recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield tænder selv TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield tænder selv TV

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked Baglæns sortering
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 01:00
Det er formentlig fordi den genstarter en gang i mellem, f.eks. efter en opdatering.

Når den så starter op, så sender den tænd signal.. Det burde de have tænk over, men det har de sikkert ikke..

Jeg selv anvender Harmony fjernbetjening, så jeg har faktisk slået Tænd/sluk fra i menuen, men har bibeholdt CEC tændt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 22:42
Jeg har ikke sådan en, men et gæt kunne være den tænder og søger efter opdateringer Wink

Hvor land tid er den om opstart hvis du slukker helt?
Mvh. JørgenT
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 22:17
Har netop købt sådan en boks, som er sluttet direkte til TV'et med HDMI-CEC slået til - så jeg også kan tænde og slukke, skrue op og ned for Tv osv. uden at skulle bruge andet end NS-fjernbetjeningen. Ret praktisk.

Jeg slukker ikke helt for boksen, men har den stående i standby (Sleep), så jeg nemt kan tænde igen. Men jeg er pænt træt af, at den engang imellem tænder igen helt af sig selv (og Tv'et), som så bare står og kører, når der ikke er nogen hjemme/i stuen.  

Det sker ikke, når jeg slår HDMI-CEC fra, men så ryger en hel del af fidusen ved sådan en boks jo. 

Nogen der kender problemet og har en løsning?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu