recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Espresso maskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Espresso maskine

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Du ville ikke kunne benytte din Wilfa til espresso alligevel. Den er lavet til sort kaffe og der er ganske stor forskel på en kværn til espresso og en til sort. 

En god kværn til espresso har normalt en startpris på 3-4000 kr fra ny.

Ah ok:).
 - godt det aldrig var tanken:).
Beholder gerne min wilfa til div andre kaffe, man skal jo kunne variere lidt;)
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 21:55
Giv det et skud. Køb den i Elgiganten eller Power hvor de har 30 dages tilfredsheds garanti, så kan du altid fortryde hvis du ikke er tilfreds. Så kan det da ikke gå helt galt. 

Men medregn en ret stejl indlæringskurve. Det har taget mig både hele og halve år at brygge en god cappuccino der sidder i skabet de fleste gange. 
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 22:06
Min bror har en fuldautomatisk maskine med indbygget kværn fra Jura, som han har haft i en del år, og det er mit indtryk at den fungerer rigtig godt. Så det kunne du også overveje. 

Selv nøjes jeg med en vægt og en areopress :-)
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har Sage Oracle Touch. Den bedste espresso maskine jeg har haft EVER.

Den har dual boiler, og er ekstrem let at gøre ren.
Hvad for en kaffe bruger du.Smile
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2019 kl. 19:04
Har været igennem en del kaffemaskiner, både manuelle, semi- og fuldautomatiske. Må konstatere at en fuldautomatisk leverer 99% af resultatet med 1% af indsatsen. Kvaliteten af bønnerne er langt vigtigere end maskinen. P.t. på en Miele CM7500 som er latterligt dyr, men som tilgengæld laver dejlig kaffe og espresso og som kan brygge både en kop og en hel kande med et enkelt tryk.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 11:43
Er der nogen her der har erfaring med de fuldautomatiske fra Nivona?

De ser spændene ud - specielt 700-serien

Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 14:13
Fik nogensinde investeret i den sage Bromberg5?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 14:17
Jeg kan hvertfald tilføje at jeg røg forbi Elgiganten og købte en Sage Barista Touch - og hold op jeg er glad for den. Nespresso maskinen er nu sat i skammekrogen.

Jeg er begyndt at handle Bønner i min lokale kaffebar som ligger lige hvor jeg bor, nemt og enkelt - så skal jeg heller ikke "dreje kværnen ind hele tiden" - Alt i alt en super investering.

Så jeg takker hvertfald for hjælpen.
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 14:28
Jeg ser selv på Oracle, meen det er lidt mange penge at smide. Den store forskel på de to ligger vel i at oracle selv tamper, eller er der andet der er værd at tage med i betragtningen?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Bromberg Bromberg skrev:

Jeg ser selv på Oracle, meen det er lidt mange penge at smide. Den store forskel på de to ligger vel i at oracle selv tamper, eller er der andet der er værd at tage med i betragtningen?

Korrekt at Oracle selv tamper! Det gør at du vil nå en mere ensformet og ikke så (besværlig) process.

Dog er ser jeg ikke noget problem i at tampe selv, nu da jeg skal gøre det...
Til top
BetinaJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2019
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BetinaJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 12:14
Synes nu også det er mange penge at smide for en god espressomaskine. Min kollega har en Oracle derhjemme og kan ikke få armene ned over hvor god/smart den er - men prisen er også ret god :(

Jeg har selv egentligt været på udkig efter en Barista Touch - men har hørt at Barista Pro er mindst lige så god til billigere penge? - Så vil da gerne høre om nogle af jer kan pege den ene eller den anden vej ift valg. 

Jeg regner med at skulle købe enten Touch eller Pro som julegave i år og har fundet nogle gode tilbud på dem i øjeblikket (https://hoslange.dk/collections/sage)

Info: Har pt. en Viva Café fra Senseo.


Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2019 kl. 14:29
Er overbevist om du kan få en Touch til den pris som hoslange tager for en pro inden for de næste 2 uger, Elgiganten har haft den på tilbud til 6,495.- 1 gang om måneden de sidste mange måneder. 

Er selv klar til at handle næste fredag Smile

Dennis
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu