recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste streaming-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste streaming-tv?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Køb en god skærm + en Chromecast eller en Shield, så langt den bedste løsning.

Mener du seriøst at en chromecast er en bedre løsning end en AppleTV, når der skal reduceres i antallet af fjernbetjeninger?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Ja ok - men jeg havde også drømt om at undgå boksen. Men tak for gode input - jeg må vist hellere blive på Apple tv.


Den bider ikke og kan uden problemer gemmes væk.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?
jeg har både en Shield og Apple tv. Apple tv har den fordel med deres iTunes og mange film der i 4k. Den kan dog ikke hvis man har film liggende på en server, ikke bitstream HD lyd ned til receiveren, den dekoder selv lyden. Og de test jeg har lavet med film jeg har både på server og i iTunes (har testet med film fra serveren på Apple tv via infuse6 og plex). Der er lyden klart at foretrække på Shield da den bitstreamer til receiveren, dvs. Det er receiveren der dekoder lyden, og receiver er altid bedst til at dekoder lyd. Og afvikler af musik filer der lyder Shield også bedst af de to ting. Og de er lige nemme at sætte op. Shield sættes op via Google home appen( både på Android og iOS) men Apple tv er det kun med iPhone det er nem opsætning

Redigeret af T-Duck - 30-Juni-2020 kl. 22:17
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 22:31
Enig, og tv-remoten kan næsten kun være bedre betjeningsmæssigt.

Hvis du finder koderne til at sætte tv-et op i Hotel-mode, så er den helt i top.

Mit gamle Panasonic VT30 og Apple TV boksen arbejder perfekt sammen. Boxen tænder automatisk når jeg tænder TV'et og slukke når TV'et slukkes. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?


Njaaa, nej.

Hvis du i forvejen har en ATV4, er der ingen grund til at skifte andet end tv.
ATV er du vant til at bruge og for langt langt de fleste har det der med lydkvaliteten som T-Duck bruger en masse energi på at fortælle om - intet at sige.

Hvis du er til freds med de muligheder for streaming du har i dag, skal du koncentrere dig om billedet på dit nye tv og ikke andet.
OLED tv fra enten LG, Sony eller Panasonic er klart den retning jeg ville gå, hvis jeg skulle have nyt tv i dag. Hvilken model/fabrikant du skal vælge der, er mest ud fra dine penge og præferencer. Jeg kan eksempelvis ikke udstå LG's menusystem og gider ikke at bøvle med Sony og Android, så mit valg ville nok være Panasonic.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2020 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?


Njaaa, nej.

Hvis du i forvejen har en ATV4, er der ingen grund til at skifte andet end tv.
ATV er du vant til at bruge og for langt langt de fleste har det der med lydkvaliteten som T-Duck bruger en masse energi på at fortælle om - intet at sige.

Hvis du er til freds med de muligheder for streaming du har i dag, skal du koncentrere dig om billedet på dit nye tv og ikke andet.
OLED tv fra enten LG, Sony eller Panasonic er klart den retning jeg ville gå, hvis jeg skulle have nyt tv i dag. Hvilken model/fabrikant du skal vælge der, er mest ud fra dine penge og præferencer. Jeg kan eksempelvis ikke udstå LG's menusystem og gider ikke at bøvle med Sony og Android, så mit valg ville nok være Panasonic.


Klaus
op spurgte om forskellen mellem, De to bokse. Jeg kom med et fyldestgørende svar, Med positive ting ved begge to, og negative ting.

Og Klaus. Jeg vil hellere nøjes med film i fuld HD og med krystal klar lyd end 4k med mudret lyd

Redigeret af T-Duck - 30-Juni-2020 kl. 23:04
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Tak - er der nogen stor forskel på Shield og Apple TV?

Egentligt ikke direkte STOR forskel, hvis man er normal bruger er det næppe noget man vil hæfte sig ved, mens den kunne betyde noget for entuisiasten. De største forskelle er vel nok at ATV'et (med rette opsætning!) har automatisk switch af framerate på en del apps, hvor Shield kun har semi-automatisk framerate switch. Shielden har til gengæld mere avanceret opskalering som (med rette opsætning - ellers kan det gøre tingene værre som Flatpanels også angiver) giver bedre opskaleringskvalitet end ATV'ets opskalering gør (I hvert fald hvis man spørger stort set alle andre der har reviewet produktet end lige FlatPanels). Selv syntes jeg det ret godt matcher og marginalt slår opskaleringen på mit Sony OLED-TV, som for sin part slår opskaleringen på ATV'et. Sidste forskel er lyden, hvor shielden kan bitstreame (som andre allerede har benævnt) og bl.a. også afspille HD musikfiler, hvis det skulle være op til 32 bit 192 Khz. Slutteligt kan Shielden også outputte 120 fps til kompatible TV (i standard 4:2:0 Chromasampling). Dette er dog primært en fordel for Amerikanere der så bliver fri for at foretage semi-automatisk framerateskift imellem 24 og 60 Hz materiale.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?

tvOS er Apples styresystem i Apple TV-boksen. Se mit tidligere link for at se hvilket OS andre TV-producenter kører med.

Fjernbetjeningen til Apple TV kan tænde/slukke dit TV (sammen med Apple TV) samt regulere TV'ets lydsstyrke. Hvis du kun vil streame, så har du vel ikke brug for andet? Herhjemme bruger vi f.eks. ikke andet. Apple TV tænder/slukker TV og skifter til HDMI-porten. PS4 tænder TV og skifter til HDMI-porten. Apple TV-boksen kan naturligvis gemmes af vejen, da fjernstyring af den er baseret på bluetooth. Kommandoer til TV kører via TV'ets infrarød port. 

Omvendt kan TV'ets fjernbetjening også tænde/slukke Apple TV (sammen med TV), hvis du foretrækker den.

Med Apple TV tror jeg faktisk, at du vil opleve, at brugeroplevelsen på TV bliver langt simplere end du er vant til - ikke mere besværlig. 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

OK - tak. Jeg havde drømt om at slippe for to fjernbetjeninger og apple-tv-boksen, men det er åbenbart for tidligt. Men hvilket tvOS er bedst - når man nu skal vælge skærm?

tvOS er Apples styresystem i Apple TV-boksen. Se mit tidligere link for at se hvilket OS andre TV-producenter kører med.

Fjernbetjeningen til Apple TV kan tænde/slukke dit TV (sammen med Apple TV) samt regulere TV'ets lydsstyrke. Hvis du kun vil streame, så har du vel ikke brug for andet? Herhjemme bruger vi f.eks. ikke andet. Apple TV tænder/slukker TV og skifter til HDMI-porten. PS4 tænder TV og skifter til HDMI-porten. Apple TV-boksen kan naturligvis gemmes af vejen, da fjernstyring af den er baseret på bluetooth. Kommandoer til TV kører via TV'ets infrarød port. 

Omvendt kan TV'ets fjernbetjening også tænde/slukke Apple TV (sammen med TV), hvis du foretrækker den.

Med Apple TV tror jeg faktisk, at du vil opleve, at brugeroplevelsen på TV bliver langt simplere end du er vant til - ikke mere besværlig. 

Helt enig! Simplicity at it's best...
Til top
tvegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 17:01
Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.

Jeg kan ikke helt se pointen med en ATV-boks mere: Samsung har næsten de samme apps og spejlingsmuligheden (som er ATV’s bedste feature) er nu indbygget i de fleste fjernsyn.

Overser jeg noget, som jeg kun kan, hvis jeg bevarer mit ATV? Altså bortset fra et lidt bedre udvalg i apps?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af tvegaard tvegaard skrev:

Fint nok. Jeg havde bare foretrukket en løsning uden ATV-boksen og var derfor på udkig efter det tv med det bedste operativsystem.

Jeg kan ikke helt se pointen med en ATV-boks mere: Samsung har næsten de samme apps og spejlingsmuligheden (som er ATV’s bedste feature) er nu indbygget i de fleste fjernsyn.

Overser jeg noget, som jeg kun kan, hvis jeg bevarer mit ATV? Altså bortset fra et lidt bedre udvalg i apps?
ja opdatering af os på længere sigt. Shield og ATV bliver stadig opdateret med os lige. Shield er dog en generation bagud. Men fik af vide af en smart skærm producent, at som 3. Part hardware producent er det næsten umuligt at holder OS opdateret til det sidste nyeste, pga til rettelser. Men igen en boks er også billigere at skifte ud når der kommer nye hardware funktioner
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 17:46

 Shield har Android 10, Mi Box er derimod lidt bagud, den har Android 8 eller 9.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu