recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal I bruge jeres feriepenge på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal I bruge jeres feriepenge på?

 Besvar Besvar Side  <1 56789 14>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 22:23
Nu var min tanke at høre hvad folk havde tænkt sig at gøre med de penge de fik. Ikke så meget om pengene skal ses som en gave, om det er fair med 1000 kr til visse i befolkningen e.l. Mere helt nøgterne, hvad har du tænkt dig? 

Nyt TV, ferie, pensionsopsparing, forstærker, gaver til mine børn, what ever. 😊
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1953
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2020 kl. 22:42
Og det ser ud til at blive frivilligt, om man vil have feriepengene udbetalt: https://www.bt.dk/politik/danskerne-kan-vaelge-feriepenge-fra 

Men om det også kommer til at gælde for 1.000 Kr-sedlen, vides så ikke... Men kan den ikke fravælges, så kan den gå som et "tilskud" til at få lavet lidt antennearbejde, i form af at antennen skal smides på loftet, da der var et kort udfald her til aften, på 1'eren.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 10:22
Så I DR Ultranyt i går? Det handlede om at forældrene får ekstra feriepenge, så børnene kan godt begynde at plage om nye ting LOL

Venlig hilsen
KB
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 12:17
Måske der så igen kommer plus på kontoen efter at have bestilt Lemus Home 1500 :-) 
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu får jeg jo ikke feriepenge som pensionist. Men beløbet til pensionister på 1000 kr., gør at man føler sig meget lidt værdsat efter 49.5 års tro tjeneste., ja nærmest uønsket. Men hva pokker jeg er da i det mindste sammenlignelig med en "Flygtning" på hjemsendelsesydelse, som modtager samme beløbDead

Mine 1000 kr., bliver doneret til et Dyre Rescue Center - og zoologisk have i Odsherred. De gør et fænomenalt arbejde for syge dyr - ofte tidligere forsøgsdyr, eller misrygtede dyr . Jeg har doneret hertil under hele Corona krisen.   

LOL

Hvis din karakter blev opfundet i et sketch-show, så ville man kritisere dem for at have lavet en alt for åbenlys karakter baseret på fordomme..

Et lille hint (som andre også allerede har skrevet, men mener faktisk at det er vigtigt at understrege overfor dig!): Dem der får 1000 kroner, er faktisk de eneste, som rent faktisk FÅR noget.. Alle andre får ikke noget, fordi det har hele tiden været deres penge..

Og nå ja, DINE feriepenge, dem fik du, da du gik på pension.. Og ved du hvad: Den gang fik alle andre ikke 1000 kroner, selvom du fik din indtjente feriepenge..


Redigeret af NikolajDS - 17-Juni-2020 kl. 12:35
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 12:37
stop lige dig selv der. Eller smut til nationen. dk.

Jeg er selv 50 og får de penge som jeg selv synes jeg burde råde over. 

Men ærligt jo ikke anderledes med ATP. Min far døde som 61 årig og ATP pengene var væk!

Nå men min pointe er sgu at du skal tale pænt til Hother. Og ja han får 1.000 kr. af staten/os andre. I mine øjne burde alle pensionister have mindst 5.000 kr !!

Og så god dag til alle  



Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Alle andre får ikke noget, fordi det har hele tiden været deres penge..



Jo, de gør. Det er penge der ikke endnu er indbetalt eller sat til side. Så reelt får du lov til at låne pengene af staten uden at det koster dem noget.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Alle andre får ikke noget, fordi det har hele tiden været deres penge..



Jo, de gør. Det er penge der ikke endnu er indbetalt eller sat til side. Så reelt får du lov til at låne pengene af staten uden at det koster dem noget.
Eh, nej. Pengene er (bliver) indebetalt i perioden 1. september 2019 til 31. august 2020. Jeg låner skam ikke noget, når jeg får mine egne penge til oktober. Tværtimod!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Alle andre får ikke noget, fordi det har hele tiden været deres penge..



Jo, de gør. Det er penge der ikke endnu er indbetalt eller sat til side. Så reelt får du lov til at låne pengene af staten uden at det koster dem noget.
Eh, nej. Pengene er (bliver) indebetalt i perioden 1. september 2019 til 31. august 2020. Jeg låner skam ikke noget, når jeg får mine egne penge til oktober. Tværtimod!

Prøv nu at sætte dig ind i tingene.

Der er IKKE betalt noget endnu. 

For at undgå at virksomhederne skulle indbetale feriepengene 2 gange i overgangsperioden, op det skulle gå ud over virksomhedernes kassebeholdning, blev der indført denne ferie fond.

Virksomhederne kan så vælge at indbetale feriepenege for overgangsperioden med udgangen af 2021 eller vælge selv at administrer pengene og først udbetale dem, når personen går på pension. Såfremt virksomheden vælger at bibeholde de indefrosne feriemidler, vil der ske indeksregulering i henhold til den nye ferielov § 7. Reguleringen foretages med udgangspunkt i en indeksering, der meddeles virksomhederne fra fonden. Indekseringen opgøres af fonden på baggrund af strukturstatistikken fra Dansk Arbejdsgiverforening, der senest i 2018 udgjorde på 2,4%.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Alle andre får ikke noget, fordi det har hele tiden været deres penge..



Jo, de gør. Det er penge der ikke endnu er indbetalt eller sat til side. Så reelt får du lov til at låne pengene af staten uden at det koster dem noget.
Eh, nej. Pengene er (bliver) indebetalt i perioden 1. september 2019 til 31. august 2020. Jeg låner skam ikke noget, når jeg får mine egne penge til oktober. Tværtimod!

Prøv nu at sætte dig ind i tingene.

Der er IKKE betalt noget endnu. 

For at undgå at virksomhederne skulle indbetale feriepengene 2 gange i overgangsperioden, op det skulle gå ud over virksomhedernes kassebeholdning, blev der indført denne ferie fond.

Virksomhederne kan så vælge at indbetale feriepenege for overgangsperioden med udgangen af 2021 eller vælge selv at administrer pengene og først udbetale dem, når personen går på pension. Såfremt virksomheden vælger at bibeholde de indefrosne feriemidler, vil der ske indeksregulering i henhold til den nye ferielov § 7. Reguleringen foretages med udgangspunkt i en indeksering, der meddeles virksomhederne fra fonden. Indekseringen opgøres af fonden på baggrund af strukturstatistikken fra Dansk Arbejdsgiverforening, der senest i 2018 udgjorde på 2,4%.
Jamen dog, jeg har skam sat mig ind i tingene. Jeg er ansat i staten. Staten indebetaler og indberetter samtidigt. Dvs. Lønmodtagernes Feriemidler låner faktisk mine penge i en måneds tid ;-)
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

stop lige dig selv der. Eller smut til nationen. dk.

Jeg er selv 50 og får de penge som jeg selv synes jeg burde råde over. 

Men ærligt jo ikke anderledes med ATP. Min far døde som 61 årig og ATP pengene var væk!

Nå men min pointe er sgu at du skal tale pænt til Hother. Og ja han får 1.000 kr. af staten/os andre. I mine øjne burde alle pensionister have mindst 5.000 kr !!

Og så god dag til alle  




Hvis du bruger citer funktionen ville andre vide hvem du taler til.
Og hvorfor kun 5000, det ville da være meget nemmere bare at sætte 10.000 ind på alle nem-konti, så slipper staten også for alle problemerne med ferie penge, jeg gætter ends på at vi ville spare penge på da der ikke skal bruges penge på sær administration at ferie penge
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

stop lige dig selv der. Eller smut til nationen. dk.

Jeg er selv 50 og får de penge som jeg selv synes jeg burde råde over. 

Men ærligt jo ikke anderledes med ATP. Min far døde som 61 årig og ATP pengene var væk!

Nå men min pointe er sgu at du skal tale pænt til Hother. Og ja han får 1.000 kr. af staten/os andre. I mine øjne burde alle pensionister have mindst 5.000 kr !!

Og så god dag til alle  


Jeg skal nok helt styre, hvorvidt eller hvornår jeg stopper.. Og du glemte at skrive nazionen.dk, så var det blevet ekstra "sjovt"..

Når Hother opfører sig som den klassiske stereotype af en 70-årig mand, som har meget travlt med at fortælle alle andre, hvad han burde få, fordi han har arbejdet i 50 år, ja så kommer jeg til af "kalde" ham på det.. Lige som jeg ville påtale det overfor en herre, som valgte at skælde ud over, at den gratis sandwich, som han lige har modtaget, ikke har oksemørbrad i, men kun noget tunsalat lavet på dåsetun.


Og det er fint, at du mener, at pensionister har fortjent flere penge.. Det kan man så være enig i eller ej, men det ændrer ikke på, at det er uforskammet, at skælde ud over, at folk ikke har givet en stor nok gave, når du faktisk slet ikke kan forvente en gave overhovedet..

Og hvad angår folkepensionister, ja så har jeg ondt af mange af dem, men der er sandt fordyden også nogle af dem, som jeg ikke har ondt af, rent økonomisk!
Og når dem som har klaret sig fint, og har tilsikret sig selv en solid alderdom, vælger at brokke sig over, at de ikke får nok tilbage af staten, ja så må festen stoppe.
Og ud fra Hothers indlæg om nye fjernsyn m.m., ja så tænker jeg ikke, at det er ham, som vi som samfund skal kaste vores medlidenhed/hjælp på...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu