recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 65FZ950E OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 65FZ950E OLED

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ikke nemt med gode priser på top modeller af oled når de i dag kan købes for 9999.-  i 65”

Man skal være fan eller kender for at bide på.

Udviklingen med oled går ikke hurtig.    Men priserne går hurtigt ned.
Jo, lidt sørgeligt. Personligt ville jeg aldrig købe de billige udgaver af OLED. Sådan er vi så forskellige. Og jo, jeg er bestemt fan af Panasonic.

Et Pana FZ800 "Bankede" flere af topmodellerne på forskellige områder ved sidste års "Blindtest" arrangeret af Vincent Theo.




Redigeret af Hother - 09-August-2019 kl. 11:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 11:59
På samme måde "bankede" Sony AF8 og LG C8 i andre kategorier Panasonic FZ800. Her er karaktererne: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1531740445

Der er vel nærmere tale om noget der ligner statistisk usikkerhed.

Billedydelsen på disse OLED-tv er så tæt, at prisen nok for mange købere er overvældende stærkt argument. I hvert fald hvis man ikke lægger så meget vægt på design, lyd, tv-platform og lign.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 14:39
For den almindelige bruger er næsten alle oled ens 

Eneste hvor jeg ser tydelig forskel er GZ2000.  

Og den får vi vist snart en dansk test af Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

For den almindelige bruger er næsten alle oled ens 

Eneste hvor jeg ser tydelig forskel er GZ2000.  

Og den får vi vist snart en dansk test af Wink

Det undre mig en anelse. Det ligner lidt de gange hvor jeg påstod, at jeg kunne se forskel på billedet fra BD afspillere. Jeg fik at vide at jeg havde knald i låget.  Det er senere blevet anerkendt, at der er forskelle i billedet fra de forskellige afspillere.

På samme måde mener jeg også at jeg kan se forskel på OLED TV. Her gælder det samme som for BD afspillere, nemlig den anvendte billede processor og billedekredsløb. Her opfatter jeg visse produkter som mere aggressive i frembringelsen af billedet.

Det nye Pana GZ2000 har for mig lidt af det samme aggressive i billede frembringelsen på den udgave jeg så hos Panasonic Center Rødovre. Om det forhold også gør sig gældende i de egentlige produktions modeller bliver spændende at se.


Redigeret af Hother - 09-August-2019 kl. 16:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 01:26
Så prøver jeg lige en sidste gang i år at sælge mit 65FZ590 Panasonic OLED TV. Prisen er nu 14000 kr. Bliver det ikke solgt nu, venter jeg simpelthen til de nye 2020 modeller næste år.

På side 1 tråden, står alle relevante oplysninger som stadig er gældende, bortset fra, at mit TV nu nærmere sig de 9 måneder i alder.

Min pris er gældende indtil den 15. september 2019 kl. 22 (ellers er jeg hoppet i kanen). Jeg opgiver her efter et salg indtil næste sommer.

Du kan finde flere tests af 65FZ950 rundt omkring på avforum, hdtvtest osv. Du kan også læse min egen ærlige beretning om mit FZ950 her:


Prisen er absolut fast, der bliver ikke givet noget afslag. Interesserede er meget velkommen til at komme forbi mig og teste mit TV på alle måder skønne TV. Der er i den grad passet på det TV.

Spring panelfejl køen overSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 11:45
Har du leget med PIP og PAP på tvet, Hother? I så fald, hvordan spiller det? Virker det mellem to HDMI-inputs?

Især PAP mellem to HDMI-inputs er en feature jeg savner ved mit gamle Pioneer plasma.

Use-casen for mig er ramasjang via chromecast og fo'bol' via ATV 4k. Jeg ser ramasjang og ungerne ser fo'bol', selvfølgelig.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 12:21
Det kan du ikke, der kan kun anvendes en hdmi sammen med tuner til pap. Og iøvrigt vil panelet blive ødelagt ved længere tids visning af pap, da en væsentlig del af panelet er sort.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Har du leget med PIP og PAP på tvet, Hother? I så fald, hvordan spiller det? Virker det mellem to HDMI-inputs?

Især PAP mellem to HDMI-inputs er en feature jeg savner ved mit gamle Pioneer plasma.

Use-casen for mig er ramasjang via chromecast og fo'bol' via ATV 4k. Jeg ser ramasjang og ungerne ser fo'bol', selvfølgelig.
Uha, det må du ikke spørge mig om, jeg benytter slet ikke alle de ting som du beskriver - beklager.

Jeg benytter mit TV som en "Monitor med lyd på", til BD film, TV kanaler og Youtube. Nix weiter.

Enig med Munch, det er nok ikke dette TV som du skal købe, selvom det billede mæssigt  ville være en formidabel afløser til dit Pioneer.


Redigeret af Hother - 09-September-2019 kl. 12:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 12:25
Tak begge.

Det var da vanvittigt irriterende.

For nu lige at tilbyde en smule til salgstråden (måske), vil jeg sige at jeg overvejer TV'et, og det er stort set udelukkende for at undgå panellotteriet, som Hother benævner det. Det synes jeg er en del værd.

Kunne man regne med gode paneler, ville jeg være lige så tilfreds med FZ800 eller AF8, tror jeg, da jeg ikke skal bruge lyden.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 12:36
Pap er ikke en feature der er noget værd til at se TV på, da hvert billede kun er på 32 tommer. Det er udmærket til lige at orientere sig hvad der er på andre kanaler/inputs mens man beholder den kanal man ser.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 12:40
Jeg er som sådan ikke uenig, og PIP er måske lige så fint, men det hænder at ungerne får lov at ramasjang i pausen. Jeg vil så dels gerne vide hvornår kampen starter igen, samt give dem lov til at se hvad de nu end gik i gang med at se færdigt.

Det er ikke værre end at jeg kan følge med på min telefon. Jeg tænkte bare featuren ville være brugbar og mit pioneer tilbyder det kun hvor det ene input er en tuner. Det synes jeg er åndsvagt, men det er så åbenbart noget Panasonic har valgt at holde fast i.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2019 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg er som sådan ikke uenig, og PIP er måske lige så fint, men det hænder at ungerne får lov at ramasjang i pausen. Jeg vil så dels gerne vide hvornår kampen starter igen, samt give dem lov til at se hvad de nu end gik i gang med at se færdigt.

Det er ikke værre end at jeg kan følge med på min telefon. Jeg tænkte bare featuren ville være brugbar og mit pioneer tilbyder det kun hvor det ene input er en tuner. Det synes jeg er åndsvagt, men det er så åbenbart noget Panasonic har valgt at holde fast i.

Meget betænksom FarSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu