recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med YouSee app på LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med YouSee app på LG TV

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med YouSee app på LG TV
    Sendt: 09-Juni-2019 kl. 22:07
@mcdrift

Sikke ærgeligt
Som jeg skriver, så benytter jeg hovedsageligt yousee´s netværk, så det er tvivlsomt, at det vil løse dit problem. Til gengæld kan det være at Yousee er mere lydhøre hvis vi begge retter henvendelse til teknisk support, omkring det samme problem.
   Jeg syntes dog alligevel ikke det ser lovende ud, når jeg googler yousee+pixelering. Det lader til at være et problem der har eksisteret længe, og som der ikke umiddelbart er nogen løsning på pt.
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Blev der fundet en løsning på dette problem udover at streame over chromecast?

Jeg sidder nemlig med nøjagtig samme problem mht. yousee tv app´en.

På Apple tv 4 med kablet forbindelse mellem yousee adsl modem (25Mbit) og apple tv svinger kvaliteten helt vildt (som andre også nævner) .
Wifi løser ikke problemet.
Mobilt bredbånd (100Mbit. Også fra yousee) løser heller ikke problemet.
Mobilt bredbånd fra CBB/Telenor (30 Mbit) løser heller ikke problemet.
Har også prøvet 3/Oister (30Mbit) uden held

Igår aftes prøvede jeg at se tv på min ipad (mener det var tv3) i sommerhuset (25Mbit Telia) og der var problemet stadig det samme (ekstremt svingende billedkvalitet)

Jeg begynder at tvivle mere og mere på, at det er i brugernes ende problemet ligger, men mere noget manglende balancering af bitrate?

Er ikke ekspert i alt det tekniske, men jeg undrer mig meget over at Canal Digital og Telia Tv som jeg tidligere har brugt, har kunnet levere flydende og skarpt billede over internettet uanset om jeg har været koblet på adsl eller 4g ?

Og ja, jeg har kigget på listen over udbydernes bitrate herinde, men jeg er nu engang "bare" en tv-forbruger som ikke kan forstå, at billed-kvaliteten kan svinge så meget, når mine internet-forbindelser ikke gør det?

Der er ikke blevet fundet en løsning desværre. Så landskamp i fredags f.eks., og der var problemet ekstremt. Konstant svingende kvalitet.

Jeg har ikke gidet arbejde mere i det, da Hiper ikke har kunne løse problemet. De skal dog have ros for at have været løsningsorienteret.

Jeg mistænker også selve app'en, og overvejer at skifte til YouSee bredbånd. Men har min tvivl om hvor vidt det løser problemet.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 12:03
Blev der fundet en løsning på dette problem udover at streame over chromecast?

Jeg sidder nemlig med nøjagtig samme problem mht. yousee tv app´en.

På Apple tv 4 med kablet forbindelse mellem yousee adsl modem (25Mbit) og apple tv svinger kvaliteten helt vildt (som andre også nævner) .
Wifi løser ikke problemet.
Mobilt bredbånd (100Mbit. Også fra yousee) løser heller ikke problemet.
Mobilt bredbånd fra CBB/Telenor (30 Mbit) løser heller ikke problemet.
Har også prøvet 3/Oister (30Mbit) uden held

Igår aftes prøvede jeg at se tv på min ipad (mener det var tv3) i sommerhuset (25Mbit Telia) og der var problemet stadig det samme (ekstremt svingende billedkvalitet)

Jeg begynder at tvivle mere og mere på, at det er i brugernes ende problemet ligger, men mere noget manglende balancering af bitrate?

Er ikke ekspert i alt det tekniske, men jeg undrer mig meget over at Canal Digital og Telia Tv som jeg tidligere har brugt, har kunnet levere flydende og skarpt billede over internettet uanset om jeg har været koblet på adsl eller 4g ?

Og ja, jeg har kigget på listen over udbydernes bitrate herinde, men jeg er nu engang "bare" en tv-forbruger som ikke kan forstå, at billed-kvaliteten kan svinge så meget, når mine internet-forbindelser ikke gør det?
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2019 kl. 11:11
Hiper har fået 3-4 IP'er de kan overvåge nu, er spændt på hvad de vender tilbage med om en uges tid.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2019 kl. 07:44
Ellers er det måske værd at prøve med en Chromecast,
som det vist også er blevet foreslået. 
Hvis man vælger Chromecast Ultra, har man mulighed for
kablet netværk til Chromecasten.
Når jeg læser i Google Play butikken ser
det dog ud til, at der er problemer med
app'en bl.a. mht. Chromecast. 


Redigeret af bas - 12-Maj-2019 kl. 07:55
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

TDC Erhvervs ADSL, Netgear router R7000 (TDC router i bridge mode) - LG C7 og Apple TV 4 tilsluttet trådløst. Både LG YouSee app og Apple TV You See app havde udfald i går aftes.

Okay, Tak. Då ved du hvad det er jeg oplever, mit er bare konstant næsten.

Kan det være deres platform der bare er dårlig, eller er jeg så uheldig at jeg går på en dårlig Yousee server?
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af mcdrift mcdrift skrev:

Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

En lille opdatering herfra - fik set Equliazier med Denzel Washington i går aftes (tror det var 3+) - kvaliteten svingede fra elendigt til perfekt - og det gjorde den hver 5-10 minutter. Noget irriterende. Har ikke oplevet så meget udfald før. Bare for sjovt - kørte speedtest.net fra Apple TV - fik 135/35 - så fejlen er bestemt ikke hos mig.

Tak for opdateringen! Du var på YouSee net eller hvordan?


TDC Erhvervs ADSL, Netgear router R7000 (TDC router i bridge mode) - LG C7 og Apple TV 4 tilsluttet trådløst. Både LG YouSee app og Apple TV You See app havde udfald i går aftes.
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

En lille opdatering herfra - fik set Equliazier med Denzel Washington i går aftes (tror det var 3+) - kvaliteten svingede fra elendigt til perfekt - og det gjorde den hver 5-10 minutter. Noget irriterende. Har ikke oplevet så meget udfald før. Bare for sjovt - kørte speedtest.net fra Apple TV - fik 135/35 - så fejlen er bestemt ikke hos mig.

Tak for opdateringen! Du var på YouSee net eller hvordan?
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 11:02
En lille opdatering herfra - fik set Equliazier med Denzel Washington i går aftes (tror det var 3+) - kvaliteten svingede fra elendigt til perfekt - og det gjorde den hver 5-10 minutter. Noget irriterende. Har ikke oplevet så meget udfald før. Bare for sjovt - kørte speedtest.net fra Apple TV - fik 135/35 - så fejlen er bestemt ikke hos mig.
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg er en rigtig tilfreds kunde hos Kviknet.
De tilbyder en Inteno router, som jeg synes kører
rigtig stabilt. 
Derudover har de en rigtig god kundeservice. 
Måske du kan prøve at kigge nærmere på dem.



Tak for tippet, men Dem kan jeg desværre ikke få her



Redigeret af mcdrift - 11-Maj-2019 kl. 10:54
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 07:05
Jeg er en rigtig tilfreds kunde hos Kviknet.
De tilbyder en Inteno router, som jeg synes kører
rigtig stabilt. 
Derudover har de en rigtig god kundeservice. 
Måske du kan prøve at kigge nærmere på dem.




Redigeret af bas - 11-Maj-2019 kl. 07:08
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Jamen vi må konkludere at problemet er hos Hyper. Hvorfor ikke forsøge indgå en aftale med YouSee hvor prisen "nærmer" sig Hypers? Jeg er til dags dato stadig pisse irriteret over YouSee´s priser men det er til dags dato, stadig, det mest stabile forbindelse jeg har haft (og jeg har testet en del - både privat og via arbejdsgiver)

Jeg havde YouSee før jeg skiftede til Hiper, 120/10 til 249,- om måneden. 

Det virkede upåklageligt.

Men gigabit forbindelse fra Hiper til kun 300,- om måneden, var jeg bare nødt til at prøve.

Er blevet ret glad for hastigheden, men jeg bliver godt nok sat på prøve mht. deres håndtering af streaming.

Har haft Hiper nu i 6 måneder, og det har været sådan her siden jeg fik det. De kan ikke finde problemet, og "alt ser fint ud" fra deres side af.

Jeg kender ikke YouSee's priser lige pt., og jeg tvivler på, at jeg kan få min gamle rabat aftale igen desværre. Men det kan være de skal have et kald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu