|
TX-65GZ960E-Indstillinger |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
skalbjerg
Bruger Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-April-2020 kl. 10:23 |
Hej alle
Har lige købt dette Oled TV og er godt tilfreds med det. Jeg vil jo gerne ha det bedste ud af det og vil derfor høre om der er nogen som har links eller anbefalinger til indstillinger af billed. Jeg overvejer også en evt. pro kalibrering. Kan i anbefale nogen? På forhånd tak og god Påske.
|
|
Skalbjerg
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
der findes ikke mange der gør i dette
Men en som altid får god omtale Han kører i hele danmark |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som udgangspunkt er det en meget dårlig idé at benytte billede indstillinger fra andre tilsvarende TV. Det skyldes ikke mindst generelt ret store forskelle i hvid balancen, som er meget afgørende for den bedste billede kvalitet.
Så som hansie er inde på, så kontakt Thomas fra tv kalibrering.dk. Han gør et fremragende arbejde, og så bliver du samtidig undervejs med vidende om dit TV og om billede indstillinger. Thomas har kalibreret mine 5 seneste TV. Stort tillykke med købet af et af de bedste TV på markedet, hvad angår billede kvalitet. Jeg har skrevet lidt om Thomas´s kalibrering af mit 65GZ2000 her: Redigeret af Hother - 13-April-2020 kl. 12:56 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel en overdrivelse at kalde det en MEGET dårlig ide at bruge andres settings.
Alt andet lige må det da være bedre end out of the box... Sådan en kalibrering koster vel et par tusinde? Det er immervæk mange penge at betale for sikkert marginale forbedringer. Men har man penge nok er det da sikkert fint..
|
|
Ning
|
|
skalbjerg
Funktioner
Tak(0)
|
Tusind tak for svarene.
Vil lige se tiden an mht. kalibrering
|
|
Skalbjerg
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Out of the box kan være bedre end andres kalibrering, så det er ikke overdrivelse med meget dårlig ide.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6212 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved fra familiemedlemmer at forudindstillingen Standard eller Movie er fint for de fleste
Men en god fladskærm skal da kalibreres Redigeret af jake51 - 13-April-2020 kl. 17:10 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
du kan godt bruge folks indstillinger i forhold til at slå alle de såkaldte “billedforbedrings” kredsløb fra. Men alt hvad der hedder hvid balance og øvrige farve indstillinger giver ingen mening at kopiere
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og lige de indstillinger til fravalg er automatisk slået fra hvis man benytter "professional 1 og 2" på trådstartes Panasonic GZ960.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
skalbjerg
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle svarerne.
Nu har jeg snart haft mit nye Panasonic TV i godt en måneds tid og må sige, at jeg er godt tilfreds med det. Jeg bruger "professionel 1" for det meste og er stort set tilfreds med denne indstilling. Har nu også set nogle 4k naturfilm mm på Youtube og det er virkelig flot. Er der nogen som ved hvor man kan finde mere 4k materiale, evt til download? Endnu en gang tak.
|
|
Skalbjerg
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
skalbjerg
Funktioner
Tak(0)
|
Hej alle igen
Har lige et spørgsmål vedr. mit TX 65GZ960 oled tv. Skal det være i "stand by" hele natten, så skærm vaskeren kan arbejde, eller er det ok, at slukke heltfor tv et, inden sengetid? |
|
Skalbjerg
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |