recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til harddisk og til TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD til harddisk og til TV ?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 19:44
mit tv er desværre ikke lige fremst nyt, så måske er det for gammelt. Men Der står kun USB bag på, ikke noget med HDD. Men i brugervejledning står der at det kan afspille video.

så står der noget om FAT 16, Fat 32 og NTFS.

video står der MPEG1, MPEG2, H.264/MPEG-4 og AVC

Men måske jeg lige skal hente en opdatering til mit tv på nettet, da jeg må indrømme at jeg aldrig har opdateret det.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 19:45
ok tak
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 19:46
ok, måske jeg skulle prøve det, man kan også få for mange ledninger.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 19:56

 
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

mit tv er desværre ikke lige fremst nyt, så måske er det for gammelt. Men Der står kun USB bag på, ikke noget med HDD. Men i brugervejledning står der at det kan afspille video.

så står der noget om FAT 16, Fat 32 og NTFS.

video står der MPEG1, MPEG2, H.264/MPEG-4 og AVC

Men måske jeg lige skal hente en opdatering til mit tv på nettet, da jeg må indrømme at jeg aldrig har opdateret det.

 Hvis det er mere end et par år gammelt findes der næppe nogen opdatering mere.
Har et 9 år gammelt Samsung den ene USB er til HDD. det kan afspille en del forskellige formater. MP4, VOB, 3Gp, TS og en del andre.
Til det nye 4K bruges der Shield TV, den afvikler alt med det SW der er indstalleret på den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 20:38
fltk og Radiomanden. En 3,5" harddisk er absolut ikke ensbetydende med mere støj end en 2,5"!
De fleste af mine nyere harddiske er tæt på at være støjfrie.
De billigste harddiske målt pr. mb, er eksterne harddiske med strømforsyning på 3,5"!
De koster under 1300 kr. for 8 TB, så i stedet for at koste ekstra, er de billigere målt på pladsen de tilbyder!
De fleste bruger i øvrigt samme eller tilsvarende strømforsyning, så det er ikke meget mere bøvlet at flytte rundt på dem, da man kan have en strømledning liggende klar, hvor de skal bruges.
Hvis man bruger dem i kombination med en computer, kan de deles over netværket ligesom alle andre interne drev, så er man helt fri for at flytte på dem... 
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 20:38
mit tv er fra 2009, men philips skriver til mig at jeg skal opdatere det. Så nu har jeg bedt dem om link til en opdatering så må vi se om jeg får en.

Til gengæld så har jeg også usb port på min dvd afspiller og der har jeg lige testet den med en usb nøgle med en tegnfilm på. Den afspiller fint og kvaliteten er den samme som optagelsen, det er så i mkv. Ved ikke lige om min afspiller kan vob, men tænkte jeg ville prøve mkv først da de fleste har sagt mkv til mig Smile

Nu skal jeg så bare ha testet med en ekstern harddisk
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 20:41
Tak for info så er det bare om jeg kan få en harddisk til at virke på min dvd afspiller, den skriver dog også at jeg kan koble min pc til min dvd afspiller, men ved ikke om jeg har stik på min pc til det Confused
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

mit tv er fra 2009, men philips skriver til mig at jeg skal opdatere det


1. Philips kan nemt svare sådan for at "feje dig væk fra døren". Et 9 år gammelt tv er de ganske givet totalt ligeglade med.

2. Et godt råd, hvis man vil have hjælp: Skriv fabrikat og model på de ting du vil have hjælp til


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 21:52
Overvej at investere i en decideret medieafspiller, som Nvidia Shield TV eller en Apple TV 4K; billigere alternativer findes, men da det er en ting, de fleste benytter flittigt hver dag, synes jeg, det er et dumt sted at spare.
Du vil få langt bedre ydelse, flere muligheder samt support for alle formater af billed og lyd, som er alle smart-TV overlegne...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 23:07
Nvidia Shield TV vil jeg helt sikkert anbefale.

Apple TV er vel stadig et lukket område og vil kun afspille filer i apple format, dvs. filerne man har skal først konveteres inden de vil blive afspillet i apple TV.

Har selv 2 Nvidia Shield TV og det er den bedste mediaplayer jeg har haft.



Redigeret af kimila - 21-August-2019 kl. 23:09
mvh

kimila
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 23:14
 En ATV er en ren Streaming boks, så den kan ikke bruges med en HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 05:21
Med Infuse eller MrMC installeret kan den afspille alle typer filer, f.eks. MKV, og ikke kun filer i "Apple-format" over lokalt netværk, så den kan sagtens bruges med en HDD, blot ikke én, der er tilsluttet direkte med USB, hvilket er den måde tendensen går, hvor folk enten har en computer kørende eller en NAS stående...

 
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu