recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youtube HDR på Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Youtube HDR på Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det kan et 4K TV. Et sådan har du vel.

Det har jeg.. Men synes ikke at 4K HDR giver den store mening på et lille 55 tommer TV. Wink


Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Chromecast uhd kan

Pokkers, havde ellers håbet på at man kunne undgå at have både Apple TV og Chromecast, er nemlig ikke helt stor fan af Chromecast.. Cry


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:


Det har jeg.. Men synes ikke at 4K HDR giver den store mening på et lille 55 tommer TV. Wink



 Det er da fint på et der er 50".
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Youtube i 4K understøttes desværre ikke på apple TV 4K pga. manglende VP9 codec og omvendt, youtube understøtter heller ikke HEVC. Måske de kan blive enige omkring benyttelse af AV1 codec i nær fremtid.

Google er jo en af grundlæggerne af AV1, som da også i høj grad er baseret på / "Extended from" Googles VP10 (efterfølgeren til VP9), så der er faktisk en meget god chance for at enheder med AV1 også vil være VP9 bagudkompatible, så det næste ATV (som man må formode vil understøtte AV1) og andre enheder der understøtter AV1, ville kunne spille både de videoer YouTube allerede har i VP9 og dem de allerede har og senere får flere af i AV1.

_ _ _ _ 

"The AV1 codec is largely based upon VP10, and Google has stated that they will not deploy VP10 internally or release it publicly, making VP9 the last of the VPX-based codecs to be released by Google."

https://www.streamingmedia.com/Articles/Editorial/-111334.aspx

Du tænker ikke at en kommende IOS update måske løser det? Eller kræver det noget hardware som nuværende Apple TV ikke har?

Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:


Det har jeg.. Men synes ikke at 4K HDR giver den store mening på et lille 55 tommer TV. Wink



 Det er da fint på et der er 50".

Ja det er rigtig fint. Men lidt en flad fornemmelse at se film på 55" TV. CryCryCry
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 12:47
Så må du købe et der er større.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så må du købe et der er større.

Har du tjekket priserne på "store TV" for nylig? Wink





Redigeret af Lars N - 19-Februar-2020 kl. 14:44
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 15:20
Hvorfor overhovedet diskutere det? Manden har en projektor han gerne vil se Youtube HDR på, så er løsningen da ikke at se det på et TV i stedet.

Hvis nogen spørger, hvad den bedste bilrute fra København til Køge er, så hjælper det da ingen, at man anbefaler at tage toget...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 15:27
Men hvis du bare gik nogle få tommer ned, så er prisen noget anderledesWink

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/31224/sony-85-xg85-4k-uhd-led-smart-tv-kd85xg8596#
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 00:10
Gentager Torben - manden har projektor (!) 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 06:11
Hvis nu jeg spørger til hvordan jeg løser noget med min surround receiver, så glæder jeg mig da til at I alle guider mig til, at jeg bare skal have en soundbar i stedet.

Retards!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2020 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Du tænker ikke at en kommende IOS update måske løser det? Eller kræver det noget hardware som nuværende Apple TV ikke har?

Apple TV 4K har ikke VP9-dekodning i hardware. I princippet burde den være kraftig nok til at håndtere YouTubes HDR (ved ikke med 4K) via software-dekodning. Det gøres bl.a. på iPhone, som heller ikke har VP9-dekodning i hardware.

Hvis den nye Apple TV-boks får AV1-dekodning, så vil jeg tror, at parterne mødes om det. Altså så man endelig kan få YouTube 4K HDR på en Apple-enhed. Både Apple og Google er med i alliancen, som har står bag AV1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu