recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NB NB Hbbtv VIRKER IGEN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NB NB Hbbtv VIRKER IGEN

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 11:50
Hvilke ‘to tryk’ er det?

MM
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Chromecast Ultra og streaming DRTV-anmeldelse.
Hold da helt op. Imponerende 
hurtigt at åbne fx DRTV på mobilen.
Kun to tryk på mobilen, og der kan ses DRTV på TVskærmen.
Med de to tryk er der allerede skiftet fra flowTVkanal direkte til streaming.
Det er mindst 10 gange hurtigere end at vente på det røde HbbTVsymbol, hvor man efterfølgende også fik ventetid på upload til DRTV
tror bare dit tv er gammelt og langsomt.
Den nye dr hbb loader fint hurtigt på et nyere tv.

Dog ikke helt så hurtigt som på en mobil/atv4k
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 16:23
Her i huset trykker vi kun én gang på Remote for at se DRTV. Den nye er blevet længere tid om at loade, ca 7 sek, før tog det 3 sek.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 19:14
Jeg må beklageligvis trykke hele to gange. Først om valget fx er Netflix, YouTube eller DRTV. Derefter på disse portalers castingsymbol. Her går det virkelig hurtigt og ligeså hurtigt, som jeg altid har oplevet med casting fra mobil eller tablet til tv. 
Derimod var uploadtiden på hbbtv nogle sekunder længere. 
Jeg har dog fået 50 dage til at afprøve chromcasten, der også fylder og vejer mindre i kufferten end appleTV. 
Nu får vi se, men det er nemt, og min telefon har jeg alligevel altid på mig. 

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 19:26
Rettelse. Kun 1 tryk. Jeg sidder med min tablet på Drtvappen. Mit TV er slukket. Et tryk på casting symbolet tænder både TV og DRTV. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 19:43
Jeg har 2 TV (Philips OLE & Samsung LED) begge virker HBBTV på. Ikonet er anderledes. Men ellers virke det
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 21:00
På mit Samsung TV fra 2013 virker HBBTV ikke længere. Håber DR kommer med en forklaring og selvfølgelig allerhelst en løsning på det. Kan se at Flatpanels vil følge op på hvad der sker.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 21:05
Jeg tror også, at DR finder en løsning. Tilsyneladende var det meningen at DRTV fortsat kunne køre uden live TV på de lidt ældre apparater, men det skete ikke. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 21:30
Bent du bruger DRTV app’en? Hvordan skifter du imellem de forskellige DR kanaler på live delen?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 21:49
Munch
Mit TV fra oktober 2015 kan ikke benytte den nye DRTVapp, ligesom Hbbtv som bekendt heller ikke længere er mulig.

På min Android tablet og min oneplus telefon har jeg den nye DRTVapp.
Sidder jeg fx med slukket tv, men men åben tablet på Drtvappen, og jeg trykker på det rektangulære cast-ikon oppe i højre hjørne på mobilenheden (hvilket Netflix, YouTube også har) tændes mit tv automatisk via chromecast. 
Peger jeg på tablettens åbne DRTVapp på live TV, så opstarter livetv på samme måde, som når jeg åbner for streaming af de øvrige programforslag.
Jeg håber, at det giver svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at spørge igen. . 


Redigeret af bentpetersson - 14-November-2019 kl. 21:50
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 22:19
Nej Bent, vi skal lige skelne imellem hbbTV, som er ren TV stream. Og så en app på tablet eller tlf. og det er sidstnævnte jeg spørger til fordi jeg bruger min iPad som TV i situationer hvor jeg vil se noget i køkkenet eller på badeværelset. Og så åbner jeg DRTV app og vælger live TV. Og der har jeg så kun DR1 til rådighed som jeg ser det. På den gamle app var det let at skifte over på DR2, DR K osv.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 22:44
Munck. Hvad mener du med ren TVstream. Chromecast og DRTVappen sørger for at streaming foregår i høj opløsning imodsætning til, når man kun caster sin mobilskærm til TVet.
Jeg har stadig alle livekanaler på app'en. Også dem som du mangler.
Kører du mon med den gamle mobilapp? På Android er den nu rød og sort.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu