recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hak hvert 6. sekund på TV 2 PLAY?

 Besvar Besvar Side  <12345 26>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ved af selvfølgelig af gode grunde ikke. Hvor mange sager de har om den lysavis. Men. Hvis det kun er 50 kunder ud af 500.000 så bliver der kigget på det. Men det er laveste prioritet. I forhold til at der var fejl med deres login på mobile enheder for et par dage siden. Og hvor mange tror du ikke at de forlanger at snakke med teknikeren, jeg rent erfarings siger omkring 70-80% hvor fanden skal han have tid til at kigge på fejlen hvis han snakker i telefon hele tiden?

Nu vil jeg ikke blot snakke med en tekniker for blot at klage. Jeg vil faktisk gerne snakke med en tekniker fordi der gang på gang bliver misforstået, hvad fejlen egentlig er.
Forestil dig at du har en fejl på din bil. Den bremser ikke specielt godt. Du ringer først op til værkstedet og de siger så "Ja det kan vi ikke gøre noget ved". Så kræver du at få bilen på værksted, og efter den har været på værksted så fortæller receptionisten dig "Ja det er faktisk en kendt fejl med din bil, mekanikeren kunne sagtens høre den hylede fra bremserne".. 

Jamen hov. Det var ikke det jeg klagede over, det ved jeg godt den gør, men det er jeg ligeglad med. Jeg er ked af den ikke kan bremse, hvis du så endnu engang stiller den på værksted og får samme svar, så vil du jo nok på et eller andet tidspunkt gerne tale med mekanikeren, så du kan forklare hvad problemet egentlig er, fordi et eller andet må der jo være galt i og med at du spørger i øst, og du får svar i vest. 


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ved af selvfølgelig af gode grunde ikke. Hvor mange sager de har om den lysavis. Men. Hvis det kun er 50 kunder ud af 500.000 så bliver der kigget på det. Men det er laveste prioritet. I forhold til at der var fejl med deres login på mobile enheder for et par dage siden. Og hvor mange tror du ikke at de forlanger at snakke med teknikeren, jeg rent erfarings siger omkring 70-80% hvor fanden skal han have tid til at kigge på fejlen hvis han snakker i telefon hele tiden?


Nu vil jeg ikke blot snakke med en tekniker for blot at klage. Jeg vil faktisk gerne snakke med en tekniker fordi der gang på gang bliver misforstået, hvad fejlen egentlig er.
Forestil dig at du har en fejl på din bil. Den bremser ikke specielt godt. Du ringer først op til værkstedet og de siger så "Ja det kan vi ikke gøre noget ved". Så kræver du at få bilen på værksted, og efter den har været på værksted så fortæller receptionisten dig "Ja det er faktisk en kendt fejl med din bil, mekanikeren kunne sagtens høre den hylede fra bremserne".. 

Jamen hov. Det var ikke det jeg klagede over, det ved jeg godt den gør, men det er jeg ligeglad med. Jeg er ked af den ikke kan bremse, hvis du så endnu engang stiller den på værksted og får samme svar, så vil du jo nok på et eller andet tidspunkt gerne tale med mekanikeren, så du kan forklare hvad problemet egentlig er, fordi et eller andet må der jo være galt i og med at du spørger i øst, og du får svar i vest. 


Det er to forskellige ting her. For loven siger en bil skal kunne bremse. Men hvis kun 20 kunder klager over framedrops. Hvilken jeg heller ikke har på mit TV2 Play på hverken Shield eller Apple tv. mod resten 499.980 brugere. Så er du i sidste ende. Og det må du accepterer. De har nok travlt med at få løst det tilbagevendende problem med at man skal fjerne TV2play og installere igen før man kan logge på.

Redigeret af T-Duck - 08-November-2019 kl. 14:57
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er to forskellige ting her. For loven siger en bil skal kunne bremse. Men hvis kun 20 kunder klager over framedrops. Hvilken jeg heller ikke har på mit TV2 Play på hverken Shield eller Apple tv. mod resten 499.980 brugere. Så er du i sidste ende. Og det må du accepterer. De har nok travlt med at få løst det tilbagevendende problem med at man skal fjerne TV2play og installere igen før man kan logge på.

Jeg er godt klar over der er forskel på bremserne i en bil, og TV2 play på et apple TV.
Lav samme analogi med alle mulige andre ting på bilen der intet har med sikkerheden at gøre, hvis du stadigvæk ikke forstår, hvad jeg mener så ved jeg næsten ikke, hvordan jeg ellers skal forklare det?

At jeg er i sidste ende og de har andre vigtige fejl er jeg helt med på. Problemet er bare at jeg ikke rigtigt står i kø til at få løst noget, da der ikke rigtigt er kommet med en erkendelse af fejlen. De har erkendt en anden "fejl" eller uheldighed ved deres produkt, det er bare ikke den fejl jeg har henvendt mig om.

Jeg ved ikke, hvorfor du har sådan en lyst til at forsvare TV2 play i det her, hvis du virkelig er IT-supporter et sted, hvor man arbejder udfra samme procedure når en kunde henvender sig, så må du mere end gerne skrive firma navnet her, så jeg sikre mig aldrig nogensinde at købe noget i den forretning.

At det skulle køre helt flydende ved LIVE tv på lige netop dit Apple TV lyder meget mystisk, da jeg i min søgen har været forbi en række Apple TV og har endnu til gode at se et sted, hvor dette problem ikke opstår. 

Rigtig god weekend :) 




Redigeret af DiscomanDK - 08-November-2019 kl. 15:27
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 17:57
@Discoman dk.
Eller der bare ved lidt om IT Service Management, arbejder på den måde. At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl. Men 1. Levels skal så hvis han er i tvivl, spørger ind til det. Jeg at supporter i det offentlige, hvor vi arbejder ud fra ITIl principper. Hvor det virkelig er skåret ud i pap, hvem der gør hvad og hvorfor og i hvilken rækkefølge, så man kan levere den hurtigste service. men det kræver også prioritering. Og du er ikke tilfreds med at du ligger nederst, det er fair nok. Hvis de ikke har fået så mange sager, er det ikke vigtigt. Jo for dig. Men ikke for størstedelen af brugerne. Og jeg kender så ingen der har dit problem. For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det

Redigeret af T-Duck - 08-November-2019 kl. 17:59
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

@Discoman dk.
Eller der bare ved lidt om IT Service Management, arbejder på den måde. At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl. Men 1. Levels skal så hvis han er i tvivl, spørger ind til det. Jeg at supporter i det offentlige, hvor vi arbejder ud fra ITIl principper. Hvor det virkelig er skåret ud i pap, hvem der gør hvad og hvorfor og i hvilken rækkefølge, så man kan levere den hurtigste service. men det kræver også prioritering. Og du er ikke tilfreds med at du ligger nederst, det er fair nok. Hvis de ikke har fået så mange sager, er det ikke vigtigt. Jo for dig. Men ikke for størstedelen af brugerne. Og jeg kender så ingen der har dit problem

Det lyder virkelig som et godt sted du er. Jeg syntes det er dejligt I har så meget styr på det, og arbejder efter fastlagte arbejdsrutiner. Det lyder som et rigtigt skrankepave job Clap 

Jeg har forsøgt at skrive, hvordan jeg oplever fejlen. At du syntes det er min fejl at de ikke forstår, hvad jeg mener det er jo din vurdering. Nu har jeg selv lagt hele korrespondancen op i tråden, og du kan jo selv se, hvad det er jeg skriver til dem. Hvis du syntes jeg har skrevet det, så det er svært for modtageren at forstå, hvad syntes du så jeg skulle have skrevet anderledes?

Igen skriver du at jeg må forstå jeg ikke står først i køen. Jeg har aldrig krævet at stå først i nogen kø. Jeg har aldrig krævet at de skulle løse det på 10 minutter, eller noget i den stil. Problemet er jo at jeg slet ikke kommer ind i nogen kø, hvor jeg kan vente, da de ikke anderkender eller forstår mit problem. De fortæller mig om en kø til et problem som jeg slet ikke klager over.

Vi kan evt. lave en offentlig analogi. Det svarer til at jeg går op på borgerservice for at bestille et kørerkort, men køen til kørerkort aldrig er åben og du bliver ved med at stå ovre i et hjørne og råbe at jeg da må forstå jeg står bagerst i køen til at få lavet et pas, selvom jeg gang på gang prøver at fortælle at jeg gerne vil bestille et kørekort. 

Du skriver at problemet kan ligge i pakketab på mit eget netværk, hvilket er direkte absurd og det burde du også vide, hvis du bare havde læst lidt af det jeg havde skrevet. 

Måske vi skulle få tråden tilbage på sporet omkring TV2 Play fejlen på Apple TV 4K, også siger vi ellers tak for dine anekdoter fra det virkelige liv. 


Redigeret af DiscomanDK - 08-November-2019 kl. 18:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl.

Avah?
Det er kundeservicemedarbejderen der ikke er dygtig nok!

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg kender så ingen der har dit problem.

Det kan godt være at du ikke direkte kender nogen der har problemet, men læser du med i denne tråd finder du ud af at følgende brugere oplever det samme:
Hajsa, Claus64, Lunddal, JørgenR, Skyhigh (samt Skyhighs søster/svoger og mor).

Mener du stadigvæk at det er et lokalt problem hos DiscomanDK?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det


Pakketab i streaming?
Med præcist 6 sekunders mellemrum?

Det er vidst godt at du ikke sidder som professionel supporter på streamingsløsninger.
Hvad tror du at bufferen bruges til?


Klaus


Redigeret af KlausDM - 08-November-2019 kl. 18:20
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

At du ikke har været i stand til at forklare en 1. Levels hvad dit problem er, er jo din fejl.

Avah?
Det er kundeservicemedarbejderen der ikke er dygtig nok!

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg kender så ingen der har dit problem.

Det kan godt være at du ikke direkte kender nogen der har problemet, men læser du med i denne tråd finder du ud af at følgende brugere oplever det samme:
Hajsa, Claus64, Lunddal, JørgenR, Skyhigh (samt Skyhighs søster/svoger og mor).

Mener du stadigvæk at det er et lokalt problem hos DiscomanDK?

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For problemet kan ligger i pakke tab, fra din internet udbyder eller dit eget netværk. Og det kan de af gode grunde vide. Da du sikkert ikke har oplyst dem det


Pakketab i streaming?
Med præcist 6 sekunders mellemrum?

Det er vidst godt at du ikke sidder som professionel supporter på streamingsløsninger.
Hvad tror du at bufferen bruges til?


Klaus

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det. Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det. Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker

Vil du ikke godt lade være med at ødelægge denne tråd?

Jeg ved ikke helt om du har mission om at skrive alt muligt bare for at genere, eller om du vitterligt ikke ved bedre. For det første er der noget der hedder Buffer, og for det andet så er vi en del der har skrevet om fejlen. Lad os lege med tanken om det kunne være et netværksproblem, skulle vi så alle have netværks problemer? Udover det har jeg skrevet det er via mobil netværk, hjemmenetværk på arbejde osv. Skulle alle have netværks problemer? Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan fejlsøge på noget til dagligt, hvis du i ramme alvor kan foreslå at dette skyldes netværksfejl hos brugeren? 

Udover det så vil jeg for 3 gang gerne gentage. Jeg kræver ikke at nogen smider alt de har i hænderne. Jeg kræver blot at de registrere, forstår og tager min fejl seriøst. Det er ikke sket endnu.

Også tror jeg vi siger tak for dine "bidrag". 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 18:48
Og de skriver de er i gang med noget. Så hvad mere kan du forlanger. Jeg er pisse irriteret over at du svine en IT afdeling til der faktisk gør alt hvad de kan. Med dit brok over de ikke forstå dig. Gåben tur på bar, og fin en bartender der vil lytte på du siger, supporter forstår ikke
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Skyhigh Skyhigh skrev:

Ja, det vækker jo ikke ligefrem tillid til TV2, at man enten ikke vil eller ikke kan finde ud af at indsamle og kategorisere klager på en måde, så man kan danne sig et retvisende overblik over, hvor der skal sættes ind og rettes til. 

Det, der irriterer og overrasker mig mest ved min korrespondance med TV2s kundecenter, både den almene og tekniske support, er, at det ikke virker som om, de forstår det tekniske problem ved et mismatch mellem billedefrekvenser -- man gentager i stedet den samme floskel, som du også fik, om at man har fokus på at skifte fra 25 til 50 billeder per sekund på alle kanaler og ikke kun sport, hvilket er fint nok, men beviseligt ikke er grunden, når det også fremkommer på TV2 Sport.

Hvis du giver mig dit sagsnummer, så vil jeg i morgen rette henvendelse igen, hvor jeg refererer tråden her og din sag.



Hørte du fra dem i dag? 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

godt heller ikke arbejder med streaming. For så vidste du at pakke tab. Forekommer pga. Streaming kører med udp protokollen, for TCP er ikke hurtig nok til det.

Hvad bruger man buffereren til?
Tror du selv på at pakketab (der vitterligt er en variabel faktor i alle former for netværk) giver PRÆCIST den samme oplevelse for vidt forskellige mennesker rundt om i landet?
Også når signalerne via forskellige teknologier?

Ja, UDP er hurtigere end TCP og UDP har ingen "retursnak" omkring tabte pakker (det er der ikke tid til), men for ikke at opleve udfald, er der netop en buffer


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men bare for 20 har det problem der har meldt det ind. Så betyder det jo ikke at skal kaste alt hvad de har i hænderne for 20 brugere. Det burde Sunds vide som teknikker


20, 200 eller 20.000. Du aner det ikke. De fleste ser det nok ikke (folk er sgu sjældent ret kvalitetsbevidste). Du antager at 20 har problemet. Alene i denne tråd i et forum, med et ret begrænset antal brugere, er der allerede registreret 7 personer med problematikken. Det er over 1/3 af dem du mener oplever fejlen.

Mener du det alvorligt?

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MarkPercy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkPercy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2019 kl. 20:28
Jeg er så en af dem, der også har problemet. Jeg benytter 2 ATV HD og det er på dem begge. Men kun på TV2 Play ikke på DR TV. Det tænker jeg udelukker netværksproblemer.

Mark
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu