recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er den alm dansker ligeglad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er den alm dansker ligeglad?

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

9.999 kr. For et 65" OLED - jeg følte jeg havde røvet en bank med den pris. Det billigste tv jeg nogensinde har købt, men også det bedste. Til gengæld kunne jeg aldrig finde på at bruge samme beløb på en telefon. Synes det er decideret tåbeligt, at en telefon kan være så dyr - sådan er er vi så forskellige Tongue

Hvis jeg tænker på, hvor mange timer jeg bruger min telefon, så time/krone-mæssigt, giver det egentligt mere mening at bruge 10.000 på en telefon, end på et fjernsyn. Nu kan begge dele jo også godt lade sig gøre for de fleste. Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 20:45
Set i lyset af at jeg gav 20.000 for mit 42” er det ren røverpris!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 20:32
9.999 kr. For et 65" OLED - jeg følte jeg havde røvet en bank med den pris. Det billigste tv jeg nogensinde har købt, men også det bedste. Til gengæld kunne jeg aldrig finde på at bruge samme beløb på en telefon. Synes det er decideret tåbeligt, at en telefon kan være så dyr - sådan er er vi så forskellige Tongue
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Kejserjorn Kejserjorn skrev:

Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

LG 55C9 har lige været på tilbud til 5777kr.

Jeg plejede selv at være billedenørd og gå vildt meget op i det, men prioriteterne har ændret sig og jeg har ikke behov for at det performer 100% længere. Jeg er tilfreds med mindre, og har derfor selv lige købt et TCL 65EP640 TV til 3700kr i Tyskland. Var planlagt til soveværelset, men synes kvaliteten er tilstrækkelig god til at det kan komme i stuen og blive det primære TV. 

Det tilbud var vist en and.

Ja, på anden "flad panels" side, var der ihvertfald en DEL, der fik efterfølgende mail om at der desværre ikke var nogle på lager Clap
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

LG 55C9 har lige været på tilbud til 5777kr.

Jeg plejede selv at være billedenørd og gå vildt meget op i det, men prioriteterne har ændret sig og jeg har ikke behov for at det performer 100% længere. Jeg er tilfreds med mindre, og har derfor selv lige købt et TCL 65EP640 TV til 3700kr i Tyskland. Var planlagt til soveværelset, men synes kvaliteten er tilstrækkelig god til at det kan komme i stuen og blive det primære TV. 

Det tilbud var vist en and.
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 13:45
LG 55C9 har lige været på tilbud til 5777kr.

Jeg plejede selv at være billedenørd og gå vildt meget op i det, men prioriteterne har ændret sig og jeg har ikke behov for at det performer 100% længere. Jeg er tilfreds med mindre, og har derfor selv lige købt et TCL 65EP640 TV til 3700kr i Tyskland. Var planlagt til soveværelset, men synes kvaliteten er tilstrækkelig god til at det kan komme i stuen og blive det primære TV. 
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den generelle dansker er fløjtendes ligeglad med billedkvalitet. De fleste rører ikke engang ved billedindstillingerne når de slår det til første gang. Det er bare som det er, når det kommer ud af kassen. Med alt smoothing og billedprocessing aktiveret og sat til max.

Men sjovt nok, er der ret mange der går op i det i min omgangskreds. Har et par venner, der allerede har købt OLED ligesom jeg. Nogle går stærkt og overvejer det lige nu, mens den udgående C9 er så billig, og andre har tænkt sig at hoppe på OLED, når deres nuværende TV er udtjent.
Og så er der selvfølgelig de af mine venner, som aldrig kunne finde på at købe så dyrt et TV, eller for den sags skyld et 65". Men de viser dog respekt for mit valg. Tror godt de kan se det ser lækkert ud, men har bare ikke behovet. Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.

Har endda oplevet, at folk hellere vil have standard indstillingerne tilbage, fordi de har vænnet sig til dem. Selv om farverne er forvrængede og skarpe, har en “soap opera”-effekt og hvor heste bevæger sig som om de havde hjul under hovene... 

Men ja... folks prioriteringer er jo forskellige. Nogle bruger glædeligt mange penge på tøj, sko, smykker, nyeste IPhone eller dyre biler. 

Personligt glædes jeg over et godt tv med god stereo-lyd, når jeg slapper af med en film eller en serie om aftenen efter arbejde. Det ville ikke helt give samme nydelse med et LCD tv med uensartet oplysning, manglende sort og dårlige betragtningsvinkler. Det betyder noget for mig, mens andre er ligeglade. 

Nogen af mine naboer står og nusser om deres biler med voks og polering. For mig er en bil et transportmiddel, der skal fragte mig billigt og sikkert fra A til B.

Længe leve forskelligheden - men bliv ved med at udbrede nydelsen ved et lækkert tv og lydanlæg :-)




Mine prioriteter er lidt forskellige, for 5 år siden skiftede jeg fra en Galaxy Note 2 og til Iphone, mest af alt fordi jeg var træt af alt det Bloatware der er i visse Android releases, og dels fordi det var nærmest Umuligt dengang at få den sidste nye Android til min mobil (Mobil kørte Android 5.1 og sidste nye Android var 7.0), og det har jeg aldrig fortrudt, men jeg skifter ikke mobil ofte, nu har jeg haft en Iphone 7+ i 5 år, og skifter måske om 2 år.
Hvad angår TV, så syntes jeg ikke at min pung er til at bruge 30+50K på et TV, hvis jeg kan nøjes med et til 5K, det er trods alt kun et TV.
Mht Bil, så købte vi enn ny bil for 2 år siden, men også kun fordi vi var trætte af at smide 15.000 ud på bilen hver gang den skulle synes, og så brød motoren også sammen.
nu kan. Man jo få et oled til mindre ind 30kilo den dag i dag. Men når man også vælge at skulle bruge 11-15 kilo på kommende mobil, så tror jeg på du ikke har råd til et tv i den sammen prisklasse


65" OLED til 11.990,-
Med LG OLED panel.
Ja de er langt fra 30.000,-, et OLED tv er næsten billigere end en ny iPhone idag :P
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den generelle dansker er fløjtendes ligeglad med billedkvalitet. De fleste rører ikke engang ved billedindstillingerne når de slår det til første gang. Det er bare som det er, når det kommer ud af kassen. Med alt smoothing og billedprocessing aktiveret og sat til max.

Men sjovt nok, er der ret mange der går op i det i min omgangskreds. Har et par venner, der allerede har købt OLED ligesom jeg. Nogle går stærkt og overvejer det lige nu, mens den udgående C9 er så billig, og andre har tænkt sig at hoppe på OLED, når deres nuværende TV er udtjent.
Og så er der selvfølgelig de af mine venner, som aldrig kunne finde på at købe så dyrt et TV, eller for den sags skyld et 65". Men de viser dog respekt for mit valg. Tror godt de kan se det ser lækkert ud, men har bare ikke behovet. Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.

Har endda oplevet, at folk hellere vil have standard indstillingerne tilbage, fordi de har vænnet sig til dem. Selv om farverne er forvrængede og skarpe, har en “soap opera”-effekt og hvor heste bevæger sig som om de havde hjul under hovene... 

Men ja... folks prioriteringer er jo forskellige. Nogle bruger glædeligt mange penge på tøj, sko, smykker, nyeste IPhone eller dyre biler. 

Personligt glædes jeg over et godt tv med god stereo-lyd, når jeg slapper af med en film eller en serie om aftenen efter arbejde. Det ville ikke helt give samme nydelse med et LCD tv med uensartet oplysning, manglende sort og dårlige betragtningsvinkler. Det betyder noget for mig, mens andre er ligeglade. 

Nogen af mine naboer står og nusser om deres biler med voks og polering. For mig er en bil et transportmiddel, der skal fragte mig billigt og sikkert fra A til B.

Længe leve forskelligheden - men bliv ved med at udbrede nydelsen ved et lækkert tv og lydanlæg :-)




Mine prioriteter er lidt forskellige, for 5 år siden skiftede jeg fra en Galaxy Note 2 og til Iphone, mest af alt fordi jeg var træt af alt det Bloatware der er i visse Android releases, og dels fordi det var nærmest Umuligt dengang at få den sidste nye Android til min mobil (Mobil kørte Android 5.1 og sidste nye Android var 7.0), og det har jeg aldrig fortrudt, men jeg skifter ikke mobil ofte, nu har jeg haft en Iphone 7+ i 5 år, og skifter måske om 2 år.
Hvad angår TV, så syntes jeg ikke at min pung er til at bruge 30+50K på et TV, hvis jeg kan nøjes med et til 5K, det er trods alt kun et TV.
Mht Bil, så købte vi enn ny bil for 2 år siden, men også kun fordi vi var trætte af at smide 15.000 ud på bilen hver gang den skulle synes, og så brød motoren også sammen.
nu kan. Man jo få et oled til mindre ind 30kilo den dag i dag. Men når man også vælge at skulle bruge 11-15 kilo på kommende mobil, så tror jeg på du ikke har råd til et tv i den sammen prisklasse
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den generelle dansker er fløjtendes ligeglad med billedkvalitet. De fleste rører ikke engang ved billedindstillingerne når de slår det til første gang. Det er bare som det er, når det kommer ud af kassen. Med alt smoothing og billedprocessing aktiveret og sat til max.

Men sjovt nok, er der ret mange der går op i det i min omgangskreds. Har et par venner, der allerede har købt OLED ligesom jeg. Nogle går stærkt og overvejer det lige nu, mens den udgående C9 er så billig, og andre har tænkt sig at hoppe på OLED, når deres nuværende TV er udtjent.
Og så er der selvfølgelig de af mine venner, som aldrig kunne finde på at købe så dyrt et TV, eller for den sags skyld et 65". Men de viser dog respekt for mit valg. Tror godt de kan se det ser lækkert ud, men har bare ikke behovet. Ligesom jeg heller ikke har behovet for en telefon til 10-12k og sagtens kan nøjes med en til 4k.
Har endda oplevet, at folk hellere vil have standard indstillingerne tilbage, fordi de har vænnet sig til dem. Selv om farverne er forvrængede og skarpe, har en “soap opera”-effekt og hvor heste bevæger sig som om de havde hjul under hovene... 

Men ja... folks prioriteringer er jo forskellige. Nogle bruger glædeligt mange penge på tøj, sko, smykker, nyeste IPhone eller dyre biler. 

Personligt glædes jeg over et godt tv med god stereo-lyd, når jeg slapper af med en film eller en serie om aftenen efter arbejde. Det ville ikke helt give samme nydelse med et LCD tv med uensartet oplysning, manglende sort og dårlige betragtningsvinkler. Det betyder noget for mig, mens andre er ligeglade. 

Nogen af mine naboer står og nusser om deres biler med voks og polering. For mig er en bil et transportmiddel, der skal fragte mig billigt og sikkert fra A til B.

Længe leve forskelligheden - men bliv ved med at udbrede nydelsen ved et lækkert tv og lydanlæg :-)

Mine prioriteter er lidt forskellige, for 5 år siden skiftede jeg fra en Galaxy Note 2 og til Iphone, mest af alt fordi jeg var træt af alt det Bloatware der er i visse Android releases, og dels fordi det var nærmest Umuligt dengang at få den sidste nye Android til min mobil (Mobil kørte Android 5.1 og sidste nye Android var 7.0), og det har jeg aldrig fortrudt, men jeg skifter ikke mobil ofte, nu har jeg haft en Iphone 7+ i 5 år, og skifter måske om 2 år.
Hvad angår TV, så syntes jeg ikke at min pung er til at bruge 30+50K på et TV, hvis jeg kan nøjes med et til 5K, det er trods alt kun et TV.
Mht Bil, så købte vi enn ny bil for 2 år siden, men også kun fordi vi var trætte af at smide 15.000 ud på bilen hver gang den skulle synes, og så brød motoren også sammen.
//Guldhammer
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 11:30
Til dels enig, men der er forskel på folks præferencer. 

Jeg har også fjernet diverse billede behandlinger, motion halløj osv. og lavet farver så de ser så naturlige ud (efter hvad jeg synes) som muligt. 

Men det jeg mener er at jeg er fint tilfreds med et billede hvor der kan komme lidt lysindfald ind i hjørner osv. og det tror jeg langt hen af vejen den almene bruger er. 
Der tror jeg størrelse vinder over kvaliteten. (jeg er HELT med på at der ER kvalitetsforskel.. Jeg synes personligt bare ikke den er stor nok til at jeg vil give det ekstra for det. Min oplevelse er den samme.)

Og den med højttaler ledningen var også bare for at sætte det lidt på spidsen :-). jeg er med på det ikke er sammenligneligt. 
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Personligt ødelægger det på ingen måde min filmoplevelse hvis der er en smule gråt i det ene hjørne i en kulsort scene. Eller at den røde eller grønne farve ikke er "teknisk korrekt justeret ind". 

Jeg har muligvis dårlige øjne, men synes mit standard LG LCD/LED TV er super fint, og jeg kunne aldrig drømme om at give 20-30000 for et TV. Det får jeg simpelthen ikke en bedre oplevelse ud af. 

MEN jeg er så også typen der sagtens kunne finde på at bruge strømledning til højttalerkabel. 🤷‍♂️

Altså det med kable til HIFI, er slet ikke sammenligneligt. Her får du i bedste fald en bedre byggekvalitet og dermed isolering. Det er talt til døde i 1000vis af fora. Langt hen ad vejen er dyre kabler det man kalder "snake oil". 

I blindtest, 40% vælger det billige, 40% det dyre, 20% kan ikke høre forskel. Kontroversiel udtalelse, men jeg tar gerne debatten.

Der er intet "snake oil" over et TV der performer godt, det kan man faktisk måle sig frem til.
Til gengæld er der forskel på om forbrugeren er villig til at betale for det.

Man kommer, med et godt TV, 85% på plads med billedekvalitet, ved at vælge den bedste billeprofil under indstillinger.

Det er fakta, så der er ikke taget højde for smag & behag.


Redigeret af Pede8000 - 02-Juni-2020 kl. 11:24
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 11:08
Nu er det jo så SLET IKKE det der er tale om, korrekt teknisk justeret ind!!!!

Men hvis man gider så lidt som at ændre sin billedprofil, fra standard eller levende, til den hedder film, movie eller lign., så får man er billede som er naturligt at se på. Et billede hvor studieværterne ikke ligner solskoldede grise i hovedet, eller hvor fodboldbanen er neongrøn, og hvor der ikke er tonsvis af støj i billedet. Det kan typisk se ud om myrer i billedet, langt kanter.
Men okay, hvis man uanset pris er fuldstændig ligeglade med den slags, så bør man ikke ofre én øre over, hvad et Prosonic koster.


Redigeret af Flippo - 02-Juni-2020 kl. 11:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu