recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 Grad Vest - Finder kun 7 kanaler/1 transponder ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1 Grad Vest - Finder kun 7 kanaler/1 transponder ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1 Grad Vest - Finder kun 7 kanaler/1 transponder ?
    Sendt: 07-November-2019 kl. 16:34
Hej Igen,

Bøvler stadigt med mit set-up af VU+ 4K Zero.

Fokuserer på 1 grad vest, haft 4 forskellige image lagt på boksen, alle finder under automatisk scanning af Thor, kun 7 kanaler (med kun 1 LNB koblet på hovedkablet til reciever)

Har så ved at kigge på lyngsat, fundet ud af de tilhører samme gruppe, og som jeg tolker det 1 transponder.

Hvorfor søger min box kun på kanaler fra 1 transponder, når jeg beder den om at scanne 1 grad vest satelitten ?

Og nogen der ved om jeg kan gøre noget, løsningsforslag ?












Redigeret af Seal - 07-November-2019 kl. 16:35
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2019 kl. 20:48
Ok er løst.

1. Hentet aktuel satellit.mxl fil
2. Afmonterede LNB hovedet, og påmonteret igen 
(denne gang med pil ovenpå LNB hovedet, placeret kl 12)

DB 800 HD SE, var ikke så emfindtlig ift. præcision af LNB / signal, sagt på en anden måde VU+ 4K ZERO der skal det virkeligt været indstillet med marginalerne.

Ydermere så har VU+ €K ZERO en hardwarefejl, på dens satfinder - satelliter bliver angivet med 99% signal, hvilket ikke er reelt - så man kan ej bruge Satfinder i boksen til indstilling/justering.

Anskaffer mig en fysisk satfinder, og så bliver alle LNB'er finjusteret helt 100.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu