recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Samsung BD afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Samsung BD afspiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Samsung BD afspiller
    Sendt: 21-Juli-2020 kl. 11:59
Men... Skulle lige prøve, hvordan den lyder med en CD på. Mit TV er jo et Beovision 8, og jeg prøvede med en plade af Mc Calmens - Listen to the heat. En koncertoptagelse. Det lød altså som om, der var lyd OVERALT! Der bruges kun TV'ets egen "soundbar"...
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er ikke samme problem, som du har oplevet. Problemet med 'bootloop' har ramt tusindvis af ejere af Samsung Blu-ray-afspillere på samme tid verden over.

Korrekt!! Mit problem var, at den bare gik i sort - uden varsel - og ingenting på skærmen.

Beklager mit rodsammen!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 11:30
Det er ikke samme problem, som du har oplevet. Problemet med 'bootloop' har ramt tusindvis af ejere af Samsung Blu-ray-afspillere på samme tid verden over.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ikke hvis afspilleren først har fået filen ned. Så skal den til reparation.

Man kan undgå det hele ved ikke at have den forbundet til internettet overhovedet (så snart kabel/WiFi aktiveres, så døde den). Det forlyder, at Samsung har udskiftet den fejlbehæftede fil på deres servere, så afspillerne ikke længere går i udu. Uanset hvad bør man dog nok afholde sig fra at forbinde dem.

Så må jeg nok hellere få skidtet koblet fra... Men underligt, at problemet ophørte med et andet HDMI-kabel? Jeg fatter hat...
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 10:57
Ikke hvis afspilleren først har fået filen ned. Så skal den til reparation.

Man kan undgå det hele ved ikke at have den forbundet til internettet overhovedet (så snart kabel/WiFi aktiveres, så døde den). Det forlyder, at Samsung har udskiftet den fejlbehæftede fil på deres servere, så afspillerne ikke længere går i udu. Uanset hvad bør man dog nok afholde sig fra at forbinde dem.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det endeløse bootloop skyldes ifølge mediet The Register et problem med en opdateret logning-fil, som definerer hvor meget brugerdata afspillerne skal indsamle og sende tilbage til Samsung. 

Kan problemet så omgåes ved at koble den fra internettet? (Hvis man ikke bruger smart-delen i den)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 09:43
Det endeløse bootloop skyldes ifølge mediet The Register et problem med en opdateret logning-fil, som definerer hvor meget brugerdata afspillerne skal indsamle og sende tilbage til Samsung. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Kan det omgås, hvis afspilleren ikke er forbundet til internet?


Så skulle man vel have undladt at "opdatere" den, da man satte den til?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 06:41
Har der været prøvet med et andet HDMI-kabel? Jeg har købt den boks med det runde hjørne - BD-H8900N... Efter kort tid begyndte den at drille. Den gik simpelthen i sort. UDEN meddelelser om svagt signal eller andet.

Når der ikke kan vises noget fra Hadsten-senderen, så skriver den Svagt eller intet signal. Kontroller antenneforbindelsen og de lagrede kanaler. Modtager normalt fra Viborg-senderen.

Tricomp, hvor jeg købte den, fik den så på prøve på værkstedet, hvor den bare virkede uafbrudt dagen lang, natten lang. Der var mistanke om, at det kunne være TV'et, som ikke var kompatibelt. Et Beovision 8.

Nåh, men da han ville se, hvordan TV'et er spændt fast på bordet - med henblik på et andet, så rørte han let ved TV'et - og der blev sort skærm!

Så lånte jeg lige hans HDMI-kabel - et 4K High Speed, tror jeg nok det er. Det er bedre afskærmet end mit, som bare er et High Speed-kabel.

Der blev også skiftet til HF-tæt vægdåse. Det viste sig at være en vægdåse beregnet for kabel-TV, så den blev sløjfet, (kan man sige.......)

Sidenhen har der ikke været noget ballade.


Redigeret af mnielsen - 17-Juli-2020 kl. 09:22
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 00:20
Ah.  Det var det, der var i vejen med min!  Desværre er den drønet ud nu... :(
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 11:55
Kan det omgås, hvis afspilleren ikke er forbundet til internet?

Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 07:07
Det står nu klart, at afspillere på tværs af 2010 til 2015 generationerne er berørt. Flere og flere ejere melder sig i koret. Det er jo en meget alvorlig sag det her.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu