recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal I bruge jeres feriepenge på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal I bruge jeres feriepenge på?

 Besvar Besvar Side  <1 45678 14>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 14:25
Lige til dem som mener at det er deres penge (feriepengene) og det er penge som staten har taget 
og
TIl dem som har ondt i røven over at personer på en overførelsesindkomst får en gave på 1000 kr af staten, som alle lønmodtager skal være med til at betale.

Så skal de jo lige være OBS på nogle fakta.

Pengene er i reglen ikke indbetalt til staten endnu og de firmaer der vælger at indbetale pengene til staten, skal først gøre det med udgangen af 2021. Firmaerne kan også vælge selv at administrerer feriepengene. Dvs. de beholder pengene og udbetaler dem først til medarbejderen, når personen går på pension plus evt. reguleringer.

Så når staten udbelaer feriepengene, men ikke kan få dem fra arbejsgiveren, så er det vel reelt et lån og folk der får udbetalt 20k-30k, som er lånt af staten og som først måske skal betales tilbage til staten om 30-40 år, får da også en gave, der er noget større end de 1000 kr.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Lige til dem som mener at det er deres penge (feriepengene) og det er penge som staten har taget 
og
TIl dem som har ondt i røven over at personer på en overførelsesindkomst får en gave på 1000 kr af staten, som alle lønmodtager skal være med til at betale.

Så skal de jo lige være OBS på nogle fakta.

Pengene er i reglen ikke indbetalt til staten endnu og de firmaer der vælger at indbetale pengene til staten, skal først gøre det med udgangen af 2021. Firmaerne kan også vælge selv at administrerer feriepengene. Dvs. de beholder pengene og udbetaler dem først til medarbejderen, når personen går på pension plus evt. reguleringer.

Så når staten udbelaer feriepengene, men ikke kan få dem fra arbejsgiveren, så er det vel reelt et lån og folk der får udbetalt 20k-30k, som er lånt af staten og som først måske skal betales tilbage til staten om 30-40 år, får da også en gave, der er noget større end de 1000 kr.


Man skal jo betale 3% i rente for de penge man venter med at betale til sine ansatte. Så det er noget der bliver tjent på fra statens side...
Get HIFI or die trying c",
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Lige til dem som mener at det er deres penge (feriepengene) og det er penge som staten har taget 
og
TIl dem som har ondt i røven over at personer på en overførelsesindkomst får en gave på 1000 kr af staten, som alle lønmodtager skal være med til at betale.

Så skal de jo lige være OBS på nogle fakta.

Pengene er i reglen ikke indbetalt til staten endnu og de firmaer der vælger at indbetale pengene til staten, skal først gøre det med udgangen af 2021. Firmaerne kan også vælge selv at administrerer feriepengene. Dvs. de beholder pengene og udbetaler dem først til medarbejderen, når personen går på pension plus evt. reguleringer.

Så når staten udbelaer feriepengene, men ikke kan få dem fra arbejsgiveren, så er det vel reelt et lån og folk der får udbetalt 20k-30k, som er lånt af staten og som først måske skal betales tilbage til staten om 30-40 år, får da også en gave, der er noget større end de 1000 kr.

Der er vel ikke rigtigt nogen i denne tråd som har ondt i røven over at folk på overførelsesindkomst får 1000kr. Det er mere at nogle af dem som får 1000kr brokker sig og siger det ikke er nok, at folk er utilfredse med.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:07
Når jeg får mine 3 ugers feriekroner bliver der nok til et nyt tv enten et LG 55" C9 eller et 55" CX kan ikke rigtig beslutte mig for om CX er de 6,111 kr bedre end C9. og så måske en ny cykel 

Redigeret af klander - 16-Juni-2020 kl. 16:07
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 16:26
Jeg synes det er fint at der bliver smidt 1000 kr i helikopterpenge til målgruppen på overførselsindkomster og pensionister. Men jeg havde faktisk forventet noget i omegnen af 4000-5000 kr.

Det er penge, som man er sikker på kommer ud i samfundet og arbejder.
Sådan noget blive ofte betaling på hurtige forbrugsgoder og netop noget som vi har behov for i øjeblikket.

Det er ting som café/restaurant besøg, tivoliture, oplevelser og diverse gadgets.

De mere velstillede, som man giver feriepengene før tid, de ryger for manges tilfælde bare ind i en pulje og ender ikke i hurtigt forbrug. Hvis der er penge nok hver måned, så handler folk ikke af nød og har planlagt sit forbryg. Her gør det ofte ikke den store forskel med 20-30.000 kr i feriepenge.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

De mere velstillede, som man giver feriepengene før tid, de ryger for manges tilfælde bare ind i en pulje og ender ikke i hurtigt forbrug. Hvis der er penge nok hver måned, så handler folk ikke af nød og har planlagt sit forbryg. Her gør det ofte ikke den store forskel med 20-30.000 kr i feriepenge.

Det er jeg enig med dig i. Nu kan folk så sætte dem i banken til minus-rente. De var nok forrentet bedre i feriefonden.

Jeg var selv med til at få indefrosset godt 4.000 kr. i dyrtidstillæg i 70'erne, og de er omkring 90.000 kr. efter skat værd i dag.

Mange små firmaer ville heller ikke selv ligge med feriepengene fordi de skulle forrentes. Vis nok med næsten lige så meget som feriefonden kunne give.

Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

De mere velstillede, som man giver feriepengene før tid, de ryger for manges tilfælde bare ind i en pulje og ender ikke i hurtigt forbrug. Hvis der er penge nok hver måned, så handler folk ikke af nød og har planlagt sit forbryg. Her gør det ofte ikke den store forskel med 20-30.000 kr i feriepenge.


Det er jeg enig med dig i. Nu kan folk så sætte dem i banken til minus-rente. De var nok forrentet bedre i feriefonden.


Man kunne jo også sætte dem ind på en pensionsopsparing.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 20:53
Hele denne (på nuværende tidspunkt) ca. 600 milliarder kroner dyre Corona-pandemi kommer til, at koste ALLE skatteydere dyrt de næste 10-15 år i form af diverse skjulte skatteforhøjelser, nedskæringer, reformer og besparelser fremadrettet set fordi, der er ingen andre end skatteyderne til, at betale for Corona-pandemiens samfundsøkonomiske destruktive ødelæggelser.

Så lad os nu alle KORTSIGTET nyde vores "egenbetalte" GAVER... hvad enten de stats - og skatteyderfinansieret Kr. 1000.-  til personer på overførselsindkomster eller de selvfinansieret Kr. 33.000.-  i feriepenge, som eksempelvis undertegnede lønmodtager.

Bliver DIN og MIN verden bedre af flere penge...? Ha, ha, nej, det tvivler jeg stærkt på, at det gør... 

Enhver kan falde død om i morgen... og det bliver ALTID den "næste" generation, som kommer til, at betale til Statskassen for de tidligere politiske fadæser. Sådan har det historisk set altid gjort sig gældende i Danmark.

God sommer Tongue


Redigeret af Gromit - 16-Juni-2020 kl. 21:40
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 21:08
Jeg er førtidspensionist, og har oplevet, at da jeg bestilte de almindelige feriepenge, så blev det modregnet i boligydelsen... Så det er penge frem og tilbage igen - ligevidt.
Var der noget med, at det ville blive frivilligt, om man ville have feriepengene udbetalt eller hvad? Så vil jeg nok vælge at lade skidtet stå, fordi selv om det ikke vil blive modregnet, så skal det da nok blive det senere hen, TROR jeg... Om man kan frasige sig retten til de 1.000 Kr., ved jeg så ikke. Behovet er der ikke. Heller ikke selv om beløbet havde været højere.

Jeg er nok bare kedelig.
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 21:49
Feriepenge eller ej, så har jeg netop sendt penge fra madrassen i omløb Wink

Jeg har købt et sæt Dynaudio Xeo 10.
De kommer med posten en af dagene - dem glæder jeg mig helt vildt til at lytte på Party

Walk slowly; drink lots of water
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Tjaa, folk på arbejdsmarkedet får ingenting foræret, de får derimod deres egne penge udbetalt før tid.

Og for en del af os endda til en højere beskatning end hvis de var udbetalt ved pensionering.

Jeg håber på der kommer en ordning, hvor det kan vælges at lade pengene stå i en pensionsordning.

Men ellers skal de ikke bruges til noget, mangler ikke rigtigt noget.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 21:59
uhhh ha, man skal passe på med den slags debatter her. Men nej jeg er nok ikke en af dem der mener jeg “får” penge. 
Jeg har indbetalt mine feriepenge til indefrysning og mener i en eller anden udligning at det er brutto penge jeg har tjent - så nej jeg føler bestemt ikke det er en gave.
Det er dog penge jeg aldrig har spekuleret over, men vil sgu ikke acceptere det som en gave.
Blir lidt samme debat som den med folk tror skattepenge retur er et lotteri, man enten vinder eller taber i. 

Nå men til otp - tror egentlig ikke jeg skal så meget.
Overvejer dog en danskvand modul til min quooker.

Bort set fra det - ift ønskede effekt, er det så ikke nu vi danskere er mest købemodne istedet for oktober?
Kan godt være det ikke kan lade sig gøre før, men effekten ville da være større med en ekstraindkomst op imod ferien.
Dont know - min ferie skulle alligevel holdes i dk iblandt murbrokker og rockwoolrester.
Men måske øldepotet får en opgradering den næste tid;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu