recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Kviknet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Kviknet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Kviknet
    Sendt: 30-September-2020 kl. 18:07
Da jeg DD har modtaget en opsigelse på min nuværende fiber forbindelse grundet Norlys udgår af waoo samarbejdet, skal jeg inden 310121 have valgt ny leverandør

Har siddet og kigget på den liste fra deres mail over hvilke udbyder der kan leverer og faldt her over kviknet, 1000/1000 incl trådløs router (som jeg så ikke har noget at bruge til) til kun 319 pr måned

Er der nogen der har erfaringer med dette firma ?

Jeg ved godt at trustpilot findes, men tbh stoler jeg ikke på den side

Lige nu står valget mellem
Fastspeed 349 pr måned og 19 for fast IP
Boxer Fiver 349 pr måned, ved ikke om fast IP er muligt
Kviknet 319 pr måned og 10 for fast IP

Alle er 1000/1000


Redigeret af Hackerjac - 30-September-2020 kl. 19:01
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 10:48
Vi får Kviknet 1000/1000 d. 14. i denne måned. Er lidt spændt på, hvordan det kører. 
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 13:13
Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 14:45
Har DSL hos dem og har kun gode erfaringer. De svarer rimeligvis på e-mails og deres produkt er passende for en gør-det-selv'er som mig.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Ronse1978 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronse1978 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 19:09
Vi har kviknet fiber, 500/500, har ikke mærket forskel efter de fik pengene istedet for stofa.

Har haft det i knapt et år vil jeg tro. 

De er flinke til at svare og hjælpe. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 08:49
Samme mail fik vi også fra Norlys, er der nogen firmaer på listen som man bør gå uden om ?

stofa syntes og have hørt deres internet er det mange problemer med og de er jo ejet af norlys ligsom boxer er .


Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 10:13
Personligt vil jeg jo gerne betale mindre for min forbindelse og de har ting Waoo har proppet i deres pakker som jeg alligevel ikke bruger vil jeg jo også gerne slippe for, så derfor er der jo en del der allerede kan vælges fra for mit vedkommende

Og da jeg vil have fast IP adresse bliver listen jo mindre og mindre

Telenor Max Speed, dyrer end det jeg har i dag
Stofa, samme pris som i dag, på nær at de så også opkræver 9,75 pr opkrævning, dette har jeg ikke betalt hos Eniig da jeg havde valgt at betale kvatals forud
Hiper, dyrer end hvad jeg har
YouSee, dyrer end mit nuværende
Fast Speed, billigere og pontielt en mulighed
Bolig-net, billigere men stadigvæk i den dyre ende
Altibox, kan ikke leverer 1000/1000 på Norlys fiber
Boxer, billigere, men ingen mulighed for fast IP
Kviknet, absolut billigeste
Waoo fra Fibia, samme pris som i dag og stadigvæk alle de ting jeg helst vil være fri for at betale for

Så lige PT er mine overvejelser om det skal være Kviknet eller Fast Speed
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 13:13
Jeg har haft kviknet siden Juli på eniig fiber, der var en dag det var nede.. dagen efter skrev de at de nu havde lavet redundans på deres forbindelse hvor den fejlede. Det syntes jeg var super service, og jeg er glad for min 1gbit kviknet forbindelse
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 14:23
og hvis i er interresseret i kviknet, så send mig gerne jeres email adresse i en privat besked, for hvis jeg taster den ind på kviknets hjemmeside, så kan jeg få 300 kr i rabat, :-D det er en fin ordning de her der.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
michael.hojgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-September-2014
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael.hojgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:04
Jeg tror også at jeg dribler over til kviknet... Men jeg skal da ellers love for at norlys er aggressive i deres markedsføring... 3 mails på 3 dage. 1: Vigtig information om dit bredbåndsabonnement. 2: Giv besked nu. 3: Du bedes give besked nu.

og så får den ellers på skræmmekampagnen:
....
Du kan hurtigt og nemt sikre, at dit internet ikke lukker ved at give os besked.
....
Vigtigt at vide, så dit internet ikke lukker
Når du har bekræftet din nye aftale, skal du ikke gøre mere. Vi gør igen opmærksom på, at dit Eniig Fiber-abonnement er opsagt, og at det derfor lukker. Derfor er det vigtigt, at du giver os besked hurtigst muligt på blivhosnorlys.dk, hvis du ønsker at fortsætte hos os.
....

Det er grænsende til ufint. Der skal da nok være nogen der panikker på sådan en besked.
MJH
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:23
Jeg har dog kun modtaget 2 mails, men så også et fysisk brev i dag

Men ja det virker som meget agasivt markedsføring, der er jo alligevel 3 måneder inden forbindelsen bliver lukket

Hvad jeg ikke lige kan udlede af de mails og brev er at hvis jeg nu vælger en af de leverandør som ikke er i Norlys a.m.b.a. feks Kviknet, kan de så overta min forbindelse inden den 310121
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af michael.hojgaard michael.hojgaard skrev:

Jeg tror også at jeg dribler over til kviknet... Men jeg skal da ellers love for at norlys er aggressive i deres markedsføring... 3 mails på 3 dage. 1: Vigtig information om dit bredbåndsabonnement. 2: Giv besked nu. 3: Du bedes give besked nu.

og så får den ellers på skræmmekampagnen:
....
Du kan hurtigt og nemt sikre, at dit internet ikke lukker ved at give os besked.
....
Vigtigt at vide, så dit internet ikke lukker
Når du har bekræftet din nye aftale, skal du ikke gøre mere. Vi gør igen opmærksom på, at dit Eniig Fiber-abonnement er opsagt, og at det derfor lukker. Derfor er det vigtigt, at du giver os besked hurtigst muligt på blivhosnorlys.dk, hvis du ønsker at fortsætte hos os.
....

Det er grænsende til ufint. Der skal da nok være nogen der panikker på sådan en besked.
Norlys er en fusion imellem Eniig fra midtjylland og SE som er SydEnergi. Sidstnævnte har jeg været kunde hos, og det var ikke sjovt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu