|
OLED og alm. tv billede |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Juni-2019 kl. 10:01 |
Det er jo en elastikregel. Det kan da godt være du mener det ikke er forholdsvismæssig store omkostninger men, hvad gør du, hvis sælgeren mener det? Har du nogensinde prøvet at kræve din ret igennem forbrugerombudsmanden? Så kan jeg fortælle dig at det ikke lige er noget der sker på en formiddag, og du sikkert er bedre tjent med at lade dem fixe dit produkt fremfor at vente på en afgørelse. Problemet opstår jo så især, hvis sælgeren/producenten ikke mener produktet er defekt. Tordenfluer, pixelfejl, bandinger og tint er jo noget der har været tvister om før og, hvad med periodiske fejl? Det er sjældent at diverse værksteder lader tvivlen komme forbrugeren til gode, og sætningen "Vi har ikke kunne konstatere nogen fejl" bliver brugt i stor stil. Som jeg skriver, så er det helt fint du ikke gider handle i Elgiganten. Jeg syntes også deres rådgivning oftest er latterlig, men uanset, hvor mange gange du skriver "vrøvl", så kan en eller anden elastikregel aldrig nogensinde slå en 100% 30 dages returret og prisgaranti. Jeg gentager derfor mig råd til trådstarter: Køb dit TV i Elgiganten, tag det hjem og test det så godt du kan på 30 dage. Er der problemer, så byt det omgående til et nyt. |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1308 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det står der jo rent faktisk ikke, måske du skulle læse det igen. Det er muligt, at der står køber bestemmer/vælger, men sælger beslutter afgørelsen, alt efter hvad der for ham er rentabelt. Og uden dokumentation herfor, er mit bud, at der i 95 % af reklamationssager foretages reparationsforsøg.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
“Sælgeren kan for eksempel afvise at bytte din vare til en ny, hvis dit ønske er umuligt at efterkomme, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at det vil resultere i uforholdsmæssigt store omkostninger at bytte varen til en ny, frem for at reparere den.” Og dernæst er det jo rimelig ofte man læser, om alle mulige tvister, hvor der er uenighed om at der overhovedet er en fejl. Fint du ikke vil handle i Elgiganten, men der findes bare ikke andre butikker, hvor du som forbruger er ligeså godt beskyttet ved køb af tv. |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1308 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!
|
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har netop linket til en artikel der modsiger det du påstår
|
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
Okay, det var jeg ikke klar over. Vil du ikke linke til et sted i købeloven, hvor det står beskrevet?
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1308 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1308 |
Funktioner
Tak(0)
|
DiscomanDK
Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.
|
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
Præcis, det afgøres i butikken. Altså ikke en nedskrevet ret som hos Elgiganten. Det er da muligt at nogle butikker bare vil bytte til et andet, men de er ikke forpligtet til det. Og har man hørt om at butikker kan være uenige med kunder? Og returret når produktet er pakket ud? Det det er vist også kun Elgiganten der tilbyder det.(Med mindre der er tale om onlinesalg) |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1127 |
Funktioner
Tak(0)
|
[/QUOTE]
Andre butikker vil kræve det skal sendes ind, der skal sendes en reparatør ud eller andet. [/QUOTE] Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret.
|
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvem har nævnt at der er tale om synlige ydre skader? Hvor tit er det lige tilfældet? Det er da næsten altid en eller anden defekt på selve tv'et f.eks på billedet eller andet, som gør at tv'et er i stykker. Er der ydre skader er kassen jo også næsten altid smadret.
|
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |