recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eclipse 65” - er skærmen outdated?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eclipse 65” - er skærmen outdated?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Elmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Eclipse 65” - er skærmen outdated?
    Sendt: 09-November-2019 kl. 08:19
hej alle. 
Jeg overvejer stærkt at købe et Beovision Eclipse 65” tv. 

Jeg er dog vildt i tvivl om jeg betaler en alt for stor sum for et tv der grundlæggende er outdated pga skærmen er en ældre LG, hvor der er kommet nye versioner til. 

Jeg vil super gerne have hjælp fra jer eksperter herinde, for jeg har ikke meget forstand på det selv. 
Det er ikke så meget kommentarer omkring hvorvidt Eclipsen er for dyr, for det er den objektivt, men mere om man får en skærm, som er god nok eller en skærm som udviklingen dybest set har overhalet den. 

Og: Tror I der kommer et eclipse med en nyere LG Skærm?

På forhånd mange tak

Elmose


Redigeret af Elmose - 09-November-2019 kl. 08:19
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 08:48
Jeg ville vente til der kommer et 65" Harmony. Det er blevet sagt den kommer. Hvornår ved jeg dog ikke.
Eclipse kører med C7 panel og nej, der kommer ikke en udgave med C9. Der skal du have Harmony. 

Og ja, C7 er rimelig forældet. Men det kommer også an på hvad du vil tilslutte og har planer om for fremtiden?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 08:51
Du skal ikke købe B&O for at få den nyeste teknologi.

Du skal købe B&O for at få den lækre integration og den gode lyd.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Elmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 08:57
jeg har ikke de store planer i forhold til tilslutning udover at koble lidt højtalere til. Og måske på sigt bruge det når min BM5 står af (ved godt BM5 ikke kan linke med eclipse). 

Hvordan vil jeg opleve det er outdated i forhold til en LG9?

Min udfordring med Harmony er at jeg ikke synes det er pænt
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Elmose Elmose skrev:

jeg har ikke de store planer i forhold til tilslutning udover at koble lidt højtalere til. Og måske på sigt bruge det når min BM5 står af (ved godt BM5 ikke kan linke med eclipse). 

Hvordan vil jeg opleve det er outdated i forhold til en LG9?

Min udfordring med Harmony er at jeg ikke synes det er pænt

Lige nu hvor next step er hdmi 2.1, så ville jeg ikke kaste mig over eclipse.
B&o er ikke et køb for nyeste teknik, men personligt syntes jeg alligevel potentialet med hdmi 2.1 er for stort til at jeg ville smide pengene efter eclipse nu.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 09:50
Hvis du synes om TV’et og vil bruge 75k på det, skal du ikke være så bange for at panelet er årgang 2017. Kun en ekspert vil kunne se forskel i billedkvalitet til 2019 oled paneler. Og yes det mangler dolby vision og hdr10+ og hdmi 2.1, hvilket man kan se stort på når TV’et bruges som du beskriver.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis du synes om TV’et og vil bruge 75k på det, skal du ikke være så bange for at panelet er årgang 2017. Kun en ekspert vil kunne se forskel i billedkvalitet til 2019 oled paneler. Og yes det mangler dolby vision og hdr10+ og hdmi 2.1, hvilket man kan se stort på når TV’et bruges som du beskriver.

Det har Dolby vision vil jeg mene. 

Til top
Elmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 10:02
Hvor er det FEDT med jeres hjælpende kommentarer. 

Jeg er ikke en professionel bruger. For mig skal der kunne kobles en Blu-ray til, og så skal billedet være godt også. Og jeg var i tvivl om jeg ville købe det og så synes at billedet så “dårligt” ud i forhold til nyere. 

Hvad bruger man hdr+, og den nye hdmi generation til?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2019 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis du synes om TV’et og vil bruge 75k på det, skal du ikke være så bange for at panelet er årgang 2017. Kun en ekspert vil kunne se forskel i billedkvalitet til 2019 oled paneler. Og yes det mangler dolby vision og hdr10+ og hdmi 2.1, hvilket man kan se stort på når TV’et bruges som du beskriver.

Det har Dolby vision vil jeg mene. 

Ok, jeg sammenligner bare med mit eget 2017 Panasonic oled TV. 
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 11:07
Du kommer ikke til at mangle noget, kun hvis du påtænker at købe en playstation 5 eller noget ligende. 

Der kommer et opdateret Eclipse, måske til foråret.

Du vil ikke kunne se forskel på et LG C7 og et C9,

Og ja Eclipse har Dolby Vision, og jeg er meget tilfreds med mit, et virkelig godt køb hvis man sammenligner med tidligere B&O tv.

Hvis du ikke skal bruge drejestanden, så ja se på Harmony, den er lige på trapperne som 65" den findes allerede i deres prisliste.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Elmose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2019
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 12:06
tak for svaret Emilos88. 

Hvad koster harmony 65”?

Og hvad tror du de opdaterer på det nye Eclipse?

Bh
Elmose
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 15:35
https://forum.recordere.dk/bang-olufsen-fortid-nutid-lg-tv_topic4389_page603.html

97.500kr.

Så kan du også fremover bare skifte skærmen hvis der sker nogle store ændringer.

På Eclipsen bliver det bare en C9 panel fremfor C7, jeg vil ikke tro at du vil mærke nogen forskel.
Get HIFI or die trying c",
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu