæld nyder jeg mine film så meget mere.

Nej det hedder et high speed kabel så vidt jeg husker. Når jeg skrev 4K kabel var det af hensyn til forståelsen hos modtageren. Resten er vist ikke rettet til mig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu