recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 01:07
Når du skriver "privat", vil det så sige, du ikke ønsker at fortælle grunden til, du skiftede, da det umiddelbart ikke giver mening, da det nye TV vel ikke rigtigt har noget at tilbyde, der opfordrer til at skifte?
Da du jo får professionelt kalibreret dine skærme, er der yderligere udgifter, der skal lægges oveni.

Var den indbyggede soundbar i dit tidligere TV også tunet af Technics?  :)

Med hensyn til kablerne, var der ikke noget af det, der henvendte sig til dig. Det var henvendt til Lofferen, der udtalte, han ville "udskifte til et 4 k HDMI kabel"...


Redigeret af Supergris - 20-Januar-2019 kl. 01:09
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når du skriver "privat", vil det så sige, du ikke ønsker at fortælle grunden til, du skiftede, da det umiddelbart ikke giver mening, da det nye TV vel ikke rigtigt har noget at tilbyde, der opfordrer til at skifte?
Da du jo får professionelt kalibreret dine skærme, er der yderligere udgifter, der skal lægges oveni.

Var den indbyggede soundbar i dit tidligere TV også tunet af Technics?  :)

Med hensyn til kablerne, var der ikke noget af det, der henvendte sig til dig. Det var henvendt til Lofferen, der udtalte, han ville "udskifte til et 4 k HDMI kabel"...
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når du skriver "privat", vil det så sige, du ikke ønsker at fortælle grunden til, du skiftede, da det umiddelbart ikke giver mening, da det nye TV vel ikke rigtigt har noget at tilbyde, der opfordrer til at skifte?
Da du jo får professionelt kalibreret dine skærme, er der yderligere udgifter, der skal lægges oveni.

Var den indbyggede soundbar i dit tidligere TV også tunet af Technics?  :)

Med hensyn til kablerne, var der ikke noget af det, der henvendte sig til dig. Det var henvendt til Lofferen, der udtalte, han ville "udskifte til et 4 k HDMI kabel"...
Næh, det nye tilbyder ikke så meget nyt i forhold til det forgående. TV skiftet har ingen relevans for siden her, men kort fortalt ville jeg gerne have at den pågældende skulle have et superb billede.

Ja det ser jeg klar over omkring kalibreringen. Men jeg kunne bestemt ikke have et sådant TV uden en kalibrering.

Ja, den forgående soundbar var også med Technics tuning.  


Redigeret af Hother - 20-Januar-2019 kl. 01:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 01:26
OK, tak for svar; så må jeg fortsætte med at gruble over, hvad der får en mand i din alder, til at skifte en kostbar skærm, uden nogen egentlig grund.  :)

Det er forhåbentlig ikke en trend, der breder sig, som man kan se det, når man kigger på smartphone-markedet, hvor folk skifter, blot for at være med på beatet...  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 09:46
Hej Hother 
Lige et andet spørgsmål, hvordan er kvaliteten nu på 4 k boksen fra Humax. Tidligere har folk klaget over dårlig kvalitet ved streaming end vi humax ysr 2000, er bitaten blevet hævet? her tænkes på start forfra og ved noget man har optaget. 
God dag
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother 
Lige et andet spørgsmål, hvordan er kvaliteten nu på 4 k boksen fra Humax. Tidligere har folk klaget over dårlig kvalitet ved streaming end vi humax ysr 2000, er bitaten blevet hævet? her tænkes på start forfra og ved noget man har optaget. 
God dag
Jeg kigger kun på TV kanaler, så derfor kan jeg ikke udtale mig om streaming.

Tak og lige over.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2019 kl. 15:06
Han hentyder jo netop til TV-kanaler, du har optaget, eller hvor du har brugt funktionen "Start forfra", hvilket jo også kan betegnes som at streame.

Kvaliteten er fin. Jeg lægger ikke rigtig mærke til, om jeg ser udsendelsen direkte, eller benytter "Ser forfra", men der er stadig et godt stykke op til kvaliteten fra en film afspillet på enten en almindelig Blu-ray- eller en UHD-Blu-ray-afspiller, specielt hvis du er ejer af et topklasse TV (OLED eller highend LED)...

Generelt synes jeg TV-kanaler efterhånden har en acceptabel billedkvalitet, men lyden halter stadig bagefter, hvis man har et ordentligt lydsystem.




Redigeret af Supergris - 20-Januar-2019 kl. 17:30
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2019 kl. 19:50
Og så lidt om den medfølgende soundbar.

Soundbar systemet hedder egentligt Dynamic Blade Soundbar, og dynamisk er den. Jeg har kæmpet en del med lyden, for der er en hel del indstillinger og kombinationer af disse.



Bl.a. så har systemet 2 surround indstillinger. Ikke at der kommer surround lyd ud af soundbaren i den forstand, men en lyd med en flot bredde og dybde, ja lyddetaljerne mangler heller ikke. Der er desværre bare et problem. Det lyder ligesom om, at den del af surroundlyden som jo normalt kommer ud af center højtaleren ved et surround system, er meget minimeret. Det betyder, at stemmer bliver sat ret meget i baggrunden, og så er fidusen ligesom væk.

Jeg var ret begejstret for lyden i soundbaren i mit tidligere 65EZ1000E. Heldigvis er det er det lykkedes for mig at genfinde den samme lyd i mit nye TV, det var ikke helt så nemt som man skulle tro.

Der er skam også lydprofiler for "Stadion" og "Sport", og de profiler kan mine ører slet ikke forliges med.

Men som tidligere nævnt vil nok de fleste kunne finde en lyd, som kan benyttes til et dagligt TV brug.  


Redigeret af Hother - 21-Januar-2019 kl. 20:21
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 11:01
Hej Flemming
Oki doki
Prøver med mine gamle HDMI kabler så.*S*
Dumt spørgsmål hvordan finder man ud af, at de ikke virker, om de dækker op til 18 mfbs. eller hvad det nu hedder, så det er muligt for 4 k
Henrik
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 20:16
Ganske enkelt! Du finder ud af, om de ikke virker, hvis de ikke virker!
Fuld båndbredde, er muligt, hvis du kører et 4K-signal ved 60 Hz og med HDR.

Hother, hvorfor bruger du tid på din indbyggede soundbar, nu du har investeret en god sum penge på en ekstern soundbar, som gerne skulle være den indbyggede klart overlegen?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:


Hother, hvorfor bruger du tid på din indbyggede soundbar, nu du har investeret en god sum penge på en ekstern soundbar, som gerne skulle være den indbyggede klart overlegen?

Ganske enkelt, fordi jeg foretrækker det sådan. Til daglige TV kanaler TV´ets lydsystem, til musik og film, min Sony enhed.


Redigeret af Hother - 22-Januar-2019 kl. 23:37
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 08:11
Hej Hother 
Du snakker om kalibrering af dit tv. Har du et link jeg kan bruge når det bliver aktuelt. Inden for de næste 3 måneder, hef det ikke tv kalibrering eller. s
God dag


Redigeret af Lofferen - 25-Januar-2019 kl. 08:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu