|
Netflix kvalitet*update 18 maj* |
Besvar | Side <1 23456 7> |
Forfatter | ||
Narcissus
Ny bruger Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har fuldstændig samme udfordringer på Netflix app'en på LG B6. 300/300 via Eniig. Troede også det skyldtes Corona-reduktionen.
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12238 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ér coronareduktionen der på en eller anden måde er gået for vidt. Jeg har YouSee via kabel og har altid haft optimal forbindelse til Netflix.
YouSee har, enten et par kilometer væk i Tranbjerg eller i København, deres egen Netflix-server med deres mest sete indhold liggende. Også når jeg tester i dag kan jeg se, at server-forbindelsen typisk ligger mellem 80-120 Mbit. Det er altså en kunstigt lav bitrate. |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 3954 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1415 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har tjekket her og modtager max med 7,62Mbit/s og det er DolbyVision, og 4K HDR.
Tager jeg noget i HD (Too hot to handle), så er det 3,91Mbit/s. Det er da lidt sært. Bruger Netflix på LG OLED C7, og jeg har Kazoom fibernet.
|
||
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
30/4 kan jeg se i min streamingaktivitet at jeg startede mit abonnement og påbegyndte sæson 3 af Ozark
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9329 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvordan måler i båndbredden på Netflix ?
|
||
perkjaer
Bruger Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har meget lav bitrate på en 150/30 Yousee forbindelse.
|
||
perkjaer
Bruger Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken bitrate har du på filmen Wind River? Det er det værste eksempel hos mig. Den er nede på 0.74 Mbps.
|
||
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Om hvor vidt potter har problemer eller ej, det kan være lidt svært at vurdere hvis ikke sammenligningsgrundlaget er det samme, jeg har testet et par titler som det kunne være fint hvis det evt var dem der kom feedback på. Jeg har nu skiftet abonnement fra HD til 4K så mine tal ligger ligner nu også potter’s, men igen kunne det være fint hvis potter og andre feks ville teste filmen 12 Strong og serien evt serien Safe og melde tilbage, så får vi nok et mere reelt billede, inden vi kontakter internetudbyderene. Testede igår aftes på min adresse både Stofa og yousee med samme resultat. Faldt over denne på nettet |
||
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved godt spørgsmål var til perkjaer, men jeg blev nysgerrig. Den er også på 0,74 Mbps her, det må vist siges at være bundskraberen. |
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1972 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tjekkede lige Wind River via fjernskrivebord hjemtil (er aktuelt på arbejde)
Windows 10 angiver at Wind River skulle have 2,6 mbps video, mens f.eks. The Story of God with Morgan Freeman har 7,5 mbps. (Jeg kan kun få 1080p via fjernskrivebord, så jeg har ikke tjekket nogle 4K titler) Men det lyder da til at man kan tage Netflix i brug igen - De lyder også på Potter til at være tilbage på pre-Corona bitrater igen Mht Wind River, så kan den med sine 2,6 mbps video faktisk sagtens være encodet til samme kvalitetsparametre som 16:9 materiale der i andre tilfælde har 7,5 mbps. Det handler delt om at filmens format er meget smallere, så der er langt mindre video at encode (de sorte letterbokses i top og bund kræver ikke noget, så det er meget typisk at de smalle formater bruger mindre bitrater end fuld 16:9). Der til kommer hvor kompleks selve videoen er. Er der f.eks. mange mørke diffuse scener og/eller meget ensfarvede lyse baggrunde og stillestående kameraer uden større komplekse detaljer eller støj, ja så kræver det også mindre bitrater for at ramme samme quantizer værdier som mere komplekst og/eller mere støjfuldt materiale optaget med mere rystende kamera af folk der løber i komplekse dragter i komplekse og videomæssigt mere detaljerede miljøer. Redigeret af TBC1 - 12-Maj-2020 kl. 11:01 |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K |
||
Shumway
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har indtil nu ikke rigtigt kunne forstå de klager der har været over kvaliteten på Netflix på det seneste, da jeg ikke rigtigt har oplevet problemer.
Jeg har UHD abb, og ser normalt mest Netflix branded indhold, og normalt bruger jeg ATV4K uden mulighed for at lave målinger. Men nu hvor jeg har faldet over denne tråd, og fandt ud af at jeg kan måle på app'en på mit LG tv, så må jeg give jer ret. For mig virker det som om, det der ikke er Netflix branded generelt bliver nedprioriteret. Generelt for Netflix indhold i 4K og 4K DV, ligger det på hhv. ca. 11 og 15 mbps. For HD indhold ser de tests, jeg lavede således ud: Netflix: Lucifer: 3,33 mbps Murder Mountain: 3,59 mbps Shooter: 3,36 mbps Ikke Netflix i HD: Wind River: 0,74 mbps Mollys Game: 1,52 mbps 12 Strong: 1,19 mpbs Safe: 1,10 mpbs Don't Breathe: 0,74 mbps The Revenant: 2,18 mbps Peaky Blinders: 2,24 mpbs Gotham: 3,18 mpbs Jeg har ikke lige kunne find noget 4K der ikke er Netflix branded. Tror ikke det findes. Selv har jeg Fiberby 1000/1000, dog er mit tv er på 5ghz wifi, men med ca. 300 mbps downstream fra internet. Jeg er overbevist om at problemet ikke skal findes hos internet udbyderne, men hos Netflix og hvordan de prioriterer. Men hvordan det prioriterer er lidt en gåde, for hvorfor ligger Gotham i min test så højt, når resten ligger så lavt? EDIT: og lige efter jeg postede ovenstående, så faldt jeg over "Into the Wild" som heller ikke er Netflix branded, som ligger helt oppe på 6,80 mbps i HD. Så det med Netflix vs ikke-Netflix holder måske ikke alligevel. Redigeret af Shumway - 12-Maj-2020 kl. 10:55 |
||
Besvar | Side <1 23456 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |