recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 55OLED803
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips 55OLED803

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jens0804 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 55OLED803
    Sendt: 05-December-2019 kl. 09:09
Jeg vil bare her give min erfaringer videre. Jeg købte dette TV fordi jeg godt ville have et Android TV. det havde fået gode anmeldelser og endda vundet en blindtest i London. Jeg var glad for brugerfladen og alle de mulighedder det gav, men jeg blev aldrig tilfreds med billedet. Det kan vise sindsygt godt billede med det rigtige materiale, også på almindelige tv kanaler. Problemet er at det er meget følsomt for, om billedematerialet er belyst rigtigt. Dvs at skiftet der f.eks til en kanal med en udsendelse der er optaget lidt lyst, ja så bliver det meget lyst, ofte brænder lyse områder helt ud. omvendt kan mørke udsendelser blive meget mørke. Det skal siges jeg brugte piture mode IFS, og jeg brugte meget tid på forskellige indstillinger. jeg tog også udgangspunkt i indstillinger f.eks fra Flatpanels. Men ofte kunne man ikke få justeret det alt for kraftige højlys ned til at naturligt niveau uden det gik ud over mellemområdet.
Jeg ved at mange mennesker godt kan lide overdrevet kontrast og overmættede farver, man hvis man går efter et naturligt billede er dette TV efter min mening et dårligt valg. Jeg skrev også sammen med en person som udføre professionsal kalibrering, som kunne nikke genkendende til mine observationer. Efter halvanden måned valgte jeg at sælge og købe et Panasonic FZ800E. Out of the box i picture mode HTX Cinema, luminance level sat til 60. det er bare så meget bedre.... :-) Nu kan man skifte mellem de forskellige udsendelser uden at få lyst til at indstille hele tiden. Fjerbetjeningen er noget skod, men jeg bruger alligevel min Logitech. Der er begrænsede App, og der er klart nogen jeg savner, f.eks til min Synology NAS. Men for mig er billedet det vigtigste, så jeg er meget tilfreds med dette TV. En anden positiv ting er opstartstid og kanalskift, som er meget hurtigere på Panasonic end på Philips.
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Jeg vil bare her give min erfaringer videre. Jeg købte dette TV fordi jeg godt ville have et Android TV. det havde fået gode anmeldelser og endda vundet en blindtest i London. Jeg var glad for brugerfladen og alle de mulighedder det gav, men jeg blev aldrig tilfreds med billedet. Det kan vise sindsygt godt billede med det rigtige materiale, også på almindelige tv kanaler. Problemet er at det er meget følsomt for, om billedematerialet er belyst rigtigt. Dvs at skiftet der f.eks til en kanal med en udsendelse der er optaget lidt lyst, ja så bliver det meget lyst, ofte brænder lyse områder helt ud. omvendt kan mørke udsendelser blive meget mørke. Det skal siges jeg brugte piture mode IFS, og jeg brugte meget tid på forskellige indstillinger. jeg tog også udgangspunkt i indstillinger f.eks fra Flatpanels. Men ofte kunne man ikke få justeret det alt for kraftige højlys ned til at naturligt niveau uden det gik ud over mellemområdet.
Jeg ved at mange mennesker godt kan lide overdrevet kontrast og overmættede farver, man hvis man går efter et naturligt billede er dette TV efter min mening et dårligt valg. Jeg skrev også sammen med en person som udføre professionsal kalibrering, som kunne nikke genkendende til mine observationer. Efter halvanden måned valgte jeg at sælge og købe et Panasonic FZ800E. Out of the box i picture mode HTX Cinema, luminance level sat til 60. det er bare så meget bedre.... :-) Nu kan man skifte mellem de forskellige udsendelser uden at få lyst til at indstille hele tiden. Fjerbetjeningen er noget skod, men jeg bruger alligevel min Logitech. Der er begrænsede App, og der er klart nogen jeg savner, f.eks til min Synology NAS. Men for mig er billedet det vigtigste, så jeg er meget tilfreds med dette TV. En anden positiv ting er opstartstid og kanalskift, som er meget hurtigere på Panasonic end på Philips.

Godt at høre, at du fandt et TV som du er tilfreds med.

Din fortælling bekræfter mig i, at man skal læse tests og anmeldelser som udgangspunkt for hvad man skal kigge nærmere på - men absolut ikke vælge at købe noget som helst ud fra anmeldelser.

Man skal selv bruge tid på at vælge det billede og TV som man synes bedst om. Gå gerne ud til en mindre fysisk butik og få lov til at se på billede profiler osv. Ofte kan man købe sit TV i en mindre butik til nogenlunde samme pris, som i de der TV supermarkeder der findes rundt omkring. Og servicen er bestemt ikke ringere i en mindre butik.




Redigeret af Hother - 05-December-2019 kl. 09:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 16:53
Det lyder ualmindeligt mystisk. 

Hvis du, som di siger du gør, benytter forslag til indstilling som angivet på flatpanels, frakobles det meste/ al billedebehandling. På den måde et der INGEN større forskel på OLED.

Enten må du have haft et fejlbehæftet TV eller glemt at slå lys-føleren fra. 

Jeg oplever intet af det du beskriver, og har heller ikke hørt om andre det gør.
Var det Thomas fra TV-kalibrering der udtalte sig om at det var et kendt problem?


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jens0804 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 13:06
Du har ret i at det er de samme paneler fra LG, men der er alligevel en del forskel på de forskellige mærkes måde at håndtere styringen. Ja jeg havde slået lyssensor fra. Jeg kan også tilføje at det er noget helt andet at justere på Panasonic, der sker virkelig noget i toppen når ban justere kontrast og det samme i bunden når man justere lysstyrke. På Philips rammer det også mellemområdet.
Det var Thomas som skrev at han havde andre kunder, som også oplevede det samme som mig, også efter en kalibrering.
Vi har ikke de samme øjne, men efter min opfattelse rammer Panasonic i langt højere grad et naturligt billede, og det er mere tilgivende over for de forskelle, der trods alt er i de optagelser vi ser. Sådan var det også i "gamle" dage med Plasma, her var Pana også kongen, i hvert fald efter Pioneer droppede TV.
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 13:31
Mit TV er et ( af Thomas) prof-kalibreret Philips årgang 17. (se nedenfor)

Jeg er DYBT forundret over at der kan opstå disse effekter, ville være helt kanon med en kommentar fra Thomas. Det lyder jo som en softwarefejl. Det kan umuligt være tilsigtet.

Hvis du kobler al Philips (eller andre mærkers) billedebehandling fra står du mere eller mindre tilbage med samme produkt, nemlig en OLED skærm fra LG?!

Jeg er klar over at kalibreringsmulighederne er mere indskrænkede på Philips end Panasonic, men det skulle ikke kunne give de groteske scenarier du beskriver.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 13:45
Jeg er helt enig med Jens. Panasonic har også for mig altid haft det mest naturlige billede, hvilket jo er årsagen til at jeg altid køber Panasonic - efter tests af billedet fra model til model naturligvis.

Forskellene mellem de forskellige producenter og deres TV ligger jo i de billede processorer som anvendes samt de prioriteringer som producenterne finder vigtige i deres billede filosofi.

Jeg kan såmænd godt forstå at folk ikke kan se forskel mellem de forskellige OLED paneler når man kigger hos en forhandler. 

Jeg var temmelig nervøs for købet af mit kommende 65GZ2000 pga. den øgede brightness, men selv her har man stadig over en bred kam bibeholdt det for mig naturlige billede.

Hvad der sker med det Philips TV har jeg ikke forudsætning for at udtale mig om.


Redigeret af Hother - 06-December-2019 kl. 13:48
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 14:00
Det er jeg klar over Hother. Du er glad for Panasonic, det er jeg også. Jeg holder dog også meget af fakta.

Der sker ikke noget med Philips TV, blot fordi een bruger "oplever" dette.

Man får sammen med kalibreringen en oversigt over hvorledes skærmen performer (farvenøjagtighed/ gamma med mere). Hvis man ellers slår alt muligt unødig billedeforbedring fra burde det på et fejlfrit apparat ikke give udfordringer.

Mit blev kalibreret/ optimeret så det viser et godt/ naturligt billede.
Det er jo hele formålet med en kalibrering. 

Hvad det er for noget magi, der sker med Jens TV, er uforklarligt.


Redigeret af Pede8000 - 06-December-2019 kl. 14:01
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er jeg klar over Hother. Du er glad for Panasonic, det er jeg også. Jeg holder dog også meget af fakta.

Der sker ikke noget med Philips TV, blot fordi een bruger "oplever" dette.

Man får sammen med kalibreringen en oversigt over hvorledes skærmen performer (farvenøjagtighed/ gamma med mere). Hvis man ellers slår alt muligt unødig billedeforbedring fra burde det på et fejlfrit apparat ikke give udfordringer.

Mit blev kalibreret/ optimeret så det viser et godt/ naturligt billede.
Det er jo hele formålet med en kalibrering. 

Hvad det er for noget magi, der sker med Jens TV, er uforklarligt.

Hvilke fakta henviser du til?

Jeg har netop ikke udtalt mig om Philips-
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 14:14
Fakta er at du giver Jens ret i hans betragtninger omkring forskelle på OLED.
Fakta er at et TV der er kalibreret korrekt ikke udviser de voldsomme udsving Jens taler om.
Jeg har indtryk af at han mere er ude i en smag og behag snak. 

Mit TV står så godt som en OLED fra 2017 kan stå. Prøv at læse hvad EKSPERTER på flatpanels.dk. skriver. 

De nævner, som jeg, at der ikke er forskel på farverum/ gamma/, de forskellige OLED imellem, efter kalibrering.

DET er fakta.


Redigeret af Pede8000 - 06-December-2019 kl. 14:15
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Fakta er at du giver Jens ret i hans betragtninger omkring forskelle på OLED.
Fakta er at et TV der er kalibreret korrekt ikke udviser de voldsomme udsving Jens taler om.
Jeg har indtryk af at han mere er ude i en smag og behag snak. 

Mit TV står så godt som en OLED fra 2017 kan stå. Prøv at læse hvad EKSPERTER på flatpanels.dk. skriver. 

De nævner, som jeg, at der ikke er forskel på farverum/ gamma/, de forskellige OLED imellem, efter kalibrering.

DET er fakta.

Ja, jeg giver Jens ret, al den stund jeg har de samme oplevelser omkring Panasonic - det modsatte er svært.

Jamen du holder dig bare til eksperterne. Jeg kan så på samme måde henvise til andre "Eksperter" der mener noget lidt andet om forskelle i billedet. Og se det vil blive en skrue uden ende. Derfor tester jeg så ret indgående selv før et køb, for bl.a. at se om testen ender op i det som jeg ønsker. Kald det bare smag og behag.


Redigeret af Hother - 06-December-2019 kl. 14:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jens0804 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 14:46
Jeg tror der sker en del fra f.eks et antennesignal kommer ind, til der kommer et billede på skærmen. Her vil der være forskel på det hard og software der findes undervejs. På samme måde som to forskellige  stereoanlæg med samme højttalere, fordret med det samme musikstykke, spiller forskeligt. 
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Jeg tror der sker en del fra f.eks et antennesignal kommer ind, til der kommer et billede på skærmen. Her vil der være forskel på det hard og software der findes undervejs. På samme måde som to forskellige  stereoanlæg med samme højttalere, fordret med det samme musikstykke, spiller forskeligt. 

Det burde der faktisk ikke, hvis man slår al billedeforbedring fra.
Det kan man måle sig frem til (se testsiden hos flatpanel.dk).

Det korte af det lange, jeg har skrevet til Thomas, og gjort ham opmærksom på at han er citeret i denne tråd samt den på flatpanels, som du også har startet. (hele 2, det må være vigtigt budskab for dig?)

Håber han gider svare, da det ikke virker som en seriøs kommentar, fra en ellers ret velanskrevet person.

Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu