|
Elgiganten og 3 forsøg på rep. |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Papa pugh
Ny bruger Oprettet: 24-April-2019 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa.
Jeg har her en lidt kedelig oplevelse med Elgiganten, og jeg tænkte at der måske var andre der havde haft lignende oplevelser, og derfor har et godt råd. Historien kort og præcist er at jeg har en iPhone x, som jeg har købt ved Elgiganten i slutningen af sidste år. Allerede første gang den bliver tændt viser fejlen sig, enlig at den lukker ned af sig selv. Det sker overvejende når man bruger kameraet, men ikke udelukkende. Det er fx. også sket ved at skærmen er blevet vækket, og batteritilstanden osv. har ingen indflydelse, i det at den ikke er lav hver gang fx. Nå men jeg venter og ser tiden an, for der kan jo være der kommer en softwareopdatering der rette fejlen. Efter 2 softwareopdateringer vælger jeg at indlevere den, da jeg tænker at det ikke er det der er galt. Elgiganten finder ikke fejlen (eller deres værksted gør ikke, men det er for mig som kunde ikke vigtigt, det er Elgiganten der har ansvaret overfor mig) og jeg tager den hjem igen, og kort tid efter er fejlen der igen. Jeg skriver ind til deres support, og udtrykker min utilfredshed på en pæn måde, og support siger at den skal sendes ind igen. Jeg påpeger at det er fint nok, men at de kun har 2 forsøg på at udbedre fejlen, og selvom de ikke konstatere fejlen, så er det stadig et forsøg, ifølge købeloven, og jeg linker til en video fra forbrugerrådet, som omtaler netop dette. Så efter nogle mails frem og tilbage, skriver supporten at det naturligvis tæller som et forsøg. Nå men anden gang sker det samme som første gang, og jeg skriver til supporten at jeg gerne vil være med til at sende den ind en 3. og sidste gang, for jeg synes da også at det er træls og dyrt for dem, men her 3. gang den er kommet tilbage, og stadig har fejlen (de har ikke kunne finde den) så kan supporten ikke gøre så meget, for det er serviceafdelingen i den butik jeg har købt telefonen, der bestemmer, og de mener ikke at det tæller som et forsøg, selvom jeg viser dem videoen, og mailen hvor deres egen support skriver at det tæller som et forsøg. De siger ved service at jeg må oprette en klagesag ved Forbrugerklagenævnet, og det er jo så næste skridt, men en kedelig en for mig, da det koster penge og tager tid. Jeg har selv været i branchen indtil for nylig, og fra før der var noget der hed Elgiganten, så jeg er med på at det er surt for dem, men jeg har selv været meget medgørlig, og løsningsorienteret hele vejen igennem, og vil bare gerne have en telefon der virker, men Elgiganten er ikke klar på at finde en løsning. Er der nogen der har nogle gode råd, eller nogle ting jeg evt. skal være opmærksom på når jeg indgiver en klage til Forbrugerklagenævnet? |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |