recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SMS fra fremmed om natten OK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SMS fra fremmed om natten OK?

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Der er ikke noget nyt, særligt eller anderledes i at man ikke ringer / skriver SMS om natten. Det er derimod den der gerne vil ringe til folk hele døgnet der kræver verden ændrer sig for dem


Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Jeg håber at den der sendte natte beskeden til trådstarter har lært at det var en dårlig ide, og derfor ikke gør det i fremtiden

Jeg er mildest talt målløs over, at man kan læse tråden og så slutte af med at skrive ovenstående... 

Der er en anden der skrev det ret klart: Der er her tale om et paradigmeskift ift. kommunikation grundet det hæftige indtog af smartphones - om man kan lide det eller ej. Og udfordringen bliver endnu større pga generationskløft - uden at vide det, vil jeg antage at Furry ligger i den høje ende af aldersskalaen?

Der er to typer af folk: Dem som føler sig som ofre og peger fingre af alle andre og dem der indser realiteterne og blot gør hvad der skal til for ikke at være et offer. Og Furry, det lyder som om du kunne komme nemt ud af det ved at slå notifikationer fra om natten. Voila!


Som jeg skriver andet sted
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Det har en hel del med tidsånden at gøre at det for nogen er blevet smart i en fart ikke at have noget som helst at det man plejede at kalde pli , måske de internt i smart i en fart gruppen kan overbevise sig selv om det positive i det, jeg anser dem som uhøflige





Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg håber at den der sendte natte beskeden til trådstarter har lært at det var en dårlig ide, og derfor ikke gør det i fremtiden
Det bliver et hårdt liv, hvis man generelt tror og håber at resten af verden tilpasser sig i forhold til de behov man nu har...

Nej det er lige omvendt - det blir op ad bakke hvis man blindt bare “gør” uden at tænke skridtet videre. 

Selvom der er grønt lys, er det tilladt OG tilrådeligt liiiiige at tjekke om der er frit.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Tror bare at trådens forskellige deltagere tager dét med som de ønsker fra debatten - som jeg egentlig har fundet ganske interessant. Jeg tror bare, at jeg indretter mig efter, at der er meget stor forskel på adfærd og forventninger på dette område - man skal vælge sine kampe med omhu :-)

Jeg ser ikke det her som en kamp
Mere som en oplysningskampagne
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 18:38
Furry: Indtil videre har dine argumenter været 'for sådan er det bare'. Der har været masser af argumenter for, at en SMS i nutidens teknologi kan sidestilles med en mail og en notifikation fra diverse forums og andre apps.

Så fint at du ser det som en oplysningskampagne. Men normalt plejer der at følge bedre og mere intelligent argumentation til disse.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 19:24
Det er dog utroligt, 10 siders uenighed om kommunikation. Vi lever ikke med gammeldags fastnet tlf mere. Vi har (næsten) alle en smartphone, som jo netop er så smart at den sættes op til ikke at forstyrre om natten. Jeg er faktisk skuffet hvis ikke der er tikket beskeder ind i løbet af natten.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Furry: Indtil videre har dine argumenter været 'for sådan er det bare'.

Det ved jeg godt, jeg har selv skrevet dem, de fleste arbejder stadig om dagen og sover om natten, så er det ikke nogen grund til at ændre på det
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Så fint at du ser det som en oplysningskampagne. Men normalt plejer der at følge bedre og mere intelligent argumentation til disse.

Oplysningskampagner skal være korte og præcise, at største delen sover om natten så derfor skal man ikke ringe til dem, er budskabet.

Redigeret af Furry - 13-Maj-2019 kl. 22:24
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Så fint at du ser det som en oplysningskampagne. Men normalt plejer der at følge bedre og mere intelligent argumentation til disse.

Oplysningskampagner skal være korte og præcise, at største delen sover om natten så derfor skal man ikke ringe til dem, er budskabet.

De skal vel trods alt også holde sig til emnet - som er at sende en SMS - ikke at ringe...

Redigeret af tipsen - 13-Maj-2019 kl. 22:29
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er dog utroligt, 10 siders uenighed om kommunikation. Vi lever ikke med gammeldags fastnet tlf mere. Vi har (næsten) alle en smartphone, som jo netop er så smart at den sættes op til ikke at forstyrre om natten. Jeg er faktisk skuffet hvis ikke der er tikket beskeder ind i løbet af natten.

Du kunne også tage røret at en fastnet telefon, så ville den ikke ringe.

Nyerer fastnet telefoner havde også mulighed for deaktiveret ringetone

Så det med at kunne sætte telefonen på lydløs, er ikke noget nyt der er kommet med mobiltelefonen
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 07:53
Jeg tror alle argumenter er blevet fremført, nogle endda op til flere gange, emnet er relevant til en afstemning Tongue

Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Sikken lang diskussion.
Umiddelbart tænker jeg, det handler om krænkelse, og tidsånden er jo, at ingen må blive krænket over noget som helst. 


Det har ikke noget med krænkelse kulturen at gøre, som en anden skriver

Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Da jeg var barn - og jeg er trods alt kun 40år- var der en uskreven regel om at man ikke ringede til fremmede efter kl. 20

og gætter på at vi kan blive enig om den her krænkelse kultur ikke var der for 30 år siden

men det har en hel del med tidsånden at gøre at det for nogen er blevet smart i en fart ikke at have nogens helst at det man plejede at kalde pli , måske de internt i smart i en fart gruppen kan overbevise sig selv om det positive det, jeg anser dem som uhøflige

Ja, jeg mener naturligvis stadig det, jeg skriver, nemlig at OP er blevet krænket over at have modtaget en sms om natten. Og jeg mener også, at det har med krænkelseskulturen at gøre, fordi OP jo netop skriver et indlæg for at få andres holdning til, om det er OK. Alternativt kunne han have tænkt, at det var dog irriterende at blive vækket af en sms, så det sikrer jeg mig lige ikke sker fremover. Men nej, ind på internettet og starte en diskussion = krænkelseskultur.

Der har altid været og vil altid være folk uden pli, men humlen er jo, at der ikke er nogen definition af pli, og derfor vil der til evighed være folk, der bliver krænket over adfærd, andre folk synes er helt OK. Så kan du vælge at harcelere over, at du synes folk opfører som dårligt og ønske den adfærd, der var for 30 år siden, tilbage, og dermed bidrage til krænkelseskulturen. Eller du kan vælge at tage nogle ganske simple forholdsregler og undgå at blive irriteret på den fæle ungdom. Det valg er dit :-)

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 10:13
Det er et spørgsmål om at tage hensyn!

Hvis det er noget der kan vente til et civiliseret tidspunkt, så er der ingen grund til at sende hverken mail, sms eller foretage opringninger midt om natten!

Modsat hvis det er noget uopholdeligt, sygdom etc., så kan man godt ringe

Dvs. hvis man forstyrrer folks nattesøvn, vil det have den effekt at folk/man/osv ;) tager forholdsregler der evt. bevirker at noget vigtigt heller ikke kommer frem med det samme.

Tag dog hensyn - om man skal købe en eller anden dims, så gør det i "åbningstiden".

Jeg kontakter ikke folk på tidspunkter hvor jeg ikke selv ønsker at blive forstyrret.

Som bonus info kan jeg tilføje at jeg har skiftende arbejdstider også natarbejde

Vis hensyn :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er dog utroligt, 10 siders uenighed om kommunikation. Vi lever ikke med gammeldags fastnet tlf mere. Vi har (næsten) alle en smartphone, som jo netop er så smart at den sættes op til ikke at forstyrre om natten. Jeg er faktisk skuffet hvis ikke der er tikket beskeder ind i løbet af natten.

Du kunne også tage røret at en fastnet telefon, så ville den ikke ringe.

Nyerer fastnet telefoner havde også mulighed for deaktiveret ringetone

Så det med at kunne sætte telefonen på lydløs, er ikke noget nyt der er kommet med mobiltelefonen
Så kan jeg ikke se problemet i at der kommunikeres på alle tidspunkter. Det er op til modtageren at sørge for at sætte tlf op så den ikke forstyrrer i modtagerens gøremål. Ud over søvn er der flere andre situationer hvor det kan være praktisk at ha tlf på “Forstyr ikke”
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu