recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix kvalitet*update 18 maj*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix kvalitet*update 18 maj*

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
Narcissus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narcissus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:06
Har fuldstændig samme udfordringer på Netflix app'en på LG B6. 300/300 via Eniig. Troede også det skyldtes Corona-reduktionen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:11
Det ér coronareduktionen der på en eller anden måde er gået for vidt. Jeg har YouSee via kabel og har altid haft optimal forbindelse til Netflix.

YouSee har, enten et par kilometer væk i Tranbjerg eller i København, deres egen Netflix-server med deres mest sete indhold liggende.

Også når jeg tester i dag kan jeg se, at server-forbindelsen typisk ligger mellem 80-120 Mbit. Det er altså en kunstigt lav bitrate.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det ér coronareduktionen der på en eller anden måde er gået for vidt. Jeg har YouSee via kabel og har altid haft optimal forbindelse til Netflix.

YouSee har, enten et par kilometer væk i Tranbjerg eller i København, deres egen Netflix-server med deres mest sete indhold liggende.

Også når jeg tester i dag kan jeg se, at server-forbindelsen typisk ligger mellem 80-120 Mbit. Det er altså en kunstigt lav bitrate.
det undre mig bare at potter på fibia ikke har problemer. Nu ved jeg ikke hvornår i begyndte at se den lave bitrate. Men før jeg satte min på pause den 1 maj der var der stadig fuld knald på, via fibia
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:40
Har tjekket her og modtager max med 7,62Mbit/s og det er DolbyVision, og 4K HDR.
Tager jeg noget i HD (Too hot to handle), så er det 3,91Mbit/s.

Det er da lidt sært. Bruger Netflix på LG OLED C7, og jeg har Kazoom fibernet. 
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det ér coronareduktionen der på en eller anden måde er gået for vidt. Jeg har YouSee via kabel og har altid haft optimal forbindelse til Netflix.

YouSee har, enten et par kilometer væk i Tranbjerg eller i København, deres egen Netflix-server med deres mest sete indhold liggende.

Også når jeg tester i dag kan jeg se, at server-forbindelsen typisk ligger mellem 80-120 Mbit. Det er altså en kunstigt lav bitrate.
det undre mig bare at potter på fibia ikke har problemer. Nu ved jeg ikke hvornår i begyndte at se den lave bitrate. Men før jeg satte min på pause den 1 maj der var der stadig fuld knald på, via fibia

30/4 kan jeg se i min streamingaktivitet at jeg startede mit abonnement og påbegyndte sæson 3 af Ozark
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 23:52
hvordan måler i båndbredden på Netflix ?
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 09:23
Jeg har meget lav bitrate på en 150/30 Yousee forbindelse.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lige logget ind på Netflix på appen på mit TV.

Jeg udvalgte 3 forskellige 4K ingen HDR - Video Bitrate på alle 11.44Mbps

Jeg udvalgte 3 forskelige 4K UHD Dolby Vision - Video Bitrate på alle 15.25Mbps.

Jeg udvalgte 3 forskellige HD/1080 - Video Bitrate på alle 7.62Mbprs. 

Dokumentar tog et par stykker HD/ 1080 Video Bitrate på alle 7.62Mbprs

Men men der var også nogle ældre film HD/1080 som var nede på 3.33Mbprs

Hvilken bitrate har du på filmen Wind River? Det er det værste eksempel hos mig. Den er nede på 0.74 Mbps.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det lugter lidt hvis potter ikke har problemer. Men du hajsa har. Prøv at hør Stofa om de ved noget. Og fortæl at der er nogle på fibia det kører uden problemer.

Om hvor vidt potter har problemer eller ej, det kan være lidt svært at vurdere hvis ikke sammenligningsgrundlaget er det samme, jeg har testet et par titler som det kunne være fint hvis det evt var dem der kom feedback på.

Jeg har nu skiftet abonnement fra HD til 4K så mine tal ligger ligner nu også potter’s, men igen kunne det være fint hvis potter og andre feks ville teste filmen 12 Strong  og serien evt serien Safe og melde tilbage, så får vi nok et mere reelt billede, inden vi kontakter internetudbyderene. 

Testede igår aftes på min adresse både Stofa og yousee med samme resultat.

Faldt over denne på nettet



Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har lige logget ind på Netflix på appen på mit TV.

Jeg udvalgte 3 forskellige 4K ingen HDR - Video Bitrate på alle 11.44Mbps

Jeg udvalgte 3 forskelige 4K UHD Dolby Vision - Video Bitrate på alle 15.25Mbps.

Jeg udvalgte 3 forskellige HD/1080 - Video Bitrate på alle 7.62Mbprs. 

Dokumentar tog et par stykker HD/ 1080 Video Bitrate på alle 7.62Mbprs

Men men der var også nogle ældre film HD/1080 som var nede på 3.33Mbprs

Hvilken bitrate har du på filmen Wind River? Det er det værste eksempel hos mig. Den er nede på 0.74 Mbps.

Ved godt spørgsmål var til perkjaer, men jeg blev nysgerrig.

Den er også på 0,74 Mbps her, det må vist siges at være bundskraberen.


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 10:44
Tjekkede lige Wind River via fjernskrivebord hjemtil (er aktuelt på arbejde)

Windows 10 angiver at Wind River skulle have 2,6 mbps video, mens f.eks. The Story of God with Morgan Freeman har 7,5 mbps. (Jeg kan kun få 1080p via fjernskrivebord, så jeg har ikke tjekket nogle 4K titler)

Men det lyder da til at man kan tage Netflix i brug igen - De lyder også på Potter til at være tilbage på pre-Corona bitrater igen Big smile

Mht Wind River, så kan den med sine 2,6 mbps video faktisk sagtens være encodet til samme kvalitetsparametre som 16:9 materiale der i andre tilfælde har 7,5 mbps. Det handler delt om at filmens format er meget smallere, så der er langt mindre video at encode (de sorte letterbokses i top og bund kræver ikke noget, så det er meget typisk at de smalle formater bruger mindre bitrater end fuld 16:9). Der til kommer hvor kompleks selve videoen er. Er der f.eks. mange mørke diffuse scener og/eller meget ensfarvede lyse baggrunde og stillestående kameraer uden større komplekse detaljer eller støj, ja så kræver det også mindre bitrater for at ramme samme quantizer værdier som mere komplekst og/eller mere støjfuldt materiale optaget med mere rystende kamera af folk der løber i komplekse dragter i komplekse og videomæssigt mere detaljerede miljøer. 

Redigeret af TBC1 - 12-Maj-2020 kl. 11:01
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 10:48
Jeg har indtil nu ikke rigtigt kunne forstå de klager der har været over kvaliteten på Netflix på det seneste, da jeg ikke rigtigt har oplevet problemer.
Jeg har UHD abb, og ser normalt mest Netflix branded indhold, og normalt bruger jeg ATV4K uden mulighed for at lave målinger.

Men nu hvor jeg har faldet over denne tråd, og fandt ud af at jeg kan måle på app'en på mit LG tv, så må jeg give jer ret.

For mig virker det som om, det der ikke er Netflix branded generelt bliver nedprioriteret.

Generelt for Netflix indhold i 4K og 4K DV, ligger det på hhv. ca. 11 og 15 mbps.

For HD indhold ser de tests, jeg lavede således ud:

Netflix:
Lucifer:        3,33 mbps
Murder Mountain: 3,59 mbps
Shooter:        3,36 mbps

Ikke Netflix i HD:
Wind River:     0,74 mbps
Mollys Game:    1,52 mbps
12 Strong:      1,19 mpbs
Safe:           1,10 mpbs
Don't Breathe: 0,74 mbps
The Revenant:   2,18 mbps
Peaky Blinders: 2,24 mpbs
Gotham:        3,18 mpbs


Jeg har ikke lige kunne find noget 4K der ikke er Netflix branded. Tror ikke det findes.

Selv har jeg Fiberby 1000/1000, dog er mit tv er på 5ghz wifi, men med ca. 300 mbps downstream fra internet.

Jeg er overbevist om at problemet ikke skal findes hos internet udbyderne, men hos Netflix og hvordan de prioriterer. Men hvordan det prioriterer er lidt en gåde, for hvorfor ligger Gotham i min test så højt, når resten ligger så lavt?


EDIT:
og lige efter jeg postede ovenstående, så faldt jeg over "Into the Wild" som heller ikke er Netflix branded, som ligger helt oppe på 6,80 mbps i HD.

Så det med Netflix vs ikke-Netflix holder måske ikke alligevel.

Redigeret af Shumway - 12-Maj-2020 kl. 10:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu