recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Tekniker påstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Tekniker påstand

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 20:12
Man kan jo f.eks. kontakte LG, og høre DERES forklaring, og ikke bare en tilfældig teknikers.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man kan jo f.eks. kontakte LG, og høre DERES forklaring, og ikke bare en tilfældig teknikers.

Jeps, det kunne man sagtens. 
Eller også kunne man høre på et forum for AV interesserede og håbe på der sidder en person med teknisk forstand udover "Prøv og ring til LG" "Når de siger det er det nok rigtigt" "Hvordan kunne du være så dum ikke at vide det"..

Helt ærligt, så har jeg ikke helt forstået, hvad du har bidraget med i denne tråd indtil videre? 



Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 20:21
Og du burde måske forholde dig til de billeder og link der er postet.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 20:26
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 20:28
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 20:52
Det lyder temmeligt usandsynligt at den film eller folie skulle ha noget at sige ift burn-in. Der genereres nul varme i panelet!

Redigeret af Munch - 21-December-2019 kl. 20:56
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Eller også har den såkaldte "Teknikker" fundet på en forklaring for at slippe for at skifte panelet?
OLED paneler bliver ikke varme. Prøv og se deres Wallpaper modeller, de sidder helt op ad en væg, så at et tyndt stykke plastik skulle isolere så meget på et panel der i forvejen ikke bliver varmt.. Ahh, den skal man sgu længere ud på landet med.. 
Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 21:24
Iflg linksene sidder folien udelukkende bagpå panelet fra “kassen” og op. Kassen blir iøvrigt kun smålun. Burn-in opstår på Oled paneler ved længere tids statiske emner og IKKE ved varmepåvirkning.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. 

Nu ved jeg ikke, hvor mange af de personer der "kloger sig" om denne problemstilling der har set det omtalte TV.

Jeg har rent faktisk disse tv, og nej der er INGEN mulighed for at dette har NOGET som helst med varmeudvikling at gøre.

Den film der er tale om sidder på den tynde del af panelet, hvor der, ikke er ventilationshuller eller anden elektronik. Det er derfor også fuldstændig vanvittigt, hvis en person der rent faktisk har set det omtalte TV kan finde på at påstå, at et tyndt stykke folie på en del af et tv der ikke er varmt kan have nogen indflydelse. 



Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 09:56
Jeg tror muligvis der er film bag på på mit C9. Jeg har kigget lidt ind fra siden efter at have læst denne tråd. Hvad der helt sikkert ikke har været er warning stickers eller tydelige tegn på aftagelig plastik.

Jeg synes enkelte profiler er lidt rigeligt fremme i skoene i forhold til trådstarter.

Mht. varme og burn-in, mener jeg flatpanels, i deres test af GZ2000, udlagde en hypotese om at den bedre køling i denne model kunne forhindre retention og burn-in. Jeg ved dog ikke hvad temperaturen skal være, for at OLEDs har det hårdt. Hverken forside, bagside eller elektronikkasse er varm på mit, med eller uden plastik.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 11:57
Hvis LG holder fast i deres beslutning, så er der jo ikke andet at gøre end at kører en sag via forbrug.dk. (Som jeg skrev tidl.).

Hvad andre brugere mener, er jo fuldkommen irrelevant, de kan mene hvad de vil.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg tror muligvis der er film bag på på mit C9. Jeg har kigget lidt ind fra siden efter at have læst denne tråd. Hvad der helt sikkert ikke har været er warning stickers eller tydelige tegn på aftagelig plastik.

Jeg synes enkelte profiler er lidt rigeligt fremme i skoene i forhold til trådstarter.


Enig, og har lidt samme erfaring. På mit C8 kan man føle en lille overgang på bagsiden af panelet så muligvis sidder der en film. Skal have det ned af væggen for at være sikker.

Men der har så absolut ikke været nogen markering af denne film at den skulle fjernes (hvis den er der).

Hvis man faktisk læser de links der smides rundt her tyder det på at mange slet ikke ved at der findes denne film. De kan vel ikke alle være fuldstændig ignorante. Og de udtalelser der er refereres fra diverse installations teknikere siger det ikke er nødvendigt. 

Kunne være interessant at høre fra en der lige har fået sit LG TV ind af døren om der faktisk er en tydelig markering af denne film.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu