recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til dynaudio xd 600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til dynaudio xd 600

 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Nu har de jo også en samlet effekt på 1200 watt, så det er da meget pænt. 

Jeg har haft den passive udgave (fokus 340) med en musical fidelity m6 500i med 2x500 watt i 8 ohm. Jeg havde den passive og aktive udgave stående samtidig, og mine xd 600 tævede den passive udgave. De kunne spille højere, dybere og diskanten var klasser bedre. 

Men du har ret i de har en begrænsning når man spiller rigtig højt, så også derfor jeg spurgte til subwoofer. Men skal jeg kunne hive de dybeste hz ud af højttalerne, så skal jeg vel have en sub der har highpass filter?

Ja altså nu talte jeg ikke watter'ne med til diskant og mellemtone, i så tilfælde ender jeg på 2300W totalt. 
Men ja 1200w er rigeligt fint til en aktiv HT som xd60, som du selv har erfaret sparker den jo røv i forhold til den passive udgave med tab i passiv delefilter.

Mht integration af sub i dit system, ville den ultimative lækre løsning være en Minidsp SHD. Så har du streamer, forforstærker, delefilter til sub, samt markedets bedste rumkorrektion i én boks....savle savleWink
Den er ikke gratis men holy moly en lækker løsning hvis du spørger migSmile


Redigeret af armani-thomas - 01-Februar-2020 kl. 10:31
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 11:06
Med mindre nogen har fået øje på noget andet, kan jeg slet ikke se nogen oplagt måde at tilslutte en sub til et connet/xd600 system.

Hvordan gør man det ??!!
Til top
Jens123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2020
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Med mindre nogen har fået øje på noget andet, kan jeg slet ikke se nogen oplagt måde at tilslutte en sub til et connet/xd600 system.

Hvordan gør man det ??!!
Via en Dynaudio link
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Med mindre nogen har fået øje på noget andet, kan jeg slet ikke se nogen oplagt måde at tilslutte en sub til et connet/xd600 system.

Hvordan gør man det ??!!
Via en Dynaudio link

OK

Det vil virke, MEN på den måde bliver dine xd600 ikke rullet af i bunden så det er en lidt halvbagt løsning.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 12:33
Enig, ikke særlig færdigbagt løsning.
Dynaudio subs kan også lave crossoveret, men de er bare alt for klejn, og alt for dyre til man ved sine fulde fem kan overveje køb af disse.

Løsningen må være en Minidsp. Behøver ikke være den dyre model jeg linkede til, kunne også snildt være en lille 2x4 HD.

Det var jo også Otto der startede salget af Minidsp hos tapeconnection i sin tid. Han kunne se fidusen.


Redigeret af armani-thomas - 01-Februar-2020 kl. 12:41
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 13:02
Kan ikke rigtig se det for mig. Jeg går ud fra at man skal bruge dynaudio connect under alle omstændigheder for at kunne skrue op og ned med fjernbetjeningen. Hvor vil du så indsætte minidsp?
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Med mindre nogen har fået øje på noget andet, kan jeg slet ikke se nogen oplagt måde at tilslutte en sub til et connet/xd600 system.

Hvordan gør man det ??!!
Via en Dynaudio link

OK

Det vil virke, MEN på den måde bliver dine xd600 ikke rullet af i bunden så det er en lidt halvbagt løsning.

Med mindre Dynaudio har været intelligente nok til, at der netop med en "systemløsning", som der jo er tale om, da XD60 kan vælges i Subwoofer'en, ja så sker der automatisk en afrulning, via software'n. Det kunne jeg godt forestille mig, eftersom Dynaudio i forvejen har stor erfaring med DSP.


Redigeret af Flippo - 01-Februar-2020 kl. 13:38
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Kan ikke rigtig se det for mig. Jeg går ud fra at man skal bruge dynaudio connect under alle omstændigheder for at kunne skrue op og ned med fjernbetjeningen. Hvor vil du så indsætte minidsp?

Man kan slå dem over i "external mode", styre volumen på Minidsp. Og så kaste connect i havnen, tænker jeg.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Med mindre nogen har fået øje på noget andet, kan jeg slet ikke se nogen oplagt måde at tilslutte en sub til et connet/xd600 system.

Hvordan gør man det ??!!
Via en Dynaudio link

OK

Det vil virke, MEN på den måde bliver dine xd600 ikke rullet af i bunden så det er en lidt halvbagt løsning.

Med mindre Dynaudio har været intelligente nok til, at der netop med en "systemløsning", som der jo er tale om, da XD60 kan vælges i Subwoofer'en, ja så sker der automatisk en afrulning, via software'n. Det kunne jeg godt forestille mig, eftersom Dynaudio i forvejen har stor erfaring med DSP.

System løsningen hedder at købe en Dynaudio sub med indbygget highpass. Men de er bare meget uinteressante pga den høje pris og den lille størrelse og dermed ydelse.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 13:52
Nej. Mit gæt vil være, at den hér nævnte sub, er sat op - sammen med XD60 - til at foretage de frekvensmæssige delinger der skal til, for at det fungerer. Ellers giver det ikke nogen mening, at Dynaudio angiver, at der er "indstillinger" til de og de modeller.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens123 Jens123 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Med mindre nogen har fået øje på noget andet, kan jeg slet ikke se nogen oplagt måde at tilslutte en sub til et connet/xd600 system.

Hvordan gør man det ??!!
Via en Dynaudio link

OK

Det vil virke, MEN på den måde bliver dine xd600 ikke rullet af i bunden så det er en lidt halvbagt løsning.

Med mindre Dynaudio har været intelligente nok til, at der netop med en "systemløsning", som der jo er tale om, da XD60 kan vælges i Subwoofer'en, ja så sker der automatisk en afrulning, via software'n. Det kunne jeg godt forestille mig, eftersom Dynaudio i forvejen har stor erfaring med DSP.

Igen kan jeg ikke få øje på hvordan det skal virke. Så skal signalet jo igennem en Dynaudio sub FØR det bliver sendt over til xd600, men hvordan virker volumenkontrollen så, - den sidder i connectboksen, som sidder EFTER subben.

Den sub der blev linket til før ligner en studie sub. Der løber signalet sådan her, hvis man bruger sub:

line out > volumenkontrol > sub > højttaler.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2020 kl. 14:01
F.eks. ved at connectboksen "fortæller" højttalerne, at nu er der en sub på også, så der skal afrulles i softwaren i højttaleren.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu