recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 22:43
Spøjs tråd.

Det handler om at sælge og tjene penge.

Sådan er reklamer. De skal få dig til at købe produkter. Nogen mere troværdige end andre. 

Hvorfor får det folk til at hidse sig så meget op?Ouch

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvorfor får det folk til at hidse sig så meget op?Ouch



Det forstår jeg heller ikke. Reklamen er målrettet ejere af et TV med burn-in og så må det være op til disse ejere at reagere på reklamen. Det synes dog ikke at være specielt disse TV ejere der har kommenteret i denne tråd.

Flemming


Redigeret af fltk - 17-Juni-2019 kl. 07:25
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Spøjs tråd.

Det handler om at sælge og tjene penge.

Sådan er reklamer. De skal få dig til at købe produkter. Nogen mere troværdige end andre. 

Hvorfor får det folk til at hidse sig så meget op?Ouch



Fordi det er en reklame for QLED, et produkt mange herinde ser som værre end Fanden selv

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Spøjs tråd.

Det handler om at sælge og tjene penge.

Sådan er reklamer. De skal få dig til at købe produkter. Nogen mere troværdige end andre. 

Hvorfor får det folk til at hidse sig så meget op?Ouch



Fordi det er en reklame for QLED, et produkt mange herinde ser som værre end Fanden selv

Afgjort ikke,produktet er udmærket, - det er  kun navnet og Samsungs markedsføring der stinker . . 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Spøjs tråd.

Det handler om at sælge og tjene penge.

Sådan er reklamer. De skal få dig til at købe produkter. Nogen mere troværdige end andre. 

Hvorfor får det folk til at hidse sig så meget op?Ouch



Fordi det er en reklame for QLED, et produkt mange herinde ser som værre end Fanden selv


Afgjort ikke,produktet er udmærket, - det er  kun navnet og Samsungs markedsføring der stinker . . 


Navnet ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 07:43
Uha - jeg har altid syntes det er skidt for dit eget budskab, når du ser dig nødtvungen til at bringe andres budskab/produkt i miskredit.

Så istedet for at Samsung kører på der deres qled kan, kører de på potentielle fejl på oled.
Helt almen reklame retorik, men jeg syntes det er skidt for Samsung selv.
Med det sagt, så har Samsung som oftest held med deres promovering.
Kan godt lide at eks lg kører på forcerne ved oled og ikke skavankerne ved lcd - det er bare mere troværdigt
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Kan godt lide at eks lg kører på forcerne ved oled og ikke skavankerne ved lcd - det er bare mere troværdigt
 
Det er netop det Samsung også gør. QLED = ingen burn-in. Og OLED er overhovedet ikke nævnt.
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 09:11
Om det er OLED, LCD eller plasma de advokerer imod er jeg ligeglad med, jeg forstår dog ikke at folk ikke har noget imod at du med et enkelt billede af indebrænding på en skærm, kan få 20% rabat på specifikke apparater.

Betyder det at disse apparater generelt tilbydes til for høj en pris?
Betyder det at Samsung er så desperat at de selv tilbyder 20% rabat, fordi de ikke får solgt noget?
Hvis jeg havde skiftet fra et tv uden indbrænding til et af de specifikke apparater, inden kampagnen startede, ville jeg føle mig snydt. 20% rabat på et tv til 35.000 er da lidt mere end en flaske rødvin.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Spøjs tråd.

Det handler om at sælge og tjene penge.

Sådan er reklamer. De skal få dig til at købe produkter. Nogen mere troværdige end andre. 

Hvorfor får det folk til at hidse sig så meget op?Ouch



Fordi det er en reklame for QLED, et produkt mange herinde ser som værre end Fanden selv

Jeg har skrevet det før, jeg har intet imod Samsung og Qled. Men når du skriver: “Fra fulde børn skal man høre sandheden om Oled”. Så har vi da at gøre med en fundamentalist, en person med skyklapper, der har vedtaget at Qled er verdens bedste TV, og Oled er noget skrammel. 

Det er sådan set hvad jeg får ud af dine hadefulde indlæg. Derfor får du ikke yderligere svar fra mig til dine indlæg.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Gad vide om det også sækker slidte QLED paneler og døde pixels?


Tja jeg vil da gerne have byttet mit gamle F8005 samsung tv med 5 døde pixels samt en helt hvid pixel i venstre hjørne. Samsung mente nemlig ikke at dette hørte under garentien åbenbart.

Så disse 10 års garenti på burnin vil jeg nok tage med et gran salt.
Hvilket også er understreget af at samsung ikke selv mener garentien skal gælde for deres dyreste 8K tv.

Og når det så er sagt så finder jeg det lidt underligt at debatten kan strække sig over så mange sider om hvor vidt det nu er OLED samsung skyder efter eller ej. Og hvad der står mellem linierne og hvad der ikke gør.

Svaret på dette er nemlig nemt nok at finde på samsungs egen hjemmeside:
https://www.samsung.com/dk/offer/offline/screen-burn-warranty/

Her er der et kæmpe billede hvor de sammenligner et QLED med et OLED tv.
Så der kan da ikke herske nogen tvivl om at Samsung med deres kampange går efter OLED brugerne samt at stille OLED i et dårligere lys.

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:21
Furry_ mht navnet mener jeg QLED,- og ikke Samsung Wink 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Spøjs tråd.

Det handler om at sælge og tjene penge.

Sådan er reklamer. De skal få dig til at købe produkter. Nogen mere troværdige end andre. 

Hvorfor får det folk til at hidse sig så meget op?Ouch



Fordi det er en reklame for QLED, et produkt mange herinde ser som værre end Fanden selv


Jeg har skrevet det før, jeg har intet imod Samsung og Qled. Men når du skriver: “Fra fulde børn skal man høre sandheden om Oled”. Så har vi da at gøre med en fundamentalist, en person med skyklapper, der har vedtaget at Qled er verdens bedste TV, og Oled er noget skrammel. 

Det er sådan set hvad jeg får ud af dine hadefulde indlæg. Derfor får du ikke yderligere svar fra mig til dine indlæg.

Der er ikke hadefuldt over mine indlæg, bare en undren over hvorfor OLED bliver tilbedt herinde
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu