|
Manuelt eller automatgear? |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |||
larsvj
Super bruger Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 422 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Marts-2020 kl. 19:21 |
||
Det virker bare - selv i Kraftig regn - A F snuppede 2 hårde opbremsninger på en kort tur Kbh~Helsingør, jeg behøvede intet at gøre. . . Nogle gange er den lige restriktiv nok - men hellere lidt ned-bremsning i utide end buler i fronten. . .
|
|||
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
jup. automatgear med adaptiv fartpilot burde faktisk kunne forhindre en pæn sjat ulykker på motorvejene. Det burde være obligatorisk på E45 rundt om århus.
|
|||
larsvj
Super bruger Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 422 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har en Skoda SuperB 1.8, 179 HK, 250 NM (Begrænset fra 340 gr. DSG7 / DQ200)
Har bl. a. været Spanien tur/retur med 1600 kg Campingvogn - kørte fremragende. Siden 50.000 km har den lidt af slip ved gearskifte. . . . . Her ved 70.000 ca. er der lagt TVS software i Bilen - en verden til forskel, før skiftede den op i 7. gear ved bykørsel, det rumlede & knurrede i karossen, lød virkelig som sejtræk. (Intet slip efter ca. 4.000 km) Med TVS software kører den nu i 5. ved 55 +/- km, i 6. ved 65 +/- % først ved 73 +/- skiftes til 7. gear - klar forbedring, specielt med CV på krogen. . . og så er 1. gear også kommet i brug. (Km angivelser er speedometer visning - ikke den reelle hastighed) Kombinationen af Automatgear og Adaptiv fartpilot er dybt vanedannende Redigeret af larsvj - 15-Marts-2020 kl. 19:50 |
|||
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er også dumt at have fordomme mod gearkasser. Jeg har ingen fordomme mod gearkasser. Bare de kommer fra ZF og har 8 trin
|
|||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|||
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej, det er også rigtigt at man ikke retmæssigt kan generalisere ud fra et enkelt bilmærke. Glemte nemlig nedenstående bil:
Familien også havde en Renault Grand Scenic I automatic (4-speed ikke-DSG) købt ny i 2006. Efter 7 år og ca. 85.000 pensionist-km udviklede gear-kassen en kedelig opførsel, hvor gear-skifte under belastning (moderat acceleration, motor-brems, kørsel op-ad-lidt-større-bakke osv.) fejlede, og gearet hoppede til et nød-gear (direct drive). Det lød som regel ganske voldsomt (mekanisk klonk!), men bilen kunne stop-start cykles, så kunne man køre videre igen. Den oprindelige forhandler Bilia ville slet ikke tage bilen ind til reparation. De sagde det lå uden for deres ekspertise. En anden autoriseret renault-forhandler gav tilbud på at skifte motor+gearkasse, da gearkassen var en integreret del af motoren. Tilbuddet lå dengang med start-pris på 35.000, plus dertil-kommende pris på time-løn + olier osv. Og så var det endda til en *brugt* motor+gearkasse fra en hugger, som kunne have gået væsentligt *mere* end hvad vores bil havde gået. Fandt et ekspert-firma på gearkasser, som fiksede problemet (to ny solenoider) til omkring 7500. Herefter kørte bilen fint i 30.000 km og 5 år mere (tjoh - den stod nu mest parkeret i en carport), hvorefter præcis den samme opførsel indfandt sig igen. Fik et lignende overslag fra andet automatgear-værksted på samme udbedring (solenoider), men solgte til sidst bilen med kendt skavank for en meget lav pris. En ting er selve holdbarheden. Men meget værre er den totalt manglende know-how hos autoriseret sælger og autoværksteder: Enten vil de slet ikke lave det (mangel på ekspertise), eller massive priser for at skifte hele motor/kasse-kompleks fra brugt til brugt. ... Jeg skriver ikke at franske biler generelt er noget hø. Jeg skal bare ikke have flere af dem (især ikke med automatgear). Redigeret af st1 - 15-Marts-2020 kl. 00:16 |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min tidligere Renault Grand Scenic 3 kunne fint køre i begrænseren uden at skifte op, når pinden var sat i manuel, så skiftede den ikke selv.
|
|||
.....
|
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor er det underligt at skære alle franske biler over en kam. Renault har ingenting med PSA koncernen og deres problemer at gøre. Du mener sikkert : Aldrig mere biler fra PSA.
|
|||
.....
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3292 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I en kone bil, MB SLK 172 AMG sætter du bare pinden i D og vælger M, og holder pedalen i bund og den bliver ved med at blive i gearet indtil du skifter med dine shift padels. Den lægger iøvrigt nogle fine lakridser.
Redigeret af Potter - 14-Marts-2020 kl. 15:53 |
|||
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
|
|||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
ikke umiddelbart - min civic (det er så godt nok med cvt) når at skifte selvom jeg holder den helt i bund (1,5l benzin motor) - jeg skal dog erkende jeg ikke har prøvet at gøre det når den ikke er i øko mode. kunne måske godt forestille mig den kunne komme i det røde uden øko. (så skal der bare ikke være så langt til nærmeste tankstation hvis jeg prøver. for når foden er tung, får jeg også love at betale i kolde danske fætre. :-)
|
|||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er der kommet nogle biler med automatgear hvor man kan klampe speederen i bund og køre i begrænseren, evt med røg ud af de bagerste hjulkasser(antispin slået fra), UDEN at gearkassen begynder og skifte op?
Dem jeg har prøvet tidligere ved forhandlere havde godt nok mulighed for "manuel skift", men ovenstående trick kunne de ikke klare uden og geare op. Og så bliver det jo et nogo
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19211 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mit bud er at 1 liter motoren med sine 200Nm ikke er så hård ved koblingerne som min 1,5 med 250Nm. Jeg havde på et tidspunkt en 1,9TDI med 105 HK, den ahvde så stort moment at når kan i 5. gear kørte lige omkring 70 og gav gas (specielt, hvis det gik lidt opad) så kunne den slippe i koblingen (ruske). Motoren gav flere Nm en koblingen kunne klare.....og det var en kendt "feature". Klaus
|
|||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Da konen skulle have ny bil valgte vi automatgear og Full led forlygter som ekstra. Hver gang jeg kører i den, synes jeg det er en fornøjelse. Om det kan give problemer ved jeg ikke, men hvis konstruktionen er fra 2012, kunne man jo forestille sig at den var blevet forbedret i 2020. Det er forresten
Seat Arona 1,0 115hk med DSG-7. Det er en DQ 200 som Klaus DM omtaler. Altså en VW konstruktion.
|
|||
mvh Christian
|
|||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |