recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet og stop i streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig kvalitet og stop i streaming

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 20:03
Sært, vi har set en del DR streaming her til eftermiddag.
Der har ingen problemer været.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 20:07
Måske er det kun et lokal problem tænker på hvor man bor henne i landet. Jeg ved det ikke ,men her buffer det hele tiden så det er næsten helt umuligt at se noget...
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 21:43
Er det ikke i prime time det er slemt. Jeg ser normalt mellem 22 og 24 og der er ingenting men den anden dag så jeg noget kl 20 og det var godt nok sløret hele afsnittet igennem 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Er det ikke i prime time det er slemt. Jeg ser normalt mellem 22 og 24 og der er ingenting men den anden dag så jeg noget kl 20 og det var godt nok sløret hele afsnittet igennem 
Skal nok passe med prime time. 
Jeg begyndte at se et afsnit "I hus til halsen" på ATV 4K - startede vist omkring 20:30 ca, og her gik det først helt i stå og måtte genstarte DR app. Omkring 20 minutter inde blev opløsning sløret som en VHS i Long Play mode (eller værre).
Stoppede og gik på PC/DR med browser og download afsnittet med TV4Ever (det tog vel 3-4 minutter) og smed optagelse op på min NAS, som ATV kan afspille fra. 
Nu var det en fornøjelse at afspille. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 22:49
Jeg oplever ingen problemer med Apple tv 4K.

Hverken på TV2 Play eller DRTV.

Bruger ingen af delene til live tv.

Bruger Yousee 150/30 forbindelse med google wifi. Apple tv tilsluttet via wifi.
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 11:08
Jeg har ikke oplevet problemer de sidste dage, men for en uge siden skrev jeg til DR ang. de periodevise fejl på streaming, som vi er mange der har oplevet. Nu har jeg modtaget følgende svar fra DR. Et svar som jeg iøvrigt ikke syntes lyder overbevisende (jeg streamer via ATV4K):

Kære Jørgen
Tak for din mail.
Jeg har  desværre ikke mulighed for at læse på div. fora, beklager.

Som det er nu, udsender den nye DRTV med en konstant høj billedkvalitet, som ikke regulerer kvaliteten når belastningen hos udbyderen øges. Nogle brugere, og hos nogle udbydere, oplever desværre at billedet kan begynde at hakke og til sidst stoppe.

Samtidig med dette, kan nogle tv apparater også have problemer med at håndtere de store mængder data, pga den høje bitrate, så det lige som før, begynder at pixelere og hakke.

Dette kan igen bero på den, nogle gange billige eller ældre hardware, som sidder i tvet.

Vi er opmærksomme på denne problemstilling, og den nye DRTV, vil komme til at kunne regulere i billedekvaliteten og problemet skulle hermed være løst.


Redigeret af JørgenR - 28-Januar-2020 kl. 11:11
/ Jørgen
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 11:20
Prøv gennem browseren næste gang. Den har i hvert fald ingen problemer med at regulere kvaliteten.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 11:31
JørgenR: 
Svaret fra DR er både teknisk og moralsk forkert. Problemerne ligger hos DR - ikke enhederne. Og selvfølgelig anvender det nye DRTV også adaptiv streaming, ligesom alle andre moderne streamingtjenester gør det. Det er jo netop det problem, som flere her i tråden beskriver (at kvaliteten ofte ryger ned i et lavere streaminglag selvom det ikke er nødvendigt).

Store mængder data?... DRTV streamer med en de laveste bitrater blandt aktørerne: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294

Det må også være hårdt for denne supportmedarbejder, at han ikke er i stand til at læse "diverse fora". Det er sikkert fordi det gør fysisk ondt. Det er synd.

Ja beklager min Dead men det er ikke et acceptabelt svar. Det er jeg sikker på, at heller ikke DR mener.
Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 11:34
Rasmus Larsen: Ja, det er et inkompetent svar fra DR.

Redigeret af JørgenR - 28-Januar-2020 kl. 11:42
/ Jørgen
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 12:04
ja det må jeg da nok sige, hold da helt op et svar..  
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af DR DR skrev:

Svar fra DR: Som det er nu, udsender den nye DRTV med en konstant høj billedkvalitet, som ikke regulerer kvaliteten

Sjovt, for det var netop det jeg oplevede d. 20/1, den gang jeg oplevede det, at DRTV signalet droppede ned til en lavere bitrate, der dårligt var at kategorisere som duelig for selv en snoldet telefon.
Oprindeligt skrevet af DR DR skrev:

Samtidig med dette, kan nogle tv apparater også have problemer med at håndtere de store mængder data, pga den høje bitrate [..] Dette kan igen bero på den, nogle gange billige eller ældre hardware, som sidder i tvet.

Seriøst! ...Man aner jo ikke om man skal LOL eller Cry

Jeg må lige fortælle min Shield 2019, mit ATV4K fra 2017 og min I7700K/RTX2080Ti baserede PC at de lige må tage sig sammen så deres hardware kan håndtere DR's ekstremt vilde 720P SDR ~3,5 mbps ved højeste kvalitet Ermm ...De skal bare lige køle ned først Nuke

Det er godt nok den værste omgang tågesnak, vasken hænder og sende aben videre jeg endnu har hørt. Pinligt! Shocked ...Det var næsten bedre om der slet ikke havde været svaret hvis dét der skulle forestille et svar!?!


Redigeret af TBC1 - 28-Januar-2020 kl. 14:14
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 14:02
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu