recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
Forfatter
Besked
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 17:09
Til alle jer, der ikke oplever problemet:

Det er indiskutabelt, at der er et problem med hakken hvert 6. sekund. Det står slet ikke til diskussion. Så undlad venligst at poste i denne tråd, med mindre I kan fremlægge konkret bevis (f.eks. en video) for, at I ikke oplever problemet.

På forhånd tak.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af aalb1970 aalb1970 skrev:

Til alle jer, der ikke oplever problemet:

Det er indiskutabelt, at der er et problem med hakken hvert 6. sekund. Det står slet ikke til diskussion. Så undlad venligst at poste i denne tråd, med mindre I kan fremlægge konkret bevis (f.eks. en video) for, at I ikke oplever problemet.

På forhånd tak.
ved du hvad det har jeg prøvet før, tidligere men det hjalp ikke noget.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af aalb1970 aalb1970 skrev:

Til alle jer, der ikke oplever problemet:

Det er indiskutabelt, at der er et problem med hakken hvert 6. sekund. Det står slet ikke til diskussion. Så undlad venligst at poste i denne tråd, med mindre I kan fremlægge konkret bevis (f.eks. en video) for, at I ikke oplever problemet.

På forhånd tak.

Du kan ligeså godt spare besværet.
Det er forsøgt skrevet så mange gange før, vi har opfordret, bedt om, tigget og spurgt til om folk der ikke oplever problemet bare kan nævne det en gang, også ellers forlade tråden uden konstant at gøre opmærksom på sig selv. Jeg har anmeldt et hav af indlæg, hvor der ene og alene er tale om tågesnak og ligegyldigheder, som absolut intet har med denne problematik at gøre. 

Jeg ved ikke, hvorfor lige netop DENNE tråd tiltrækker den slags personligheder, men et eller andet ved den gør at både T-Duck og Furry har travlt med at fortælle os alle sammen at vi tager fejl. Jeg har efterhånden ikke tal på, hvor mange der i denne tråd har berettet om problemet, men alligevel så bliver der jo på det kraftigste antydet at folk er idioter. Og igen så forstår jeg slet ikke, hvorfor man er så forhippet på hele tiden at skrive i en tråd om et problem man ikke selv oplever.

Jeg er ked af den udvikling, og havde også håbet at man fra Recodere's side gjorde lidt mere for at tilsikre en god og konstruktiv debat, men det lader ikke til at det har den store interesse, og det er jo nok også grunden til at forummet ligeså stille og roligt bliver mindre og mindre interessant at besøge. 

For at vende tilbage til problemet, så har man jo fra TV2play's side erkendt at der er et problem, men man har bare ikke rigtigt gjort det helt store ved det. Dette selvom de pure nægtede første mange måneder, det var først da Rasmus fra Platpanels.dk tog fat i dem, hvor de skriver følgende:

Opmærksom på Apple TV-problem

Flere abonnenter har i en periode klaget over, at der på TV2 Plays tv-kanaler opstår et lille hak hvert 6. sekund. Hakket er blevet mindre synligt efter overgangen til 50fps, men er der stadig. Hakket opstår ikke på arkivindhold.


- “Vi er opmærksomme på, at nogle af vores kunder kan opleve, at billedet kan ‘hakke’ på Apple TV. Da problemet ifølge vores oplysninger kun opleves på Apple TV, ser det ud til at handle om den måde, Apple TV fortolker vores streams på. Vi er i dialog med Apple om at finde en løsning på problemet,” siger Jakob Bøgh Sørensen til Flatpanels.


Dette er altså udtalt tilbage i Januar 2020 af deres Head of Product management, og siden er der ikke sket mere. Jeg har ikke hørt om andre streams som Apple har problemer med at fortolke, men det er da underligt at man fra TV2play's side ikke har fundet en løsning, så deres streams kan fortolkes rigtigt ligesom alle andre streams. 



Redigeret af DiscomanDK - 14-September-2020 kl. 17:59
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Min bil (Kia) kan hakke lidt når jeg accellererer.

Nogle har oplevet det samme, men der er dog andre som aldrig har oplevet det, så det kan umuligt være en fejl, og bare noget jeg bilder mig ind........ Dead
'
Dælme en underlig logik nogle mennesker har....



Faktisk ikke særligt mærkeligt.
Hvis ikke alle har det, hvad er så forskellen på din bil og en bil hvor det aldrig opleves ?

Har du brugt forkert motorolie, forkert benzin, har bilen været skadet, starter du altid bilen i 2. gear.

Der kan være mange grunde til hvorfor din bil har det problem, men ingen af skyldes en fejl fra fabrikkens side.


Man kan så også konkludere at biler ved du heller ikke noget om!!!



Du lyder gnaven, du burde gøre som maude i matador
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af aalb1970 aalb1970 skrev:

Til alle jer, der ikke oplever problemet:

Det er indiskutabelt, at der er et problem med hakken hvert 6. sekund. Det står slet ikke til diskussion. Så undlad venligst at poste i denne tråd, med mindre I kan fremlægge konkret bevis (f.eks. en video) for, at I ikke oplever problemet.

På forhånd tak.
Det med video er prøvet, så drejer diskutioner vi bare til at de er fordi videoen er optaget på en forket måde der ikke viser det, netop fordi der er folk som dig der nægter at indse at det ikke er et problem alle har.

Da alle ikke har problemet må fejlen derfor ligge i forskellen på opsætningen mellem en person der oplevet problemet og en der ikke gør det.

Har du prøvet at nulstille tv og apple tv til standart indstillinger og se om fejlen så stadig er der ?
Hvis apple tv ikke sidder direkte ti tv har du så prøvet at sætte det direkte i tv ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:



Jeg er ked af den udvikling, og havde også håbet at man fra Recodere's side gjorde lidt mere for at tilsikre en god og konstruktiv debat, men det lader ikke til at det har den store interesse, og det er jo nok også grunden til at forummet ligeså stille og roligt bliver mindre og mindre interessant at besøge.



Grunden til at der langsom bliver mindre og mindre grund til at være her er udover at meget at det der skete her er flyttet til Facebook, så at man her kun må have den rette holdning ellers bliver man udskammet, og så er hi-fi ved at gå samme vej som fastnettelefonien

Og Nej det er ikke for at generer dig at jeg fortæller jeg ikke opgaver problemet, det er en vigtigt del at fejlfindingingen, hvis 100% oplevet det, på apple tv og kun på apple tv, så er det helt klart en fejl fra apple side at , men da jeg ikke oplevet problemet, så må fejlen ligge et andet sted.

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af aalb1970 aalb1970 skrev:

Til alle jer, der ikke oplever problemet:

Det er indiskutabelt, at der er et problem med hakken hvert 6. sekund. Det står slet ikke til diskussion. Så undlad venligst at poste i denne tråd, med mindre I kan fremlægge konkret bevis (f.eks. en video) for, at I ikke oplever problemet.

På forhånd tak.
Det med video er prøvet, så drejer diskutioner vi bare til at de er fordi videoen er optaget på en forket måde der ikke viser det, netop fordi der er folk som dig der nægter at indse at det ikke er et problem alle har.

Da alle ikke har problemet må fejlen derfor ligge i forskellen på opsætningen mellem en person der oplevet problemet og en der ikke gør det.

Har du prøvet at nulstille tv og apple tv til standart indstillinger og se om fejlen så stadig er der ?
Hvis apple tv ikke sidder direkte ti tv har du så prøvet at sætte det direkte i tv ?

Prøver du bare at være morsom, eller kan du ikke læse?

Selvfølgelig har jeg prøvet alt. Det er INDISKUTABELT, at der er et problem. Kan man ikke se problemet, har man ikke noget at gøre i denne tråd.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:



Grunden til at der langsom bliver mindre og mindre grund til at være her er udover at meget at det der skete her er flyttet til Facebook, så at man her kun må have den rette holdning ellers bliver man udskammet, og så er hi-fi ved at gå samme vej som fastnettelefonien

Og Nej det er ikke for at generer dig at jeg fortæller jeg ikke opgaver problemet, det er en vigtigt del at fejlfindingingen, hvis 100% oplevet det, på apple tv og kun på apple tv, så er det helt klart en fejl fra apple side at , men da jeg ikke oplevet problemet, så må fejlen ligge et andet sted.


Så lad os mødes, hvor bor du henne?

Jeg kommer tit rundt i hele landet, så jeg vil MEGET gerne forbi dig, og se at TV2 play LIVE kanalerne ikke hakker på et Apple TV.

Det ville være første gang jeg ser dette, og det er meget interessant, da jeg aldrig før har set det, og jeg har nok testet på omkring 5 forskellige Apple tv.




Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:41
glad bruger af TV2 PLAY gennem mange år. Så serien alfa her i går men voldsomt hakken. 
Ingen hakken i prime, Netflix, hbo, Viaplay, Apple+  

Synes det var minimalt en periode men er her nu tilbage igen på atv4k sammen med et Oled TV. 
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:43
åh nej! Endnu en lang Furry tovtrækning LOL
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

åh nej! Endnu en lang Furry tovtrækning LOL

Bare rolig, jeg ignorerer ham fra nu af Smile
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Min bil (Kia) kan hakke lidt når jeg accellererer.

Nogle har oplevet det samme, men der er dog andre som aldrig har oplevet det, så det kan umuligt være en fejl, og bare noget jeg bilder mig ind........ Dead
'
Dælme en underlig logik nogle mennesker har....



Faktisk ikke særligt mærkeligt.
Hvis ikke alle har det, hvad er så forskellen på din bil og en bil hvor det aldrig opleves ?

Har du brugt forkert motorolie, forkert benzin, har bilen været skadet, starter du altid bilen i 2. gear.

Der kan være mange grunde til hvorfor din bil har det problem, men ingen af skyldes en fejl fra fabrikkens side.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu