recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiolab 8000A kedelig lyd ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audiolab 8000A kedelig lyd ?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 23:37
Altså med en analog volumen knap, digital er lidt anderledes der flere trin med en digital volumenknap da den i nogen forstærkere kan køre hel e vejen rundt uden nogen stop

Pas 

Attenuatoren er på -10db 




Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 00:41
Uanset hvad så vil  man ikke skulle skrue så højt op for en cdafspiller som med en pladespiller for at spille samme lydstyrke

Når man så bruger attenuators så minimeres forskellen og man oplever mere den forskel i lydstyrken der på det musik man lytter til end forskellen på lydstyrken som der er på en pladespiller og en cdafspiller.

Det gør at man har et større område man kan justere lyden i før lyden er høj (stort problem med følsomme højtalere og kraftige forstærkere) og derfor ikke oplever at lyden er super høj ved max 20%, hvor man kun kan skrue op på ca kl 9-10 stykker på en forstærker med analog volumeknap før lyden er tæt på max volumen (man skal være forsigtig når man skruer op)

Meget nemmere at justere lyden præcist hvis den først er høj kl 12 og først når max lydstyrke kl 3-4 stykker istedet for allerede at overstyre,forvrænge kl 11

Det svare til at man accelere max når man træder speederen helt i bund istedet for ved 20% eller få cm i en bil og derfor nemmere kan justere hastigheden uanset hvilken gear man køre i 


Redigeret af gasolin - 06-April-2020 kl. 00:49
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 08:29
Men, attenuatorerne er en kilde til ændring af lyden. Du gav selv et link til et forum, hvor mange havde oplevet ændringer i lyden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:22
Selvom jeg er fan af Audiolab har jeg faktisk aldrig hørt i 8000A. Men har en del andet Audiolab, som jeg stadig er ret glad for. Fik for noget tid siden, en Surround receiver med i et køb af noget andet udstyr. Den kunne på ingen måde spille som mit gamle audiolab. Så den røg i værkstedet, men kort efter fandt jeg tilfældigt en 8000LX til værkstedet... som vel kunne minde om 8000A, bare uden RIAA.... Det var også bedre.... Nu har jeg lige købt noget mere, og fik en Denon AVR med, vist nok på 5x90 watt, tror jeg..... den skal da lige prøves ved lejlighed. Men må indrømme at alene vægten, gør at jeg allerede er skeptisk...... Men den skal da afprøves en dag. Mht. Audiolab er det min erfaring, at de ikke overdriver deres formåen, så mon ikke også det gælder 8000A... som jeg tænker stadig godt kunne være et godt køb, hvis den er i god stand. Glæder mig til at høre om du købte og om den indfriede forventninger :)



Redigeret af HenrikN - 11-Maj-2020 kl. 22:24
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:36
Og sagaen fortsætter med  gasolins eventyr ud i mid-og lowfi fra de sidste 40 år LOL
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Og sagaen fortsætter med  gasolins eventyr ud i mid-og lowfi fra de sidste 40 år LOL

Bare indrøm det, du elsker det
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 05:36
Hi-Fi Heart
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 11:54
Der er vel ikke nogen som har påstået at Audiolab 8000A er High End? Eller er der noget jeg er gået glip af... for det er jo en helt anden "liga" :)

Redigeret af HenrikN - 12-Maj-2020 kl. 11:55
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 15:04
Hej Henrik.

Nej, det er der ikke.

Ja, det tror jeg. Den Audiolab er kun en dråbe, i det hav af forholdsvis billigt og tit brugt Hi-Fi, der er gået gennem gasolins lejlighed de sidste par år, iflg utallige fora.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 15:06
Den Audiolab ?

Jeg har ikke nogen audiolab
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 15:14
Jamen.. Kom nu.. Det er måske lige præcis den forstærker du altid har ledt efter. Guldet for enden af regnbuen Hug
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 15:20
Har en bedre forstærker
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu