recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED og alm. tv billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED og alm. tv billede

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OLED og alm. tv billede
    Sendt: 23-Juni-2019 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.

Det er jo en elastikregel. 

Det kan da godt være du mener det ikke er forholdsvismæssig store omkostninger men, hvad gør du, hvis sælgeren mener det?

Har du nogensinde prøvet at kræve din ret igennem forbrugerombudsmanden? Så kan jeg fortælle dig at det ikke lige er noget der sker på en formiddag, og du sikkert er bedre tjent med at lade dem fixe dit produkt fremfor at vente på en afgørelse. 

Problemet opstår jo så især, hvis sælgeren/producenten ikke mener produktet er defekt. Tordenfluer, pixelfejl, bandinger og tint er jo noget der har været tvister om før og, hvad med periodiske fejl? Det er sjældent at diverse værksteder lader tvivlen komme forbrugeren til gode, og sætningen "Vi har ikke kunne konstatere nogen fejl" bliver brugt i stor stil. 

Som jeg skriver, så er det helt fint du ikke gider handle i Elgiganten. Jeg syntes også deres rådgivning oftest er latterlig, men uanset, hvor mange gange du skriver "vrøvl", så kan en eller anden elastikregel aldrig nogensinde slå en 100% 30 dages returret og prisgaranti. 

Jeg gentager derfor mig råd til trådstarter:
Køb dit TV i Elgiganten, tag det hjem og test det så godt du kan på 30 dage. Er der problemer, så byt det omgående til et nyt. 


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2019 kl. 00:05
Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!
Nej det står der jo rent faktisk ikke, måske du skulle læse det igen. Det er muligt, at der står køber bestemmer/vælger, men sælger beslutter afgørelsen, alt efter hvad der for ham er rentabelt. Og uden dokumentation herfor, er mit bud, at der i 95 % af reklamationssager foretages reparationsforsøg.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!

Sælgeren kan for eksempel afvise at bytte din vare til en ny, hvis dit ønske er umuligt at efterkomme, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at det vil resultere i uforholdsmæssigt store omkostninger at bytte varen til en ny, frem for at reparere den.”

Og dernæst er det jo rimelig ofte man læser, om alle mulige tvister, hvor der er uenighed om at der overhovedet er en fejl. 

Fint du ikke vil handle i Elgiganten, men der findes bare ikke andre butikker, hvor du som forbruger er ligeså godt beskyttet ved køb af tv. 


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 11:14
Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 11:12
Du har netop linket til en artikel der modsiger det du påstår Clap
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

DiscomanDK

Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.

Okay, det var jeg ikke klar over.
Vil du ikke linke til et sted i købeloven, hvor det står beskrevet? 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 11:07
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 11:04
DiscomanDK

Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:


Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret. 

Præcis, det afgøres i butikken. Altså ikke en nedskrevet ret som hos Elgiganten. Det er da muligt at nogle butikker bare vil bytte til et andet, men de er ikke forpligtet til det. Og har man hørt om at butikker kan være uenige med kunder? 

Og returret når produktet er pakket ud? Det det er vist også kun Elgiganten der tilbyder det.(Med mindre der er tale om onlinesalg)


Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 10:01
[/QUOTE]
 Andre butikker vil kræve det skal sendes ind, der skal sendes en reparatør ud eller andet.

[/QUOTE]
Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret. 
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2019 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Prøv at undersøge købeloven. Man har ikke behov for en teknikker, for at undersøge for synlige, ydre, skader.

Hvem har nævnt at der er tale om synlige ydre skader?
Hvor tit er det lige tilfældet? Det er da næsten altid en eller anden defekt på selve tv'et f.eks på billedet eller andet, som gør at tv'et er i stykker. 

Er der ydre skader er kassen jo også næsten altid smadret. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu