recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD til harddisk og til TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD til harddisk og til TV ?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Har selv 2 Nvidia Shield TV og det er den bedste mediaplayer jeg har haft.

Det er nemt at skrive, når du nu ikke har en ATV.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Ved ikke lige om min afspiller kan vob, men tænkte jeg ville prøve mkv først da de fleste har sagt mkv til mig Smile


Det ser ikke ud til du har forstået det jeg tidligere skrev om vob og mkv. Når man laver mkv filer bliver det oprindelige format bevaret. Dine DVDer består af et antal vob filer (= mpeg2), og de vil stadig være vob efter du har kørt dem igennem Makemkv. De kommer blot til at hedde mkv. Hvis det havde været en mpeg4 fil du lavede om til mkv, ville mkv filen stadig bestå af en mpeg4 fil. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 10:10
Har dit fjernsyn netforbindelse? For du kan også overveje en netværksharddisk? Så vil den selv sørge for at tage backup løbende hvis du har to diske i? Og så skal du ikke frem og tilbage med USB harddisk mellem PC og TV for at tilføje nye film.

Og jeg bruger den med Infuse på ATV4 så du får et dejligt interface til at vælge og kategoriserer dine videoer.

Husk du kan starte med en ganske almidelig USB stick til at afprøve om dit TV kan afspille mkv filerne, inden du går ud og investerer i netværksdiske (NAS). Se efter Synology eller QNAP til hjemmebrug med 2-4 diske.
Mvh dan.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 16:22
Hvis du ikke er flere personer i husstanden, der streamer på forskellige tidspunkter, og alligevel har din computer tændt det meste af tiden, er der ikke så stor grund til at kigge på hverken netværksharddisk eller NAS...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Har selv 2 Nvidia Shield TV og det er den bedste mediaplayer jeg har haft.

Det er nemt at skrive, når du nu ikke har en ATV.....


Klaus

Er en ATV ikke en Apple tv box, eller har jeg misforstået noget, så beklager jeg.




Redigeret af kimila - 22-August-2019 kl. 17:06
mvh

kimila
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 17:31
Jo, sådan en antager jeg at du ikke har, når du udtaler dig sådan om den...



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, sådan en antager jeg at du ikke har, når du udtaler dig sådan om den...

Han er så heller ikke gået glip af noget.


Redigeret af bubbleboy - 22-August-2019 kl. 17:51
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 18:54
update er vidst lige meget, software driver er på engelsk, så frygter den vil ændre alt i mit tv fra dansk til engelsk ud over det så er den fra 2010 og der er ikke kommet flere updates og der kommer heller ikke flere. Fik link af philips.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 18:56
Kender ikke lige de ting du beskriver hvad er det og hvad kan det gøre som de andre ting ikke kan som jeg allerede har ?
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 19:00
Vil helst ikke ind i de der produkter som har deres egne systemer, syntes jeg har hørt apple har det. Havde engang en HP computer og det hele kørte i HP system det værste gang lort og den dårligste computer jeg nogensinde har haft.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 19:06
 Har stadig en HP PC, den er ikke anderledes end den Acer jeg har, bortset at HPen har Win XP og Acer har Win 7.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 19:15
ok nu fostår jeg, det er altså på en måde stadig vob filer.

Kan jeg gøre det samme med Blu-Ray disc. For ca. 4 år siden begyndte jeg at gå over til blu-ray disc, så startede med at optage på blu-ray da tv kanalerne også var gået over til hd og billedet var meget bedre.
Jeg fik at vide at blu-ray disc havde en længere holdbarhed end dvd skiver og var stærkere. Jeg tog fejl, jeg har altid opbevaret mine egne optagelser i plastik lommer og det kan blu-ray disc åbenbart ikke tåle. Skiverne får nemt pletter, ridser og falmer. Især sorte Blu-Ray disc de får grå pletter efter få måneder i plastik lommer.

Så tænker at dem vil jeg også gerne overføre til harddisk. Nogen ide om hvordan jeg gør det ?

Ud over det, kan jeg stole på alt er ripped korrekt eller bør jeg se det igennem som jeg ripper ?

Når jeg kopiere fra en harddisk og til en anden harddisk for at lave en backup af det jeg har rippet er der så en mere sikker måde jeg kan gøre det på for at måske undgå at den laver fejl under overførselen ? eller er det bare at kopiere fra en disk og til en anden disk ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu