recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NB NB Hbbtv VIRKER IGEN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NB NB Hbbtv VIRKER IGEN

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 22:48
Nå jeg fandt ud af det selv. Det tar lidt tid at vænne sig til en ny app. Og på en ny iPad med iOS 13.2.2 er der sket en del i funktionen også.

Med ren TV stream, mener jeg at det alene er TV’et der streamer via hbbTV. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 22:53
Ja det nye røde symbol på appen er det samme på hbbTV nede i højre hjørne på TV’et. Jeg formoder det er fordi det er den samme platform man kommer ind på fra både app og hbbTV.

Redigeret af Munch - 14-November-2019 kl. 22:54
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 23:04
Ok. Jeg forstår nu hvad du mener. 
Nu skal du høre hvad jeg ikke forstår 😃
På mit smart TV findes apps fx YouTube, Netflix. Når jeg tændte min mobil og trykkede på disse platformes cast blev det fx vist i 4K på tv'et.
Men DRTV findes ikke jo  som app på mit TV.
Hvordan bliver DRTVappen på mobil pludseligt lavet til høj TVopløsning, når det via Chromecast når til og vises på Tv'et.
Hvem kan forklare det?


Redigeret af bentpetersson - 14-November-2019 kl. 23:05
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 23:12
DRTV findes som app på mit Panasonic TV.

Cromecasten streamer jo i høj opløsning. Det er ikke en mobil app du streamer til TV.


Redigeret af Munch - 14-November-2019 kl. 23:13
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 23:36
Chromecasten henter selv streamen - app’en er sådan set bare en fjernbetjening i det tilfælde.

MM
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 17:10
Til DRstreaming:
I har skrevet at på DRultra virker den gamle HbbTV app.

Det gør det desværre ikke på mit okt. 2015 Samsung UE JS9005. Heller ikke efter sluk og tænd ved kontakten.

Vil recordere. dk også tage direkte kontakt til DRstreaming ?
Det vil sikkert være godt at servicere kommunikation derfra til jeres medlemmer. 




Redigeret af bentpetersson - 15-November-2019 kl. 17:24
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Til DRstreaming:
I har skrevet at på DRultra virker den gamle HbbTV app.

Det gør det desværre ikke på mit okt. 2015 Samsung UE JS9005. 
Indtil videre skulle det kun være på DTT, altså antennebaseret tv, at de har lavet denne symptombehandling.
Så hvis man har kabeltv, så nytter det ikke noget at prøve.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2019 kl. 17:31
Tak. Det kan være en mulighed, selv om det står kabel-tv i min opsætning. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 16:20
NYT OM HBBTV. 
Jeg har på DRs opfordring den 22.nov. 2019 kl. 16.04 tjekket om mit TV Samsung JS9005 igen virker på Hbbtv. Vi har Stofa fibernet og det sendes som kabel. Ligesom tidligere. 
Hbbtv VIRKER IGEN. Og med hurtigere visning af det røde hbbtv mærke på Tv-skærmen. Afspilning virker godt. 

NB Men DET virkede først efter afbrydelse af strøm ved kontakten og gentænd .
Det er tilsyneladende på den gamle DRTVapp, idet der ikke FINDES liveTV, som på min chromecast ultra. 


Redigeret af bentpetersson - 22-November-2019 kl. 18:36
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 09:00
Ja, nu virkede det det også igen her på mit Samsung tv, da jeg tændte det i aftes Clap



Redigeret af Queen - 23-November-2019 kl. 09:00
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 09:55
Det lyder godt. Så er jeg ikke alene 😀
DRTV er faktisk svær at undvære, når man først har vænnet sig til det. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 18:29
Men, men, men :  kvaliteten på det nye ændrede DRTV/ Hbbtv står desværre tåget og uklar, mens chromecast viser DRTV  med et klart billede i super kvalitet. Øv 

Redigeret af bentpetersson - 24-November-2019 kl. 18:30
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu