Print side | Luk vindue

TX-65GZ960E-Indstillinger

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=160640
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 16:40

Emne: TX-65GZ960E-Indstillinger
Skrevet af: skalbjerg
Emne: TX-65GZ960E-Indstillinger
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 10:23
Hej alle
Har lige købt dette Oled TV og er godt tilfreds med det.
Jeg vil jo gerne ha det bedste ud af det og vil derfor høre om der er nogen som har links eller anbefalinger til indstillinger af billed.
Jeg overvejer også en evt. pro kalibrering. Kan i anbefale nogen?
På forhånd tak og god Påske.Smile

-------------
Skalbjerg

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 10:27
der findes ikke mange der gør i dette

Men en som altid får god omtale

https://tv-kalibrering.dk/" rel="nofollow - https://tv-kalibrering.dk/

Han kører i hele danmark

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 12:47
Som udgangspunkt er det en meget dårlig idé at benytte billede indstillinger fra andre tilsvarende TV. Det skyldes ikke mindst generelt ret store forskelle i hvid balancen, som er meget afgørende for den bedste billede kvalitet.

Så som hansie er inde på, så kontakt Thomas fra tv kalibrering.dk. Han gør et fremragende arbejde, og så bliver du samtidig undervejs med vidende om dit TV og om billede indstillinger. Thomas har kalibreret mine 5 seneste TV.

Stort tillykke med købet af et af de bedste TV på markedet,  hvad angår billede kvalitet.

Jeg har skrevet lidt om Thomas´s kalibrering af mit 65GZ2000 her:

https://forum.recordere.dk/panasonic-tx65gz2000e-nu-kalibreret_topic159714_page6.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/panasonic-tx65gz2000e-nu-kalibreret_topic159714_page6.html

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 15:45
Det er vel en overdrivelse at kalde det en MEGET dårlig ide at bruge andres settings. 
Alt andet lige må det da være bedre end out of the box... 
Sådan en kalibrering koster vel et par tusinde? Det er immervæk mange penge at betale for sikkert marginale forbedringer.
Men har man penge nok er det da sikkert fint.. 

-------------
Ning

Skrevet den: 13-April-2020 kl. 16:09
Tusind tak for svarene.
Vil lige se tiden an mht. kalibrering

-------------
Skalbjerg

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Det er vel en overdrivelse at kalde det en MEGET dårlig ide at bruge andres settings. 
Alt andet lige må det da være bedre end out of the box... 
Sådan en kalibrering koster vel et par tusinde? Det er immervæk mange penge at betale for sikkert marginale forbedringer.
Men har man penge nok er det da sikkert fint.. 
Out of the box kan være bedre end andres kalibrering, så det er ikke overdrivelse med meget dårlig ide. 

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 17:07
Jeg ved fra familiemedlemmer at forudindstillingen Standard eller Movie er fint for de fleste
Men en god fladskærm skal da kalibreres

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 13-April-2020 kl. 17:08
du kan godt bruge folks indstillinger i forhold til at slå alle de såkaldte “billedforbedrings” kredsløb fra. Men alt hvad der hedder hvid balance og øvrige farve indstillinger giver ingen mening at kopiere

Skrevet den: 13-April-2020 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

du kan godt bruge folks indstillinger i forhold til at slå alle de såkaldte “billedforbedrings” kredsløb fra. Men alt hvad der hedder hvid balance og øvrige farve indstillinger giver ingen mening at kopiere
Og lige de indstillinger til fravalg er automatisk slået fra hvis man benytter "professional 1 og 2" på  trådstartes Panasonic GZ960. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 03-Maj-2020 kl. 17:41
Tak for alle svarerne.
Nu har jeg snart haft mit nye Panasonic TV i godt en måneds tid og må sige, at jeg er godt tilfreds med det.
Jeg bruger "professionel 1" for det meste og er stort set tilfreds med denne indstilling.
Har nu også set nogle  4k naturfilm mm på Youtube og det er virkelig flot.
Er der nogen som ved hvor man kan finde mere 4k materiale, evt til download?
Endnu en gang tak.

-------------
Skalbjerg

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Maj-2020 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af skalbjerg skalbjerg skrev:

Tak for alle svarerne.
Nu har jeg snart haft mit nye Panasonic TV i godt en måneds tid og må sige, at jeg er godt tilfreds med det.
Jeg bruger "professionel 1" for det meste og er stort set tilfreds med denne indstilling.
Har nu også set nogle  4k naturfilm mm på Youtube og det er virkelig flot.
Er der nogen som ved hvor man kan finde mere 4k materiale, evt til download?
Endnu en gang tak.
det meste ligger til streaming så det bliver svært lovligt

Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 10:23
Hej alle igenSmile
Har lige et spørgsmål vedr. mit TX 65GZ960 oled tv.
Skal det være i "stand by" hele natten, så skærm vaskeren kan arbejde, eller er det ok, at slukke heltfor tv et, inden sengetid?

-------------
Skalbjerg

Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af skalbjerg skalbjerg skrev:

Hej alle igenSmile
Har lige et spørgsmål vedr. mit TX 65GZ960 oled tv.
Skal det være i "stand by" hele natten, så skærm vaskeren kan arbejde, eller er det ok, at slukke heltfor tv et, inden sengetid?

Jeg vil bestemt ikke tilråde at slukke helt for dit TV. Efter 3-4 timers brugstid starter screen wash når du slukker for dit TV via fjernbetjeningen. Screen wash tager omkring 5 minutter.

Du må ikke slukke helt for dit TV før screen wash er udført. Og æh det bruger vist kun omkring 2 watt i stand by.

-------------

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 10:47
Det er ikke nødvendigt at slukke helt for et TV. Det var i gamle dage at det gav mening med brandfare i støvede billedrørs TV. Oled TV skal nemlig kunne igangsætte screenwash når det ikke bruges, og det kører altså en ret stor wash på en times varighed efter 3-6 md kørsel alt efter timetallet.

Hother@ I standby er forbruget sølle 0,5 watt når kontrollampen lyser rød.

Skrevet den: 11-Maj-2020 kl. 11:24
Tusind tak for svar, skønt med dette forunSmileSmile

-------------
Skalbjerg

Print side | Luk vindue