recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Tekniker påstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Tekniker påstand

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis LG holder fast i deres beslutning, så er der jo ikke andet at gøre end at kører en sag via forbrug.dk. (Som jeg skrev tidl.).

Hvad andre brugere mener, er jo fuldkommen irrelevant, de kan mene hvad de vil.

Enig.
Til top
Pangaea Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2019
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pangaea Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 14:51
Har et nyt LG C9 og der var ingen markering på folien der er på aluminiumsdelen, så hvis man ikke kigger godt efter, så overser man den nemt. 

Efter nogle timers brug af tvet, er bagbeklædningen stadig kun stuetemperatur.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 15:49
Jeg har lige hevet det ned af væggen og kan bekræfte Pangaeas melding. Der er film på bagsiden og den er godt nok svær at se.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg har lige hevet det ned af væggen og kan bekræfte Pangaeas melding. Der er film på bagsiden og den er godt nok svær at se.
Jeg har for 14d siden købt et 1.5 år gammelt LG C7. Da jeg læste tråden måtte jeg lige tjekke. Der var stadig film på alu-bagsiden, som jeg så kunne fjerne. Det er altså noget svært at se. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 17:54
Jeg synes da man er lovlig undskyldt hvis man ikke ser en lille film på bagsiden af tv’et.

Jeg havde mit Samsung f8005 hængende i flere måneder, før jeg opdagede en gennemsigtig film på den blanke ramme rundt om skærmen. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Kunne være interessant at høre fra en der lige har fået sit LG TV ind af døren om der faktisk er en tydelig markering af denne film.


På mit B6 var der en lille hvid label. Hvis det er så vigtigt at den film bliver fjernet, burde der være en større rød advarsel, foruden det skulle stå i manualen at filmen skulle fjernes.
Venlig hilsen
KB
Til top
Hitme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juni-2017
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hitme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man kan jo f.eks. kontakte LG, og høre DERES forklaring, og ikke bare en tilfældig teknikers.

Jeps, det kunne man sagtens. 
Eller også kunne man høre på et forum for AV interesserede og håbe på der sidder en person med teknisk forstand udover "Prøv og ring til LG" "Når de siger det er det nok rigtigt" "Hvordan kunne du være så dum ikke at vide det"..

Helt ærligt, så har jeg ikke helt forstået, hvad du har bidraget med i denne tråd indtil videre? 




DiscomanDK har fulstændig ret det er netop derfor jeg spørger herinde og på flatpanels.dk 
jeg har også tænkt mig at kontakte LG men vil gerne have noget konkret at komme med inden 

Jeg har hele tiden ment at hvis det havde en så stor indflydelse på "varme afviklingen" burde det fremkomme tydeligt både på folien og i manualen hvilket det ikke gør for mit vedkommende.

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 18:44
En bruger på AV Forums har kontaktet LG:

https://www.avforums.com/threads/protective-film-on-back-of-oled-tv.2261553/

So i made efforts to contact LG if this was to be removed or not. It took a while as i didn't just want a default answer from somebody just guessing.
The official answer was that the cover was just protection, and that it should be removed.

What wasn't clarified was what would happen if left on.



Redigeret af dr_schlemer - 22-December-2019 kl. 19:35
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Jeg har fået burnin på mit LG65B6V for anden gang nu :((
Har så haft en tekniker på besøg idag , han kigger på mit tv og kan godt se at der er burnin, han står så og fundere lidt og kigger på mit tv ,og opdager at jeg ikke har fjernet folien på bagsiden , det mener han så er årsagen til at jeg har fået burnin da aluminiumpladen på bagsiden ikke kan køle skærmen med folien på .
Første gang den var afsted med burnin var der også folie på uden der var nogen der sagde noget om det fra værkstedet.
Teknikeren sagde at det var blevet skiftet første gang da det var indenfor den "rigtige"garanti periode og det her var noget andet da det er udenfor normal garanti.
Jeg er sg pænt sur for at sige det mildt !:(
her er et billede af mit tv :((


Jeg mener i modsætning til en anden, at du juridisk betragtet har en god sag, idet værkstedet tidligere har lukket dit TV med folien på. Du har handlet i god tro, at det  ingen betydning havde. Skriv det til stedet hvor du har købt apparatet og gør din fornyede og forlængede garanti gældende.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 22:43
Jeg vil gerne foreslå at du skriver til LG for at høre hvad LG officielt angiver. Jeg har på dit billede angivet hvor jeg forventer at du kan finde et område som (lidt) opvarmet. Hvis LG fastholder at det er varme som er skyld i din BI ville jeg spørge til hvorfor der så ikke er sammenfald mellem hvor panelet bliver varmet og hvor der er BI.

Desuden ville det være til hjælp hvis LG kunne vise noget dokumentation på at lidt varme giver BI.

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. 

Nu ved jeg ikke, hvor mange af de personer der "kloger sig" om denne problemstilling der har set det omtalte TV.

Jeg har rent faktisk disse tv, og nej der er INGEN mulighed for at dette har NOGET som helst med varmeudvikling at gøre.

Den film der er tale om sidder på den tynde del af panelet, hvor der, ikke er ventilationshuller eller anden elektronik. Det er derfor også fuldstændig vanvittigt, hvis en person der rent faktisk har set det omtalte TV kan finde på at påstå, at et tyndt stykke folie på en del af et tv der ikke er varmt kan have nogen indflydelse.

Dit bidrag til denne tråd giver indtryk af at du ikke helt har fået med at det er en LG teknikers påstand at varmen giver BI. Det er hverken noget jeg eller Flippo påstår, så skriv pænt - tak.

Oprindeligt skrevet af Hitme Hitme skrev:

Jeg har fået burnin på mit LG65B6V for anden gang nu :((
Har så haft en tekniker på besøg idag , han kigger på mit tv og kan godt se at der er burnin, han står så og fundere lidt og kigger på mit tv ,og opdager at jeg ikke har fjernet folien på bagsiden , det mener han så er årsagen til at jeg har fået burnin da aluminiumpladen på bagsiden ikke kan køle skærmen med folien på 

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:


Dit bidrag til denne tråd giver indtryk af at du ikke helt har fået med at det er en LG teknikers påstand at varmen giver BI. Det er hverken noget jeg eller Flippo påstår, så skriv pænt - tak.


Du citere jo dit eget citat også:

"Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. "

Jeg kan ikke helt se, hvor din påstand adskiller sig fra den såkaldte "LG teknikers", men derudover er det da aldrig rart når man sidder og påstår til højre og venstre, og der rent faktisk er en person der modsiger det nonsens man lukker ud.

God jul.



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu