recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereoforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stereoforstærker

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@dtomsen

Overskriften til tråden er "ny forstærker" og som oplyst i færste indlæg, så skal den spille på DLS r55 :-)

Det jeg reagerer imod er det sludder med at alle forstærkere gør det ligegodt og performer ens. 

Fair nok, jeg kom vist ud af flere tangenter LOL

DLS R55 er ganske vellydende højttalere uden de store unoder og forholdsvis nemme at trække.
De bør derfor spille godt med de fleste fornuftige forstærkere, så der er stort set frit valg på alle hylder efter ens smag og pengepung.

Personligt ville jeg vælge en forstærker med lidt ekstra bund og luftig top til dem, Yamaha og den slags, så jeg forstår såmænd godt hvorfor ejeren virker til at være tilfreds med hans Cambridge.


Redigeret af dtomsen - 23-November-2019 kl. 17:34
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det jeg reagerer imod er det sludder med at alle forstærkere gør det ligegodt og performer ens. 

Enhver ved at det forholder sig sådan - lige pånær Mefisto.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 16:36
@dtomsen

Overskriften til tråden er "ny forstærker" og som oplyst i færste indlæg, så skal den spille på DLS r55 :-)

Det jeg reagerer imod er det sludder med at alle forstærkere gør det ligegodt og performer ens. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hold med det pjat. Forstærkere lyder forskelligt og det sker også selvom specs er ens. 

Selv når forstærkere på papiret er ens, så lyder de forskelligt. 

Nogle forstærkere lyder bedre i basområdet end andre, nogle lyder mere detaljerede i daskanten end andre.

Der er forskel, så lad os nu komme tilbage til emnet. 

Du har såmænd ret, men det afhænger også af alt andet i kæden, især højttalerne.
Min Denon PMA-50 lyder forrygende på mine KEF Coda 70, men sætter jeg forstærkeren til mine ellers vellydende Dali Rubicon LCR, så bliver resultatet yderst middelmådigt og komplet uden synergi Ouch


Redigeret af dtomsen - 23-November-2019 kl. 13:38
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2019 kl. 09:40
Hold med det pjat. Forstærkere lyder forskelligt og det sker også selvom specs er ens. 

Selv når forstærkere på papiret er ens, så lyder de forskelligt. 

Nogle forstærkere lyder bedre i basområdet end andre, nogle lyder mere detaljerede i daskanten end andre.

Der er forskel, så lad os nu komme tilbage til emnet. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 21:43
Den kunne trække som kun få, belastninger helt ned til 2 ohm
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 21:40
Var den ikke to 2x 20 watt eller sådan noget?

Uanset så står pointen, som var, at de fleste ikke behøver særligt mange "watt" og at en forstærker der er designet til lav effekt (reelt - lav maks udgangsspænding) ikke behøver en kæmpe trafo da strømmen igennen en normal højttaler ikke bliver særligt stor når spændingen ikke er det.

Ikke at det interesserer dig. Du vil vist bare gerne vinde en ordkløver duel. - Find en anden at bokse med, jeg gider ikke.


Redigeret af Mefisto - 23-November-2019 kl. 12:56
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Fordi strømmen ikke KAN blive særligt stor, når  udgangsspændingen er begrænset til 13v eller deromkring. 

Mener du at udgangsspændingen i en 3020 er begrænset til omkring 13 Volt?

Så er det da helt tåbeligt at den er designet med +/- 28 volt til udgangstrinnet......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 21:31
Jeg har skam argumenteret fuldstændig ordentligt.

Redigeret af Naiera - 22-November-2019 kl. 21:48
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af dtomsen dtomsen skrev:


Mit første hit på google var dette link fra PS Audio

Din tur Big smile


Du tager bare et par Creative computerhøjttalere til 150,- ind i verdens bedste rum og hygger dig med dét.

Prøv en ordentlig argumentation i stedet for 🙂
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har aldrig haft problemer med en marantz PM6005 og 6006 ikke kan trække alm højtalere på 8-6 ohm (har aldrig haft 4 ohms højtaler kun nogen som går ned til lige under 4 ohm i et smalt område)

Mine højtaler er på på 8 ohm og 85db og der ingen problemer med bassen (som er dejlig fyldig uden at være blød og mudret)

Når du bruger ordet fyldig og jeg stram/fast, så giver vores uenighed god mening.
Altså en subjektiv forskel i hvad vi mener god bas er og selv fortrækker. Bare et gæt Big smile
Jeg tror skam heller ikke at PM6006 er anæmisk, i hvert fald ikke mere end andre forstærkere i samme klasse effektmæssigt. Mit indtryk er mere, at Marantz med denne forstærker har prioriteret bas-området mindre end frekvenserne længere oppe. Om den er mere lineær eller farvningen bare ligger andre steder er nok et spørgsmål om temperament.
Bundlinjen var at begge forstærker er fine nok, men at PM6006 i hvert fald ikke bør sælges på at den kvantitativt sparker røv hvad bas angår Smile


Redigeret af dtomsen - 22-November-2019 kl. 20:46
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2019 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af dtomsen dtomsen skrev:


Mit første hit på google var dette link fra PS Audio

Din tur Big smile


Du tager bare et par Creative computerhøjttalere til 150,- ind i verdens bedste rum og hygger dig med dét.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu