recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal I bruge jeres feriepenge på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal I bruge jeres feriepenge på?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 14>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

DanishCanadian, vil du ikke gøre mig en tjeneste og rette overskriften?
Tak Smile

Hermed gjort. Embarrassed
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 08:28
Jeg tænker, at mine hårdt optjente feriepenge, som staten i første omgang havde taget gidsel, skal bruges på at opgradere lydsystemet i den næste BMW til et B&W anlæg. Det koster kun 90 af de lange på danske plader...
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 08:31
En oktober tur, med "Hotel Toyota" Tongue

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 09:25
Et LG OLED77CX, hvis det rammer 30K indenfor nogle måneder...
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket.

Husk lige én ting, Hother. Os, der får udbetalt feriepenge har slidt og slæbt for dem i et helt år. Det er vores egne penge vi får udbetalt.

De 1.000,- du får er penge lige ud af statskassen, som vi alle skal betale.

Din sammenligning er kun valid, hvis de feriepenge vi fik udbetalt stadig ville vente på os, når vi blev pensionister.

Ikke at jeg er imod, at folk på overførselsindkomst får en økonomisk gave af staten (for det er en gave - I skal ikke engang betale skat af dem), men du kan (i mine øjne) ikke tillade sig at være "misundelig" på os andre. Du har allerede fået udbetalt alle dine optjente feriepenge - det har vi andre ikke, og det er blot de penge vi allerede har tjent vi nu får (og skal betale skat af).


Helt enig med dig Keld. Jeg er selv pensionist efter mere end 51,5 års tro tjeneste. Kan ikke se det rimelige i, at en som mig skal have penge, men siger selvfølgelig ikke nej tak til demWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket.

Husk lige én ting, Hother. Os, der får udbetalt feriepenge har slidt og slæbt for dem i et helt år. Det er vores egne penge vi får udbetalt.

De 1.000,- du får er penge lige ud af statskassen, som vi alle skal betale.

Din sammenligning er kun valid, hvis de feriepenge vi fik udbetalt stadig ville vente på os, når vi blev pensionister.

Ikke at jeg er imod, at folk på overførselsindkomst får en økonomisk gave af staten (for det er en gave - I skal ikke engang betale skat af dem), men du kan (i mine øjne) ikke tillade sig at være "misundelig" på os andre. Du har allerede fået udbetalt alle dine optjente feriepenge - det har vi andre ikke, og det er blot de penge vi allerede har tjent vi nu får (og skal betale skat af).


Helt enig med dig Keld. Jeg er selv pensionist efter mere end 51,5 års tro tjeneste. Kan ikke se det rimelige i, at en som mig skal have penge, men siger selvfølgelig ikke nej tak til demWink

Flemming
@Flemming, nu drejer det - som jeg har forsøgt at skrive nogle gange, ikke om mig - og åbenbart heller ikke om dig. Vi har ikke brug for pengene. Men det ændre altså ikke på, at der er mange pensionister som kun og knapt kan får det til at køre rundt. Folk glemmer samtidig, at folkepensionerne steg meget lidt i flere år, de penge pensionisterne skulle have haft gik i stedet til SATS-puljerne. 

Ind i mellem er det meget godt at kigge ud over ens egen næsetip. Man skal ikke have ondt i r.... over at pensionisterne fik et lille beløb. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

En oktober tur, med "Hotel Toyota" Tongue


hehe tak for et lille grin det gav mig :)  godt klippet, god tur

Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Sonos ARC, og måske lidt mere fra Sonos Embarrassed
Er lidt træt af paplyden i min nye OLED tv Wacko


Og så køber du Sonos? LOLLOL

Har selv en playbar og to Sonos 1 som baghøjtalere, nem, simpel og dejlig Surround

Godt det ikke er alle herinde der er modstander af Sonos Clap
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Et vandkølet RTX 3090 TI grafikkort, et sæt HP Reverb G2 VR briller, og nu vi er i gang så evt en Fleshligt Launcher. Så burde underholdningen være sikret til efteråret Big smile

Ha ha... Jeg har faktisk tænkt mig at købe et RTX 3080TI og netop HP Reverb G2 VR briller... Hopper nok over Fleshligt`en LOL

Pjat, det hører da med til sådan et par 8k VR briller. De burde og lave et bundle ude i Elgiganten, så man kunne få lidt rabat LOL 
Ej, min plan er de udelukkende skal bruges til sim-racing, det bliver fedt!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket.

Husk lige én ting, Hother. Os, der får udbetalt feriepenge har slidt og slæbt for dem i et helt år. Det er vores egne penge vi får udbetalt.

De 1.000,- du får er penge lige ud af statskassen, som vi alle skal betale.

Din sammenligning er kun valid, hvis de feriepenge vi fik udbetalt stadig ville vente på os, når vi blev pensionister.

Ikke at jeg er imod, at folk på overførselsindkomst får en økonomisk gave af staten (for det er en gave - I skal ikke engang betale skat af dem), men du kan (i mine øjne) ikke tillade sig at være "misundelig" på os andre. Du har allerede fået udbetalt alle dine optjente feriepenge - det har vi andre ikke, og det er blot de penge vi allerede har tjent vi nu får (og skal betale skat af).


Helt enig med dig Keld. Jeg er selv pensionist efter mere end 51,5 års tro tjeneste. Kan ikke se det rimelige i, at en som mig skal have penge, men siger selvfølgelig ikke nej tak til demWink

Flemming
@Flemming, nu drejer det - som jeg har forsøgt at skrive nogle gange, ikke om mig - og åbenbart heller ikke om dig. Vi har ikke brug for pengene. Men det ændre altså ikke på, at der er mange pensionister som kun og knapt kan får det til at køre rundt. Folk glemmer samtidig, at folkepensionerne steg meget lidt i flere år, de penge pensionisterne skulle have haft gik i stedet til SATS-puljerne. 

Ind i mellem er det meget godt at kigge ud over ens egen næsetip. Man skal ikke have ondt i r.... over at pensionisterne fik et lille beløb. 


Hej Hother
Nu må du heller ikke misforstå mig. Jeg mener bestemt også, at de svagest stillede pensionister godt kunne tilgodeses i visse henseender. Men folketinget har lavet en kæmpebrøler ved at blande udbetaling til pensionister m.v. sammen med udbetaling af folks optjente feriepenge. Timingen er efter min mening fuldstændig forfejlet, og jeg kan godt forstå hvis det falder nogle lønmodtagere for brystet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 12:28
@Flemming, jamen så er vi jo nærmest enige. Fidusen med de 1000 kr., til de svageste stillede er, at der er en vis garanti for at pengene bliver brugt til gavn for dansk erhvervsliv. Jeg donere mine 1000 kr. til en meget værdig modtager, og her vil det også gavne erhvervslivet.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket.

Husk lige én ting, Hother. Os, der får udbetalt feriepenge har slidt og slæbt for dem i et helt år. Det er vores egne penge vi får udbetalt.

De 1.000,- du får er penge lige ud af statskassen, som vi alle skal betale.

Din sammenligning er kun valid, hvis de feriepenge vi fik udbetalt stadig ville vente på os, når vi blev pensionister.

Ikke at jeg er imod, at folk på overførselsindkomst får en økonomisk gave af staten (for det er en gave - I skal ikke engang betale skat af dem), men du kan (i mine øjne) ikke tillade sig at være "misundelig" på os andre. Du har allerede fået udbetalt alle dine optjente feriepenge - det har vi andre ikke, og det er blot de penge vi allerede har tjent vi nu får (og skal betale skat af).


Helt enig med dig Keld. Jeg er selv pensionist efter mere end 51,5 års tro tjeneste. Kan ikke se det rimelige i, at en som mig skal have penge, men siger selvfølgelig ikke nej tak til demWink

Flemming
@Flemming, nu drejer det - som jeg har forsøgt at skrive nogle gange, ikke om mig - og åbenbart heller ikke om dig. Vi har ikke brug for pengene. Men det ændre altså ikke på, at der er mange pensionister som kun og knapt kan får det til at køre rundt. Folk glemmer samtidig, at folkepensionerne steg meget lidt i flere år, de penge pensionisterne skulle have haft gik i stedet til SATS-puljerne. 

Ind i mellem er det meget godt at kigge ud over ens egen næsetip. Man skal ikke have ondt i r.... over at pensionisterne fik et lille beløb. 

At sammenligne egne opsparede midler med en gave er forrykt i denne sammenhæng. Lønmodtagere betaler for gave til overførselsindkomstmodtagere samtidig med at lønmodtagere får egne midler og ingen gave. Om førtid og folke pensionister har det trængt og hårdt i Danmark er en anden snak.

Bortset fra det så skal mine penge forventeligt bruges på turiststeder i DK her til sommer.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu